خبر

اولین خودروی شیائومی در نسخه های برقی باطری و با برد زیاد عرضه می شود

0

طبق گزارش‌ها، شیائومی قصد دارد اولین خودروی برقی خود را در دو نسخه الکتریکی و با برد گسترده عرضه کند. این خبر از فروشگاه Pandaily مستقر در پکن منتشر شده است که نشان می‌دهد خودروی آینده شیائومی دارای پیشرانه‌های باطری الکتریکی و دوربرد بالا خواهد بود.

این گزارش پس از انتشار اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه شیائومی در حال استخدام مهندسان در چین برای توسعه‌دهنده‌های برد خودروهای الکتریکی (EREV) است. بر اساس این گزارش، مدل پایه از یک پلت فرم ولتاژ 400 ولت و باتری بلید BYD استفاده می کند، در حالی که مدل پیشرفته از یک پلت فرم ولتاژ 800 ولت و باتری CATL Qilin با ظرفیت بسته باتری 101 کیلووات ساعت استفاده می کند.

از سوی دیگر، انتظار می‌رود که نسخه با برد گسترده به یک توسعه‌دهنده برد ۱.۵ لیتری یا ۱.۵ تنی و یک باتری بزرگ مجهز شود. برای کسانی که نمی دانند، افزایش دهنده برد EV یک موتور بنزینی است که با راندن یک ژنراتور الکتریکی که باتری خودرو را شارژ می کند، برد یک وسیله نقلیه الکتریکی با باتری را افزایش می دهد. بنابراین، این می‌تواند انتخاب عاقلانه‌ای برای شیائومی باشد، زیرا به خودرو برد بیشتری می‌دهد و طیف وسیع‌تری از خریداران را جذب می‌کند.

انتظار می رود اولین خودروی شیائومی دارای طراحی کوپه باشد که در بین نسل جوان محبوبیت دارد. این یک نمای کم و براق خواهد بود، با قسمت جلوی بلندتر و قسمت عقبی سریع، که ظاهری اسپرت کلی به آن می بخشد.

این خودرو اخیراً بر روی گواهی بلوتوث SIG مشاهده شد و نشان داد که دارای چیپست کوالکام اسنپدراگون 8295، بلوتوث 5.2، عملکردهای USB Media و پشتیبانی از Apple CarPlay خواهد بود.

شیائومی از زمان اعلام رسمی ورود خود به این صنعت، پیشرفت چشمگیری در تجارت خودروسازی خود داشته است. انتظار می‌رود تولید انبوه آن در سال 2024 آغاز شود و طبق گزارش‌ها، این خودرو وارد مرحله تولید آزمایشی شده است و هر هفته حدود 50 خودروی نمونه تولید می‌شود.

افشا: شیائومی 14 پرو دارای صفحه نمایش منحنی با روشنایی 3000 نیت

مقاله قبلی

MiOS شیائومی احتمالاً انحصاری چین و کاربران جهانی MIUI 15 دریافت خواهند کرد

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *