خبر

رسمی: HyperOS جایگزین MIUI می شود و در سری 14 شیائومی عرضه خواهد شد

0

شیائومی، سازنده گوشی‌های هوشمند چینی، اعلام کرد که سیستم عامل جدیدی به نام HyperOS را عرضه می‌کند. سیستم عامل جدید قرار است در سری آتی شیائومی 14 عرضه شود و در نهایت جایگزین MIUI، سیستم عامل فعلی مبتنی بر اندروید شیائومی خواهد شد.

لی جون، بنیانگذار و مدیر عامل شیائومی، امروز در توییتی توسعه HyperOS را تایید کرد. او گفت که سیستم عامل جدید یک “لحظه تاریخی” برای شرکت است و اولین رسمی خود را در سری Xiaomi 14 انجام خواهد داد.

آلوین، معاون جهانی شیائومی، همچنین تایید کرد که HyperOS در سراسر جهان در دسترس خواهد بود و در طول سال 2024 عرضه خواهد شد. این بدان معناست که سیستم عامل جدید به تدریج جایگزین سیستم عامل قدیمی MIUI شیائومی خواهد شد که 13 سال از عمر آن می گذرد.

بر اساس گزارش‌ها، HyperOS از سال 2017 شروع به کار کرده است و برای پاسخگویی به طیف گسترده‌ای از محصولات شیائومی، که شامل گوشی‌های هوشمند، دستگاه‌های خانگی هوشمند و خودروها می‌شود، طراحی شده است. این شرکت می‌گوید که سیستم‌عامل جدید در کل اکوسیستم محصولات آن نقش خواهد داشت و کنترل و مدیریت دستگاه‌های خود را از یک مکان برای کاربران آسان‌تر می‌کند.

لی جون همچنین در پستی در Weibo توضیح داد که HyperOS «بر اساس یکپارچگی اندروید عمیقاً تکامل یافته و سیستم خود توسعه یافته Vela، بازنویسی کامل معماری زیربنایی، و آماده سازی پایگاه عمومی برای اینترنت همه چیز برای ده ها میلیارد دلار است. دستگاه‌ها و ده‌ها میلیارد اتصال در آینده.» شیائومی ولا یک پلتفرم سیستم نرم افزاری اینترنت اشیا است که بر اساس سیستم عامل تعبیه شده منبع باز NuttX است.

در حالی که شیائومی هنوز هیچ تصویر یا اطلاعاتی در مورد رابط کاربری یا ویژگی‌های HyperOS منتشر نکرده است، انتظار می‌رود این شرکت جزئیات بیشتری را در زمان عرضه سری Xiaomi 14 در اواخر این ماه فاش کند.

طراحی شیائومی 14 پرو از تمام زوایا از طریق رندرهای CAD آشکار شد

مقاله قبلی

اسکرین شات های لو رفته HyperOS شیائومی رابط تمیزتری نسبت به MIUI 14 نشان می دهد

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *