بررسیخبر

شیائومی چین از اولین خودروی الکتریکی خود با نام Xiaomi SU7 رونمایی کرد

0

در رویدادی، شیائومی بالاخره اولین خودروی الکتریکی مورد انتظار خود، SU7 را معرفی کرد. SU7 که به‌عنوان یک سدان فناوری زیست‌محیطی با عملکرد بالا در کلاس C قرار دارد، از طراحی زیبا، عملکرد چشم‌گیر و فناوری پیشرفته برخوردار است.

در جریان مراسم معرفی، لی جون، بنیانگذار شیائومی تاکید کرد که این شرکت قصد دارد خودرویی بسازد که در آزمون زمان مقاومت کند. آنها تصور می کنند که SU7 امروز و حتی ده و پنجاه سال آینده خوب به نظر می رسد.

بنابراین برای رسیدن به این هدف، شیائومی یک تیم طراحی درجه یک متشکل از کارشناسان صنعت مرسدس بنز و BMW را گرد هم آورده است. علاوه بر این، شیائومی همچنین کریس بنگل، طراح خودرو مشهور جهان را به عنوان مشاور برای افزودن ظرافت به SU7 وارد کرد.

طراحی SU7 شیائومی

پس جای تعجب نیست، اولین وسیله نقلیه الکتریکی شیائومی (EV) واقعاً خوب به نظر می رسد. SU7 دارای یک شبح با دقت طراحی شده با فاصله بین دو محور بلند (3000 میلی متر) و برآمدگی های کوتاه است که یادآور یک کوپه اسپرت است. چراغ‌های جلوی قطره‌ای آب و چراغ‌های عقب 2.48 متری هاله‌ای شکل آن، طعمی آینده‌نگر را به آن اضافه می‌کنند.


با این حال، نمای بیرونی براق خودرو چیزهای بیشتری دارد. دارای انتخاب های طراحی هوشمندانه ای مانند دستگیره های نیمه مخفی در و آینه دید عقب شیک و سنگریزه ای شکل است. و به گفته شیائومی، SU7 نیز فوق‌العاده آیرودینامیک است و ضریب پسا آن تنها 0.195 Cd است که کمترین میزان در بین خودروهای تولیدی است.

از نظر ابعاد، این خودرو 4997 میلی متر طول، 1440 میلی متر ارتفاع و 1963 میلی متر عرض دارد. لی جون جادار بودن آن را با BMW 5 سری 5 مقایسه کرد و تاکید کرد که این یک خودروی کلاس فول سایز است که بالاتر از مدل محبوب تسلا مدل 3 قرار گرفته است. دارای فضای قابل توجهی 105 لیتری در صندوق عقب و صندوق بار با 517 لیتر است.

SU7 در دو نوع عرضه می شود: نسخه معمولی و نسخه Max. این خودرو در سه رنگ موجود است: آبی آبی، سبز سرسبز (که اتفاقاً من به سختی له می‌شوم) و خاکستری معدنی، که هر کدام جنبه متفاوتی از طبیعت را نشان می‌دهند.


آنچه در اینجا غیرقابل انکار است، تلاشی است که شیائومی برای ایجاد اولین EV خود انجام داده است. فکر می‌کنم شیائومی SU7 تأثیر ماندگاری از خود بر جای خواهد گذاشت.

عملکرد و فناوری

SU7 در دو نوع عرضه می شود: نسخه معمولی و نسخه Max. مکس دارای سیستم چهار چرخ متحرک دو موتوره است که 673 اسب بخار قدرت و شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت تنها 2.78 ثانیه دارد. حداکثر سرعت آن 265 کیلومتر بر ساعت است. نسخه معمولی، در حالی که هنوز قدرتمند است، یک سیستم دیفرانسیل عقب تک موتوره با سرعت 0-100 کیلومتر بر ساعت 5.28 ثانیه ارائه می دهد.

نسخه Max با برد CLTC 800 کیلومتری خود به لطف باتری 101 کیلووات ساعتی CATL Kirin می درخشد. شارژ فوق سریع نیز قابل استفاده است، با برد 220 کیلومتری فقط در 5 دقیقه و 510 کیلومتر در 15 دقیقه.

با ورود به SU7، به لطف فضای شیشه ای وسیع 5.35 اینچ، با کابینی بزرگ و مجلل با منظره ای پانوراما روبرو خواهید شد. صفحه نمایش لمسی 16.1 اینچی، HUD 56 اینچی و خوشه ابزار 7.1 اینچی شما را مطلع و سرگرم می کند. به همین ترتیب، سیستم صوتی 25 بلندگو با Dolby Atmos لذت صوتی فراگیر را تضمین می کند.

شیائومی از نظر ایمنی نیز به خطر نیفتاده است. SU7 دارای بدنه هیبریدی فولادی آلومینیومی از نوع قفس زرهی، 7 کیسه هوا و مکانیزم ایمنی ترمز چهارگانه است. این خودرو همچنین دارای مجموعه جامعی از ویژگی‌های ایمنی فعال، از جمله ترمز اضطراری خودکار است و رتبه‌بندی ایمنی 5 ستاره را کسب کرده است.

شیائومی همچنین بر ادغام فناوری و محیط زیست SU7 تأکید دارد. این خودرو به جدیدترین سیستم HyperOS شیائومی مجهز شده است که از تراشه اسنپدراگون 8295 کوالکام پشتیبانی می کند. در نتیجه، می‌توانید از ویژگی‌های اتصال نرم‌افزاری یکپارچه مانند بازتاب تلفن یا تبلت خود لذت ببرید.

SU7 همچنین برای کسانی که از دستگاه های IoT خانگی شیائومی استفاده می کنند عالی است. می‌توانید گجت‌های مختلف خانه هوشمند مانند دوربین‌ها و جاروبرقی‌های روباتی را مستقیماً از خودرو متصل و کنترل کنید. در حالی که گجت‌های شیائومی با آن بهترین کار را می‌کنند (تعجبی ندارد)، لی جون می‌گوید که حتی با محصولات اپل، کاربران تجربه‌ای عالی با خودروهای شیائومی خواهند داشت.


یکی دیگر از ویژگی‌های هیجان‌انگیز حالت خودران خودرو به نام Xiaomi Pilot است که از دو تراشه Nvidia Orin-X با قدرت محاسباتی 508 TOP و 1 لیدار، 3 رادار، 11 دوربین HD و 12 سنسور اولتراسونیک پشتیبانی می‌کند. می توانید از این حالت برای رانندگی در بزرگراه، پارک خود و ویژگی های احضار خودرو استفاده کنید.

قیمت

شیائومی SU7 هنوز در حال آزمایش است و به طور رسمی در نیمه اول سال 2024 عرضه خواهد شد. جزئیات قیمت نیز هنوز فاش نشده است.

در مراسم معرفی، لی جون همچنین اهداف بلندپروازانه ای را برای سرمایه گذاری خودروسازی شیائومی بیان کرد و هدف آن قرار دادن این شرکت در بین پنج خودروساز برتر طی 15 تا 20 سال آینده بود.

رسمی: معرفی فناوری EV شیائومی در 28 دسامبر

مقاله قبلی

باتری شیائومی پد 7 پرو، قابلیت‌های شارژ قبل از عرضه به بیرون درز کرد

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *