خبر

چرا شیائومی Redmi Turbo 3 بهتر از Redmi Note 12 Turbo و Redmi Note 11T Pro است؟

0

Redmi Turbo 3 اولین گوشی هوشمند تحت سری جدید توربو این برند است. اما این مجموعه قبلاً برای دو سال تحت سری Redmi Note وجود داشته است.

مدل نسل اول Redmi Note 11T Pro نام داشت. پس از آن Redmi Note 12 Turbo قرار گرفت.

این دو قدرتمندترین دستگاه در نسل خود بودند. میراث آنها با جدیدترین Redmi Turbo 3 ادامه می یابد.

علاوه بر این، جدیدترین مدل از بسیاری جهات با مدل های قبلی خود متفاوت است. این ارتقا در چندین دسته به ارمغان می آورد. بیایید بررسی کنیم که چه تفاوتی با پیشینیان خود دارد.

1. طراحی متفاوت

Redmi Note 11T Pro و Redmi Note 12 Turbo به ترتیب شبیه Redmi Note 11 Pro Plus و Redmi Note 12 Pro Plus هستند. در حالی که Redmi Turbo 3 با وجود اشتراک گذاری چند عنصر طراحی با Redmi Note 13 Pro Plus متمایز به نظر می رسد.

Redmi Turbo 3 باریک‌ترین و سبک‌ترین گوشی در بین هر سه گوشی است که به ترتیب 7.8 میلی‌متر و 179 گرم وزن دارند. همچنین حسگر اثرانگشت اکنون به جای کلید پاور در زیر نمایشگر قرار دارد.

برخلاف مدل های قبلی خود، فاقد جک هدفون 3.5 میلی متری است. در نهایت، این نسخه در نسخه هری پاتر مانند Redmi Note 12 Turbo نیز عرضه می شود

2. تراشه قدرتمندتر

Redmi Turbo 3 تا کنون قدرتمندترین گوشی هوشمند موجود در خط تولید است. این دستگاه دارای تراشه Qualcomm Snapdragon 8s Gen 3 SoC است که اخیراً رونمایی شده است، همراه با RAM LPDDR5x و حافظه UFS 4.0.

سیلیکون فوق توسط یک سیستم خنک کننده 4800 میلی متر مربع پشتیبانی می شود. به حفظ حرارت کمک می کند.

در حالی که Redmi Note 12 Turbo سال گذشته دارای تراشه Qualcomm Snapdragon 7 Plus Gen 2، رم LPDDR5 و حافظه UFS 3.1 است. در نهایت، Redmi Note 11T Pro قدیمی‌تر دارای همان نوع رم و فضای ذخیره‌سازی است، اما از پردازنده MediaTek Dimensity 8100 کمتری برخوردار است.

3. نمایش بهتر و شارژ سریعتر

Redmi Turbo 3 از یک صفحه نمایش 6.67 اینچی OLED با سوراخ پانچ در مرکز به عنوان Redmi Note 12 Turbo استفاده می کند. اما این پنل جدید وضوح بالاتر و سطح روشنایی اوج روشن تری را ارائه می دهد.

صفحه نمایش جدیدترین گوشی با وضوح 2712 در 1220 پیکسل (1.5K) و حداکثر روشنایی 2400 نیت عرضه می شود. در حالی که مدل آخرین نسل به 2400 x 1080 پیکسل (FHD+) و 1000 نیت محدود شده است.

Redmi Note 11T Pro با این دو تفاوت دارد زیرا دارای پنل LCD است. این نمایشگر دارای نرخ تجدید 144 هرتز و وضوح +FHD (2460 x 1080 پیکسل) است.

در نهایت، Redmi Turbo 3 از شارژ سیمی 90 واتی در مقابل شارژ سیمی 67 واتی در دو گوشی دیگر پشتیبانی می‌کند.

4. HyperOS و ویژگی های AI

Redmi Turbo 3 اولین گوشی از این سری است که با HyperOS خارج از جعبه عرضه می شود. همچنین دارای چندین ویژگی هوش مصنوعی مانند ژست های هوا، سرکوب هوشمند نویز، Magic Elimination Pro و غیره است.

از سوی دیگر، Redmi Note 12 Turbo اخیراً به‌روزرسانی HyperOS را دریافت کرده است. با این حال، ویژگی های هوش مصنوعی را ارائه نمی دهد.

در نهایت، Redmi Note 11T Pro واجد شرایط به‌روزرسانی HyperOS است و انتظار می‌رود به زودی آن را دریافت کند.

شیائومی SU7 با حالت صرفه جویی در مصرف انرژی، سرعت و جریان متناوب را کاهش می دهد

مقاله قبلی

شیائومی دو اسپیکر بلوتوث ضد آب جدید را در بازار جهانی عرضه می کند

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *