خبر

گزارش: شیائومی با ARM کار می کند تا تراشه خود را بسازد

0

پردازنده قلب هر گوشی هوشمندی است و در حال حاضر شرکت های بزرگی مانند کوالکام و مدیاتک تقریباً این نمایشگاه را اجرا می کنند. اما شیائومی ممکن است به دنبال تغییر کمی اوضاع باشد. آنها ظاهراً با ARM کار می کنند تا پردازنده های خود را بسازند.

مدیرعامل مدیاتک، ریک تسای، مستقیما تایید کرد که ARM در حال همکاری با شیائومی در زمینه توسعه تراشه است. در حالی که منبع این بیانیه از یک گزارش تحقیقاتی Counterpoint آمده است، یافتن گزارش اصلی به سختی انجام شده است.

این خبر ابتدا از طریق ایستگاه چت دیجیتالی محبوب در Weibo منتشر شد. بر اساس این گزارش، ARM قبلا با Oppo همکاری می کرد، اما این پروژه با چالش هایی مواجه شد و در نهایت کنار گذاشته شد.

برای ارائه پیشینه بیشتر در این زمینه، در سال 2022 گزارش هایی در مورد تلاش Oppo برای تولید تراشه های تلفن هوشمند خود با ARM منتشر شد.

اساسا، Oppo به احتمال زیاد از پردازنده های Cortex ARM و GPU های Mali در پردازنده های خود استفاده می کرد. با این حال، اوپو تلاش‌های خود در زمینه طراحی تراشه را در سال 2023 به دلیل رکود در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند متوقف کرد.

اکنون که اوپو از صحنه خارج شده است، به نظر می رسد که ARM یک شریک جدید در شیائومی برای چیپست گوشی هوشمند خود پیدا کرده است.

شیائومی روی تراشه مبتنی بر ARM کار می کند
جالب است ببینیم شیائومی چه کسانی را برای طراحی و ساخت تراشه انتخاب می کند. به عنوان مثال، اپل برای تولید تراشه های سری A Bionic به TSMC متکی است، در حالی که گوگل در حال حاضر برای SoC های Tensor به سامسونگ متکی است.

بنابراین شیائومی نیز باید شریک خود را برای این تلاش انتخاب کند. ARM اساساً پایه ای را برای پردازنده ها فراهم می کند، توسعه یک تراشه از ابتدا شامل مجموعه ای از چالش ها است.

پرو شارما، تحلیلگر ارشد در کانترپوینت ریسرچ، همچنین بر پیچیدگی توسعه تراشه و روند شرکت هایی که این وظیفه را برون سپاری می کنند، تاکید کرد. مدیاتک، به ویژه، از این تغییر سود می برد زیرا آنها به طور فعال با سازندگان گوشی های هوشمند برای اصلاح تراشه های دستگاه های خود همکاری می کنند.

فقط زمان نشان می دهد که آیا شیائومی می تواند تراشه های خود را با موفقیت از ابتدا توسعه دهد یا خیر.

شارژر Xiaomi Cuktech 30W GaN برای آیفون تنها 3 دلار قیمت دارد

مقاله قبلی

پرده برداری شیائومی از پیشرفته ترین کارخانه خود با ظرفیت تولید 10 میلیون گوشی هوشمند

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *