خبر

رسمی: معرفی فناوری EV شیائومی در 28 دسامبر

0

پس از سال‌ها شایعات و درز اطلاعات، بالاخره شیائومی تایید کرد که در 28 دسامبر یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار خواهد کرد که در آن از فناوری EV شیائومی رونمایی خواهد کرد. این اعلامیه از طریق کانال های رسمی در Weibo و مدیر عامل و بنیانگذار این شرکت، لی جون، در X.com (توئیتر.com سابق) اعلام شد. این اطلاعیه درست قبل از پایان سال 2023 منتشر شد و سال آینده همه چیز در مورد EV شیائومی خواهد بود.
شیائومی در حال حاضر به‌عنوان سازنده چینی گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شود و به‌زودی به‌عنوان سازنده چینی خودروهای برقی جایگزین می‌شود، زیرا سرانجام اعلامیه رسمی در مورد راه‌اندازی فناوری EV Xiaomi منتشر شد. پس از چند مصاحبه قبلی با Lei Jun، مشخص است که این شرکت قصد دارد با تسلا رقابت کند.

ما انتظار داریم شیائومی جزئیات موتور خودرو را رونمایی کند، ویژگی‌های رانندگی هوش مصنوعی و جزئیات مربوط به انواع رنگ‌های سه مدل مختلف را روشن کند.

شیائومی با سال ها کار اختصاصی با بیش از 3400 مهندس و سرمایه گذاری 1.4 میلیارد دلاری وارد بازار خودروهای برقی می شود. این شرکت در حال قدم گذاشتن به یک بازار بسیار رقابتی است که در آن بازیگرانی مانند تسلا و خودروسازان داخلی چین در حال حاضر عملکرد عالی دارند. تصاحب سهم بازار خوب در یک بازار شدید رقابتی آسان نخواهد بود.

مدیر عامل شیائومی به سرمایه گذاری جدید اطمینان دارد و آنها می خواهند موفقیت خود را در صنعت گوشی های هوشمند به عنوان یک غول پیشرو تکرار کنند. اخیراً، شیائومی 14 رونمایی شده، تعهد شیائومی به نوآوری و تکامل در فضای فناوری را تایید کرد. ما انتظار داریم چنین پیشرفت هایی در بخش EV در چند سال آینده انجام شود.

درز و شایعات شیائومی EV

در مورد طراحی و مشخصات اولین EV شیائومی، شایعات و درزهای زیادی وجود دارد. نشت عکس اخیر از خودروی شیائومی وجود یک نمایشگر کنترل مرکزی و یک فرمان سه پره را نشان داد. این خودرو تا سال آینده در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این، ابعاد این خودرو 4997/1963/1455 میلی متر با فاصله بین دو محور 3000 میلی متر برای فضای داخلی جادار است. این می تواند در گزینه های دو چرخ 19 اینچی و 20 اینچی با مشخصات نوع 245/45 R19 و 245/40 R20 عرضه شود. فناوری LiDAR برای شیشه‌های جلوی خودکار و پیشرفته وجود خواهد داشت. قابلیت باز کردن قفل با تشخیص چهره نیز می‌تواند با دوربین ستون B آن به کار گرفته شود.

یک نسخه دیفرانسیل عقب و چهار چرخ متحرک وجود خواهد داشت که به ترتیب دارای موتورهای 220 کیلووات و 449 کیلووات خواهد بود. از یک بسته باتری مقرون به صرفه LFP از BYD استفاده خواهد کرد. سه نسخه مختلف از خودروی شیائومی شامل شیائومی SU7، SU7 Pro و SU7 Max وجود خواهد داشت. از سیستم عامل HyperOS اخیراً معرفی شده شیائومی استفاده خواهد کرد.

شیائومی می تواند دو ظرفیت باتری 73.6 کیلووات ساعتی و 101 کیلووات ساعتی با طول عمر باتری متناظر به ترتیب 668/628 کیلومتر و 800/750 کیلومتر ارائه دهد.

پر کردن یک فنجان تنها در 3 ثانیه شیائومی با دستگاه تصفیه آب دو هسته ای 1200G Pro

مقاله قبلی

شیائومی چین از اولین خودروی الکتریکی خود با نام Xiaomi SU7 رونمایی کرد

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *