آموزشخبر

کاربران شیائومی گزارش داده اند که بدافزار هک مرورگر را بر روی گوشی های خود پیدا کرده اند

0

کاربران شیائومی ادعای جنجالی در مورد گوشی های هوشمند این شرکت دارند. به گفته این کاربران، گوشی های هوشمند شیائومی آن ها بدافزاری به نام Mintnav را نصب کرده اند که ظاهراً مرورگر کروم را هک می کند.

هیچ خبری در مورد تأثیر این بدافزار بر روی گوشی های هوشمند منتشر نشده است. کاربری که اولین بار در Reddit در مورد آن گزارش داد می نویسد:

سلام، بچه ها من اخیراً در تمام گوشی های شیائومی خود دیده ام که صفحه اصلی Google Chrome من به سایتی به نام Mintnav تغییر یافته است، مراقب باشید آن را تغییر دهید، من هیچ سندی در مورد این سایت پیدا نکردم بنابراین فکر می کنم یک کلاهبرداری است. (چیزی که بارها متوجه شدم توسط شیائومی ساخته شده است)

پس از دریافت این خبر، چندین کاربر در توییتر/X نیز از آن شکایت کردند، حتی یکی از آنها وزیر الکترونیک و فناوری اطلاعات هند را تگ کرد.

هنگامی که ما سعی کردیم اطلاعات بیشتری در مورد این بدافزار ادعایی جمع آوری کنیم، با کمبود جزئیات جامع مواجه شدیم. یک وب‌سایت آموزشی، Howtoremove Guide، بیان می‌کند: «Mintnav در دسته برنامه‌های رباینده مرورگر قرار می‌گیرد، و اگرچه ممکن است آسیب مستقیم قابل توجهی نداشته باشد، اما مطمئناً می‌تواند منبعی برای آزار و اذیت و اختلال قابل توجه در فعالیت‌های مرور وب روزانه شما باشد».

در حالی که نگرانی های کاربران معتبر است، مشخص نیست این برنامه ناشناخته چگونه به گوشی های شیائومی راه پیدا کرده است. ما هیچ شکایتی در مورد Mintnav از کاربران سایر برندها نشنیده ایم، بنابراین ممکن است شیائومی به نوعی درگیر آن باشد. ممکن است این بدافزار ادعا شده پس از به‌روزرسانی در گوشی‌های هوشمند شیائومی ظاهر شده باشد.

اگر این بدافزار را در مرورگر کروم خود دریافت می‌کنید، می‌توانید با رفتن به تنظیمات Chrome خود در «صفحه اصلی» و غیرفعال کردن گزینه یا تغییر آن به صفحه اصلی پیش‌فرض Chrome، آن را حذف کنید.

مشخصات کامل و تصاویر شیائومی 13T Pro قبل از عرضه به بیرون درز کرد

مقاله قبلی

نام شیائومی Mix Flip از طریق IMEI تایید شد. یک رقیب شایسته گلکسی زد فلیپ 5 در راه است

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *