بررسی

شیائومی ردمی نوت ۳ پرو (Redmi Note 3 Pro) با تراشه اسنپدراگون ۶۵۰ و یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی رسماً معرفی شد

2

شیائومی در سال ۲۰۱۵، گوشی‌های‌هوشمند زیادی را معرفی کرده بود و سال جدید میلادی را با چند محصول قدرت‌مند و خوش‌قیمت شروع کرده است. در حالی‌که تنها نصف ماه ژانویه سپری شده، شیائومی دو گوشی هوشمند ارایه داده است. شیائومی ردمی ۳ و یک گوشی دیگر که به‌تازگی عرضه شده؛ یعنی شیائومی ردمی نوت ۳ پرو. شیائومی ردمی ۳ سه روز پیش معرفی شد و دیروز، تیزری از نسخه متفاوت ردمی نوت ۳ ارایه شد؛ این سازنده چینی که عملکرد خوبی را در سال ۲۰۱۵ داشته، به‌تازگی با معرفی ردمی نوت ۳ پرو (Redmi Note 3 Pro)، رقابت در بخش گوشی‌های خوش‌قیمت را جذاب‌تر ساخته است. در ادامه، نگاهی به مشخصات‌فنی این گوشی خوش‌قیمت داریم؛ همراه ترنجی، باشید.

ردمی نوت ۳ در ماه نوامبر معرفی شد و نسخه جدید‌تر از این گوشی، امروز ارایه شده است. از آن‌جایی که شیائومی ردمی نوت ۳ پرو به ردمی نوت ۳ از نظر ظاهری شباهت‌های زیادی دارد، در اکثر مشخصات‌فنی خود نیز این شباهت‎‌ها مشاهده می‌شود. شیائومی ردمی نوت ۳ پرو با یک چیپ‌ست کاملاً جدید و دوربین اصلی بهبود یافته‌، عرضه شده است. ردمی نوت ۳ پرو از یک نمایشگر ۵٫۵ اینچی Full HD با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل (با تراکم پیکسلی ۴۰۳ ppi) به‌همراه ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌داخلی بهره می‌برد؛ مشابه مدل قبلی، این گوشی در یک نسخه متفاوت با ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌داخلی نیز عرضه شده است.

قدرت ردمی نوت ۳ پرو توسط سیستم‌روی‌تراشه ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۶۵۰ با شش هسته پردازشی و واحد گرافیکی آدرنو ۵۱۰ تامین می‌شود. شیائومی از یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی در پشت این گوشی با دیافراگم f/2.0 و PDAF استفاده کرده است و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی دیگر برای ثبت تصاویر سلفی و مکالمه تصویری در جلوی این گوشی خوش‌قیمت، جلب‌توجه می‌کند.

از یک باتری ۴۰۵۰ میلی‌آمپر بر ساعت نیز در ردمی نوت ۳ پرو استفاده شده و فناوری شارژ سریع نیز برای افزایش سرعت شارژ باتری نیز، درنظر گرفته شده است. این گوشی از یک حسگر اثرانگشت که در زیر دوربین اصلی جای‌گرفته و سنسور مادون قرمز نیز بهره می‌برد. رابط‌کاربری دوست‌داشتنی MIUI 7 به‌همراه نسخه لالی‌پاپ سیستم‌عامل اندروید (اندروید ۵) به‌صورت پیش‌فرض برروی ردمی نوت ۳ پرو نصب شده است. ابعاد شیائومی ردمی نوت ۳ پرو ۱۵۰ در ۷۶ در ۸٫۶۵ میلی‌متر بوده و این گوشی، تنها ۱۶۴ گرم وزن دارد.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، شیائومی ردمی نوت ۳ پرو به ردمی نوت ۳ مشابهت‌های فراوانی دارد و تنها در دوربین اصلی و تراشه با یک‌دیگر، از یک‌دیگر متمایزند. علاوه‌براین، ردمی نوت ۳ پرو در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری و طلایی عرضه می‌شود. نسخه ارزان‌قیمت‌تر شیائومی ردمی نوت ۳ پرو با ۲ گیگابایت رم، تنها ۹۹۹ یوان (۱۵۱ دلار) قیمت دارد و شیائومی، هنوز قیمت نسخه قدرت‌مندتر آن‌را منتشر نکرده است؛ البته انتظار می‌‌رود که به‌زودی، رسماً قیمت نسخه ۳/۳۲ گیگابایتی ردمی نوت ۳ پرو اعلام شود.

نسخه ۲ گیگابایتی شیائومی ردمی نوت ۳ پرو از ۱۷ ژانویه در چین عرضه خواهد شد و در ماه آینده، شیائومی آن‌را در هند ارایه می‌دهد. درباره مشخصات این گوشی چه‌نظری دارید؟

شیائومی در سال ۲۰۱۵ ۷۰ میلیون اسمارت‌فون فروخته است؛ ۱۴ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۴

مقاله قبلی

بنچمارک اسنپدراگون ۸۲۰ روی موبایل LeTV Le Max Pro: امتیاز ۱۳۳۲۸۷ در Antutu

مقاله بعدی

2 نظرات

  1. Hi, I bought redme note 3,pro and it’s working fine. But I want to know if there any option to take selfies by using the finger print scanner?

    1. hi yes you can update your phone to 7.3.2 and then you can take selfies bye finger print

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *