خبر

هم کاری شیائومی با Padget Electronics در هند برای تقویت موقعیت در بازار

0

شیائومی بارها و بارها جامعه فن آوری را شگفت زده می کند. این بار غول چینی تولیدکننده گوشی های هوشمند، با شرکت Padget Electronics، یکی از زیرمجموعه های شرکت Dixon Technologies وارد هم کاری شده است. اگرچه شیائومی این خبر را کم اهمیت جلوه داد و آن را صرفا “ادامه دار” توصیف کرد، اما چیزی فراتر از آن وجود دارد که به چشم بیاید.

پاژ الکترونیک یکی از پنج تولیدکننده قراردادی شیائومی در کشور خواهد بود
قرارداد منعقد شده بین این دو شرکت حول مونتاژ گوشی های هوشمند شیائومی توسط Padget Electronics در تاسیسات خود واقع در نویدا، اوتار پرادش می چرخد. در حالی که این موضوع ریشه های شیائومی در خاک هند را عمیق تر می کند، اما به طرح جاه طلبانه “ساخت هند” دولت هند نیز اعتبار می بخشد. آتول بی لال، نایب رئیس دیکسون، از این هم کاری به عنوان “نقطه عطفی” برای این پروژه با هدف تقویت تولید داخلی یاد کرد.

پس چرا شیائومی در مورد قرارداد جدید تا این حد متواضع است؟ دلیل این موضوع به فعالیت های قابل توجه شیائومی در هند مربوط می شود. Padget Electronics تنها یکی از پنج تولیدکننده قراردادی است که این شرکت در کشور دارد. پس این اتحاد یک تغییر دهنده بازی نیست بلکه یک حرکت حساب شده برای تقویت جایگاه خود در دومین بازار بزرگ گوشی های هوشمند جهان است. شیائومی در حال حاضر حدود ۱۵ درصد از بازار گوشی های هوشمند هند را در اختیار دارد و پس از سامسونگ و ویوو قرار دارد.

لایه دیگر این داستان، تغییر گسترده تر برنده ای الکترونیکی است که به دنبال گسترش بال های تولیدی خود در خارج از چین هستند. طرح های تشویقی هند برای ترویج تولید محلی در جذب بازیگران بین المللی مانند شیائومی و اپل موفق بوده است. خود پادویش از یک برنامه دولتی که هدف آن افزایش تولید محصولات مخابراتی و شبکه ای است، کمک مالی دریافت کرده است.

در حالی که هم شیائومی و هم Padget از این قرارداد بهره می برند، برنده واقعی می تواند برنامه “ساخت هند” باشد. با هر یک از این مشارکت ها، هند موقعیت خود را به عنوان یک بازیگر تولید جهانی تقویت می کند، حتی زمانی که در مورد زمینه های پیچیده پرداخت های حق امتیاز و سرمایه گذاری های خارجی مذاکره می کند. آیا این معامله جدید یک تغییر تاریخی است؟ نه واقعا. اما این یک گام محکم دیگر برای نقش در حال تکامل شیائومی و هند در تولید جهانی فن آوری است.

شیائومی چمدان قاب آلومینیومی MIJIA را با ساختاری مستحکم عرضه کرد

مقاله قبلی

شیائومی در حال آزمایش به‌روزرسانی پایدار MIUI 15 در شیائومی 13 است

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *