بررسیمقایسه

مقایسه مشخصات دو گوشی قدرتمند شیائومی Mi 11 با OPPO Find X3

0

OPPO به تازگی سری Find X3 را منتشر کرده است. در حالی که در اروپا Find X3 Pro ،Find X3 Neo و Find X3 Lite عرضه شد، اپو vanilla Find X3 و Find X3 Pro را در چین عرضه کرد، زیرا انواع Neo و Lite از قبل در سری Reno5 در کشور وجود داشته است. vanilla OPPO Find X3 یک رقیب عالی برای بهترین پرچمدار شیائومی یعنی Mi 11 است. آیا OPPO Find X3 ارزش خرید دارد یا شیائومی Mi 11 ؟ مقایسه زیر جواب این سوال ما را می دهد.

طراحی

خیره کننده ترین طراحی متعلق به OPPO Find X3 است. “سطح غیرممکن” آن با منحنی های خود بسیار جذاب است، به خصوص اگر ماژول دوربین را نگاه کنیم. اما شیائومی Mi 11 از نوع چرمی ویژه ای برخوردار است که ممکن است برای تعداد کمتری از کاربران جذاب باشد. برخلاف شیائومی Mi 11 ،OPPO Find X3 دارای گواهینامه IP68 ضد آب است، در حالی که رقیب آن در برابر آب و گرد و غبار ایمن نمی باشد. علاوه بر این، OPPO Find X3 به لطف نمایشگر کوچکتر، جمع و جورتر است.

صفحه نمایش

تفاوت ها از نظر مشخصات زیاد نیستند، اما OPPO Find X3 از نمایشگر برتری برخوردار است. دارای یک پنل واقعی 10 بیتی با فناوری LTPO (نرخ تازه سازی تطبیقی از 5 هرتز تا 120 هرتز) است که امکان مصرف انرژی کمتر، گواهینامه +HDR10، استاندارد BT.2020 و وضوح +Quad HD را فراهم می کند. این صفحه نمایش دارای لبه های منحنی و مورب 6.7 اینچی و همچنین خواننده اثر انگشت در صفحه نمایش است. شیائومی Mi 11 از پنل 6.81 اینچی گسترده تری برخوردار است، اما در واقع از نظر کیفیت تصویر پایین تر است. از طرف دیگر، استحکام آن بیشتر است زیرا توسط Corning’s Gorilla Glass Victus محافظت می شود.

مشخصات و سیستم عامل

اگر قدرتمندترین سخت افزار را می خواهید، باید به سراغ شیائومی Mi 11 بروید. این تلفن همراه مجهز به چیپست Snapdragon 888 است که در واقع بهترین نسخه منتشر شده توسط کوالکام است. با Find X3، در واقع ییک تلفن هوشمند با اسنپدراگون 870 دریافت می کنید که یک نسخه برتر از Snapdragon 865 است. این چیپ ست ها با حداکثر 12 گیگابایت رم و حداکثر 256 گیگابایت حافظه داخلی جفت می شوند. شیائومی Mi 11 دارای اندروید 11 سفارشی شده توسط MIUI 12 است، در حالی که رقیب آن ColorOS 11.2 دارد.

دوربین

روی کاغذ، OPPO Find X3 دارای دوربین  بهتر از Xiaomi Mi 11 می باشد. مجهز به دو دوربین اصلی سونی IMX766 با رزولوشن 50 مگاپیکسل است که یکی از آنها سنسور اولتراواید فیلم فوکوس خودکار همه جهته ورزشی است. سپس یک سنسور تله فوتو 13 مگاپیکسلی با بزرگنمایی نوری 2 برابر و یک دوربین ماکرو 3 مگاپیکسلی شگفت انگیز با یک حلقه LED  که قادر است بزرگنمایی تا 60 برابر را ارائه دهد. متاسفانه،  Mi 11 فاقد سنسور تله فوتو است: این گوشی دارای یک دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی با ضبط ویدئو 8K و OIS، یک سنسور فراصوت 13 مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی است.

باتری

شیائومی Mi 11 دارای باتری 4600 میلی آمپری است که کمی بزرگتر از رقیب خود می باشد. اما هنوز مشخص نیست که کدام یک با یک بار شارژ دوام بیشتری خواهد داشت. Find X3 سرعت شارژ با سیم سریعتر را ارائه می دهد، در حالی که شیائومی Mi 11 شارژ بی سیم سریعتری را دارد. هر دو گوشی هوشمند از شارژ بی سیم معکوس پشتیبانی می کنند.

قیمت

قیمت اولیه شیائومی Mi 11 در چین تقریباً 600 یورو / 720 دلار است، دقیقاً مانند OPPO Find X3. پس کدام یک ارزش خریددارد؟ خوب، به نظر من OPPO Find X3 تلفن جالب تری است. پردازنده ضعیف تری دارد اما سایر مشخصات آن بهتر است. ضدآب است، دوربین های بهتری دارد و حتی نمایشگر بهتری دارد. علاوه بر این، دارای پردازنده اسنپدراگون 870 می باشد که برای هر نوع فعالیت با سرعت بالا در سال 2021 کافی است.

به طور رسمی اعلام شد که ZTE S30 Pro با صفحه نمایش 144 هرتز OLED عرضه می شود

مقاله قبلی

اختراع ثبت شده Mi Stylus شیائومی احتمال عرضه Mi Pad 5 را قوی تر کرد

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *