بررسیمقایسه

مقایسه مشخصات: Xiaomi 14 Ultra در مقابل iPhone 15 Pro Max

0

در این مقاله، یکی از بازیکنان برتر در جامعه اندروید به مصاف آیفون 15 پرو مکس می رود. هر دو گوشی Xiaomi 14 Ultra و iPhone 15 Pro Max دستگاه های چشمگیری در بازار پرچمدار هستند. با این حال، بسیاری از مردم ممکن است تعجب کنند که چگونه این دو دستگاه در برابر یکدیگر ایستاده اند و این مقاله قرار است به این سوال پاسخ دهد.

جدای از عملکرد از نظر قدرت پردازشی، بخش عمده ای که این دستگاه ها در مقابل یکدیگر قرار می گیرند، عکاسی است. برای اکثر مردم، آیفون 15 پرو مکس از نظر محبوبیت بهترین انتخاب در بین این دو است. با این حال، این مقاله مقایسه‌ای نیست که کدام یک از این دستگاه‌ها محبوب‌تر هستند، بلکه مقایسه آن‌هایی است که از همه بهتر است.

طراحی و رنگ

شیائومی 14 اولترا

از نظر طراحی، این دستگاه ظاهر خوبی است که دارای برخی از عناصر طراحی چشمگیر است. برخی از این عناصر عبارتند از برآمدگی دایره ای دوربین، روکش بافت چرمی و لبه های صاف. بریدگی دوربین پشتی چهار دوربین را در خود جای داده است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت، اما در جلو یک بریدگی سلفی نصب شده در مرکز خواهید دید.

کلیدهای پاور و تنظیم صدا در سمت راست قاب این دستگاه قرار دارند. در پایه آن درگاه شارژ USB-C و بلندگوها قرار گرفته است که از نظر طراحی تغییر چندانی بین این دستگاه و نسل قبلی خود ایجاد نکرده است. گزینه های رنگ موجود این دستگاه عبارتند از مشکی، آبی، سفید، خاکستری تیتانیوم.

آیفون 15 پرو مکس

در چند سال گذشته، اپل زبان طراحی مشابهی را به دستگاه های خود وارد کرده است. تحت نظارت دقیق، تفاوت عمده بین آیفون 15 پرو مکس و مدل قبلی آن، قاب تیتانیوم است. جدای از این، آیفون 15 پرو مکس دارای تنظیمات دوربین پشتی سه گانه و جزیره دینامیک در جلو است که دوربین سلفی و سایر سنسورها را در خود جای داده است.

دکمه پاور این دستگاه در سمت راست قرار دارد، در حالی که کلیدهای تنظیم کننده صدا و دکمه فلیپ به بی صدا در سمت چپ قرار دارند. پورت شارژ USB-C، میکروفون و بلندگوهای آن در زیر دستگاه قرار می‌گیرند و صفحه نمایش دارای حاشیه‌های براقی است. درست مانند Xiaomi 14 Ultra، در این دستگاه نیز تغییرات زیادی در مقایسه با نسل قبلی خود مشاهده نمی شود.

تفاوت های عمده

یک چرخش برای بی‌صدا کردن در آیفون 15 پرو مکس وجود دارد.
قاب تیتانیومی به صورت استاندارد در تمامی دستگاه های iPhone 15 Pro Max.

نمایشگر

شیائومی 14 اولترا

کاربران این دستگاه دارای صفحه نمایش 6.73 اینچی LTPO AMOLED هستند که از نرخ رفرش 120 هرتز پشتیبانی می کند. این صفحه نمایش دارای حداکثر روشنایی 3000 نیت است و توسط فناوری محافظ شیائومی شیلد گلس محافظت می شود. نمایشگر این دستگاه از Dolby Vision و HDR10+ پشتیبانی می‌کند تا تجربه تماشای همه‌جانبه‌تری داشته باشید. در نهایت، حاشیه‌های این دستگاه باریک هستند و نسبت صفحه نمایش به بدنه 89.6 درصدی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

آیفون 15 پرو مکس

صفحه نمایش 6.7 اینچی LTPO Super Retina XDR OLED در این دستگاه برای استفاده روزمره عالی است. از نرخ نوسازی 120 هرتز با شیشه سرامیک شیلد برای محافظت در برابر سقوط و خط و خش پشتیبانی می کند. به عنوان استاندارد، این دستگاه دارای حداکثر روشنایی 2000 نیت است که برای استفاده در فضای داخلی و خارجی عالی است. برخی از فناوری های نمایشگر که می توانید در این صفحه نمایش پیدا کنید HDR10 و Dolby Vision هستند.

تفاوت های عمده

به طور کلی صفحه نمایش بهتر در شیائومی 14 اولترا.

دوربین

شیائومی 14 اولترا

Xiaomi 14 Ultra به دلیل خاصی ساخته شده است تا به کاربران کمک کند «لحظه را ثبت کنند». این نشان می دهد که این دستگاه یک ورودی دوربین محور با یک سنسور چهارگانه 50 مگاپیکسلی دوربین عقب است. در جلو یک سنسور دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی وجود دارد که عکس های چشمگیری می گیرد. به لطف مشارکت عکاسی لایکا، این دستگاه یکی از بهترین دستگاه هایی است که می توانید برای عکاسی تهیه کنید. در واقع، شیائومی تعداد زیادی لوازم جانبی عکاسی را با این دستگاه خرده فروشی می کند.

آیفون 15 پرو مکس

دستگاه‌های اپل به‌خاطر دوربین‌های فوق‌العاده‌شان شناخته می‌شوند، و بهترین مدل پرو مکس در سری 15 به خوبی مهارت عکاسی اپل است. در قسمت پشتی این دستگاه دارای سه دوربین، سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی و دو لنز 12 مگاپیکسلی است. در جلو، کاربران از یک لنز سلفی 12 مگاپیکسلی برای گرفتن عکس های عالی بهره می برند. اپل همچنین زوم اپتیکال 5 برابری را به این دستگاه اضافه کرد تا به کاربران کمک کند تصاویر واضحی از راه دور بگیرند.

تفاوت های عمده

فیلمبرداری 8K در دوربین های پشتی Xiaomi 14 Ultra.
حالت سینمایی برای ضبط ویدیو در آیفون.

عملکرد

شیائومی 14 اولترا

این دستگاه دارای پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام است. پیوستن به این پردازنده حداکثر 16 گیگابایت رم به عنوان بالاترین گزینه و 12 گیگابایت رم برای مدل basset است. Xiaomi 14 Ultra تا 1 ترابایت فضای ذخیره سازی ارائه می دهد، اما خریداران همچنان می توانند گزینه های ذخیره سازی 256 و 512 گیگابایتی را دریافت کنند. با این پردازنده و گزینه های مختلف رم، این دستگاه برای استفاده روزمره و بازی های شدید بسیار مناسب است.

آیفون 15 پرو مکس

آیفون‌های اپل عموماً دستگاه‌های بسیار عملکرد محور هستند و آیفون 15 پرو مکس دارای تراشه A17 Pro است. با این حال، این دستگاه در مقایسه با گزینه‌های رم Xiaomi 14 Ultra به شدت عقب است. آیفون 15 پرو مکس تنها 8 گیگابایت رم و حداکثر ظرفیت ذخیره سازی 1 ترابایت را ارائه می دهد. با وجود نداشتن رم به اندازه Xiaomi 14 Ultra، استفاده واقعی نشان می دهد که iPhone 15 Pro Max از نظر عملکرد روزمره با Xiaomi 14 Ultra مطابقت دارد.

ارتقاء و تفاوت های عمده

رم 12 و 16 گیگابایتی در شیائومی 14 اولترا.
شیائومی 14 اولترا از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 استفاده می کند.
آیفون 15 پرو مکس بر روی تراشه اپل A17 پرو اجرا می شود.

نرم افزار

شیائومی 14 اولترا

این دستگاه بر روی اندروید 14 و HyperOS شیائومی خارج از جعبه اجرا می شود. کاربران 4 سال سیستم عامل اندروید و 5 سال به روز رسانی امنیتی دریافت می کنند.

آیفون 15 پرو مکس

درست مانند اکثر آیفون‌های دیگر، این دستگاه iOS 17 را اجرا می‌کند و به کاربران تا 7 سال ارتقای سیستم‌عامل را ارائه می‌دهد.

تفاوت های عمده

HyperOS در Xiaomi 14 Ultra.
iOS 17 در iPhone 15 Pro Max.

عمر باتری و شارژ

شیائومی 14 اولترا

کسانی که این دستگاه را در خارج از چین خریداری کنند، ظرفیت باتری 5000 میلی آمپر ساعتی خواهند داشت. به دنبال آن شارژ سیمی سریع 90 واتی وجود دارد که می تواند دستگاه را از 0 تا 100 درصد در 33 دقیقه شارژ کند. برای شارژ بی سیم، کاربران از شارژ بی سیم سریع 80 واتی در این دستگاه بهره می برند. در نهایت، شارژ بی سیم معکوس 10 واتی است که این دستگاه با آن عرضه می شود.

آیفون 15 پرو مکس

اپل ظرفیت باتری 4441 میلی آمپر ساعتی را به صورت استاندارد به خریداران این دستگاه می دهد. برای تامین انرژی این ظرفیت باتری، کاربران باید به سرعت شارژ سیمی 15 واتی که همراه آن است تکیه کنند. شارژ بی‌سیم در اینجا نیز 15 وات است، اما شارژ بی‌سیم معکوس به 4.5 وات کاهش می‌یابد. گجت‌های شارژ بی‌سیم زیادی وجود دارد که این دستگاه با آن‌ها عرضه می‌شود که کاربران می‌توانند آن‌ها را امتحان کنند.

تفاوت های عمده

شارژ بی سیم، بی سیم و معکوس سریعتر در Xiaomi 14 Ultra.
ظرفیت باتری بیشتر در Xiaomi 14 Ultra.

حکم نهایی

همانطور که قبلا در این مقاله گفتیم، آیفون 15 پرو مکس از نظر محبوبیت برنده این مقایسه خواهد بود. با این حال، نگاهی دقیق به آمار، بخش های زیادی را نشان می دهد که شیائومی 14 اولترا از آیفون برتری دارد. بر اساس افکار عمومی، اکثر مردم ممکن است به چند دلیل به نفع آیفون تمایل داشته باشند، اما اگر به دنبال یک دستگاه عملکرد واقعی هستید، شیائومی 14 اولترا راه درستی است.

مانیتور جدید شیائومی Redmi G27Q 2025 با فرکانس 180 هرتز و زمان پاسخگویی 1 میلی‌ثانیه معرفی شد

مقاله قبلی

شیائومی دوربین هوشمند Baby Care Edition را با ویژگی‌های متمرکز بر حریم خصوصی و تشخیص هوش مصنوعی معرفی کرد.

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *