بررسینقد و بررسی

بررسی شیائومی MIX FOLD 3: سبک تر، نازک تر و قوی تر

0

قبل از شروع بررسی MIX Fold 3، اجازه دهید جدولی را به شما نشان دهم. می بینید که Xiaomi MIX Fold 3 از نظر ضخامت و وزن در رتبه 3 قرار دارد، به جز Find N2 بسیار کوچکتر.


طرح

MIX Fold 3 در مقایسه با سایر گوشی های تاشو یک دوربین بیشتر دارد. از دوربین های فوق عریض گرفته تا دوربین های تله فوتو، بسته به موقعیت می توانید دوربین مناسب را انتخاب کنید. این باید اولین گوشی تاشو باشد که چهار دوربین را در چنین بدنه نازکی قرار می دهد. اما باید تحمل کنید که ماژول دوربین بیرون زده روی میز تکان می خورد.


اسلات سیم کارت Fold 3 هنوز دو سیم کارت نانو را در خود جای می دهد که خوب است. با بلندگوهای استریو متقارن، صدای گوش چپ و راست شما یکسان است. ساطع کننده های NFC و IR نیز وجود دارند، حتی شارژ بی سیم نیز از بین نمی رود. می دانید، برخی از تلفن های تاشو شارژ بی سیم را برای کاهش وزن حذف می کنند، این یک تصمیم واقعا احمقانه است.


و سپس، USB 3.0. قبلاً آن را در شیائومی 13 اولترا دیده‌ایم، اما پس از این، حدس می‌زنم که شیائومی آن را در آینده روی همه گوشی‌های پرچمدار خود قرار دهد.

نمایشگر

نمایشگر داخلی MIX Fold 3 و صفحه نمایش پوششی هر دو پنل E6 سامسونگ هستند، اما دوباره تکامل یافته اند. حداکثر روشنایی تا 2600 نیت است که باید آن را به درخشان ترین تلفن تاشو تبدیل کند. شیشه محافظ نیز از نوع UTG و Corning Victus 2 است. من نیز نمی توانم اشکال قابل توجهی پیدا کنم، به جز عدم کاهش نور PWM با فرکانس بالا و پشتیبانی نشدن قلم.


اوه، و همچنین یک مشکل کوچک وجود دارد، صفحه نمایش داخلی به راحتی چرب می شود. نه تنها شیائومی، بلکه همه گوشی های تاشو این مشکل را دارند. واقعاً خسته کننده است که مجبور شوید صفحه نمایش را مرتباً تمیز کنید.


لولا

و بله، بالاخره لولاهای Fold 3 می‌توانند در هر زاویه باز شوند و متوقف شوند. این تجربه همچنین هنگام باز شدن یا بسته شدن نسبت به نسل قبلی خود بسیار نرم تر است. اگرچه چین خیلی صاف به نظر نمی رسد، اما بسیار بهتر از آنچه به نظر می رسد احساس می شود. لولای جدید محافظت بهتری در برابر افتادن صفحه‌نمایش داخلی دارد.

** هم اکنون می توانید شیائومی میکس فولد 3 را از شیرازمارکت سفارش دهید.

عملکرد و بازی

پردازنده موجود در MIX Fold 3 نسخه Snapdragon 8 Gen 2 Lead Edition است. به زبان ساده، این یک نسخه اورکلاک شده از 8Gen2 است. در حال حاضر یک پردازنده عالی در نسخه معمولی خود است، و اورکلاک کردن یا عدم اورکلاک آن واقعاً تفاوت قابل توجهی ایجاد نمی کند. بیایید تجربه بازی را بررسی کنیم.


همانند OnePlus Ace 2 Pro، تست‌های Genshin همگی زیر آب هستند. از آنجایی که تلفن‌های تاشو همگی بسیار نازک هستند، اتلاف گرما یک مشکل بزرگ است، بنابراین تجربه بازی هرگز به‌طور خاص خوب نبوده است. MIX Fold 3 حداقل نرخ فریم را در بازی ها ثابت نگه می دارد. حتی با صفحه نمایش بزرگتر از یک گوشی معمولی، مصرف برق به خوبی کنترل می شود. وقتی تا می شود، تجربه بازی نیز به شدت بهبود نمی یابد.

تلفن های تاشو ممکن است مزیت زیادی برای تماشای ویدیوهای آنلاین نداشته باشند، اما تجربه بازی می تواند بهتر از بسیاری از تلفن های معمولی باشد. هنگامی که آن را برای انجام یک بازی باز می کنید، نواحی داغ همه از دسترس شما خارج می شوند. خوب، دو بلندگو مسدود می شوند، اما دستان شما را نمی سوزاند.


نکته جالبی که ممکن است ندانید، حداکثر رزولوشن در Genshin در هر دو گوشی شیائومی و ردمی اخیراً کمی بالاتر از سایر تلفن های اندرویدی بوده است. MIX Fold 3 حتی بهتر است، حتی وضوح صفحه نمایش داخلی بالاتر از سایرین است.

دوربین

به فاصله کانونی این چهار لنز نگاهی بیندازید، آیا دژا وو نیست؟ بله، این چهار لنز در شیائومی 13 اولترا فواصل کانونی یکسانی دارند. من فکر می‌کنم وسواس شیائومی با این چهار فاصله کانونی این است که به شما امکان می‌دهد در هر موقعیتی به ترکیبی که می‌خواهید برسید.


لازم نیست به بدتر شدن کیفیت تصویر در هنگام زوم فکر کنید و عکس های تصادفی نیز می توانند واقعاً خوب به نظر برسند. این بزرگترین مزیت MIX Fold 3 نسبت به سایر گوشی های تاشو است.

من همچنین می خواهم به این دوربین تله فوتو افتخار کنم که فاصله فوکوس بسیار کمی دارد. در همان فاصله، لنز 3.2x خارج از فوکوس است، اما لنز تله فوتو 5x همچنان عکس های واضحی دریافت می کند. به اندازه عکس گرفته شده با لنز ماکرو خیره کننده است.

از زمان کار با لایکا، گوشی های شیائومی می توانند عکس هایی با کنتراست بالا بگیرند. به خصوص در حالت شب، که مناطق تاریک را حتی تاریک تر می کند. این عکس‌ها در حالت Vibrant لایکا گرفته شده‌اند. عکس های زیادی در لایکا Authentic و Pro Mode گرفته شده است و سبک رنگ آنها یکسان است.

دوربین Fold 3 یک اشکال نیز دارد: به جز دوربین اصلی، همه سنسورهای دوربین دیگر خیلی کوچک هستند. به همین دلیل است که عکس‌های شبانه به وضوح عکس‌های روز نیستند. اگر از اجسام متحرک عکاسی می کنید، وضوح حتی بدتر می شود و تله فوتوهای 3.2x و 5x نیز نمی توانند ویدیو با وضوح 4K ضبط کنند، که مایه شرمساری است.

باتری و شارژ

MIX Fold 3 هنوز از ترکیبی از شارژ سیمی 67 واتی و شارژ بی سیم 50 واتی استفاده می کند. ده دقیقه برای شارژ 31 درصد، شارژ کامل فقط حدود 45 دقیقه طول می کشد.


باتری 4800 میلی آمپر ساعتی بزرگ نیست، اما آزمایش شده است که عمر باتری بسیار طولانی دارد. 20 دقیقه Genshin به اندازه یک تلفن همراه معمولی انرژی مصرف می کند و 3 ساعت Genshin Impact مداوم بر روی نمایشگر داخلی تنها 67 درصد از انرژی را مصرف می کند که بسیار چشمگیر است.

MIUI

راستش را بخواهید، فکر می کنم MIUI بزرگترین دام MIX Fold 3 است، اما این بار نگران نباشید، من بعد از چند روز استفاده از آن با هیچ باگی مواجه نشدم و خدمات Google Mobile را دارد که به شما این امکان را می دهد گوگل پلی و تلگرام را نصب کنید.


بسیاری از برنامه‌ها برای تلفن تاشو سفارشی شده‌اند، مانند YouTube، که کاملاً روی MIX Fold 3 کار می‌کند. همچنین هنگام باز شدن صفحه نمایش را به‌طور خودکار تقسیم می‌کند و اندازه هر پارتیشن تنظیم شده است.

اما برای برنامه هایی که برای گوشی های تاشو سفارشی نشده اند، مانند توییتر، منظورم X است، این فقط یک نسخه بزرگ شده از رابط گوشی است و حتی یک حاشیه سیاه در سمت چپ وجود دارد. فقط برای روشن شدن، همه اینها تقصیر شیائومی نیست، سایر گوشی های تاشو مشکلات مشابهی دارند. بنابراین برای بخش نرم افزاری، MIX Fold 3 باید نمره قبولی بگیرد.

نتیجه

یک گوشی تاشو خوب نه تنها باید مشخصات خوبی داشته باشد، بلکه باید سبک‌تر و نازک‌تر باشد. MIX Fold 3 کل بسته بندی را دارد، به نظر بهترین گوشی تاشو است. متأسفانه Fold 3 به صورت جهانی عرضه نمی‌شود، بنابراین اگر می‌خواهید آن را بخرید، می‌توانید لینک را بررسی کنید.

روتر شیائومی AX3000T با پشتیبانی از Wi-Fi 6 در چین عرضه شد

مقاله قبلی

کارخانه خودروسازی شیائومی فاز 1 در مسیر تولید انبوه با ظرفیت سالانه 150000 خودرو

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *