خبر

شیائومی Mix Fold 3: مشخصات، طراحی و قیمت باریک ترین تاشو

0

گوشی‌های هوشمند تاشو از یک محصول خاص تا اکنون برای توده‌ها جذابیت زیادی داشته‌اند. اگرچه سامسونگ رهبر بازار است، اما سازندگان چینی در نوآوری پیشرو هستند. آنر اخیراً از Magic V2، باریک‌ترین گوشی تاشو به سبک کتابی، رونمایی کرده است. اما شیائومی در آستانه سقوط آن با Mix Fold 3 جدید است.

این شرکت تایید کرده است که Xiaomi Mix Fold 3 در کنار Redmi K60 Ultra در 14 آگوست در چین عرضه خواهد شد. در انتظار انتشار رسمی، ما تمام جزئیات موجود در مورد تاشوی آینده را در این پست جمع آوری کرده ایم. اگر نمی توانید مانند ما جلوی هیجان خود را بگیرید، ادامه دهید!

طراحی و نمایش

گوشی های هوشمند تاشو به سبک کتاب به طور فزاینده ای در بین مصرف کنندگان محبوب شده اند. با این حال، یکی از مواردی که ممکن است برخی از افراد را از خرید آن منصرف کند، ضخامت آنها است. دستگاه‌های اصلی مانند گلکسی زد فولد 5 و زد فولد 4 به اندازه‌ای ضخیم هستند که بتوان آن‌ها را تلفن‌های دو نواری در نظر گرفت.

شیائومی روی نازک‌ترین دستگاه‌های تاشو خود تمرکز کرده است. Mix Fold 2 (بررسی) سال گذشته فقط 11 میلی متر ضخامت و 262 گرم وزن داشت. امسال، شیائومی با Mix Fold 3 همه چیز را به سطح جدیدی می‌برد. وقتی باز شود، ضخامت 4.93 میلی‌متری خواهد داشت. و هنگامی که تا شود، 9.8 میلی متری فوق العاده براق خواهد بود.

برای قرار دادن این موضوع، باریک‌ترین گوشی تاشو افقی کنونی، Honor Magic V2، دارای ابعاد 4.7 میلی‌متر باز و 9.9 میلی‌متر تا شده است. شیائومی میکس فولد 3 نیز با طراحی اصلاح‌شده با چهار حلقه دوربین مجزا در پشت و کناره‌های صاف در اطراف، طراحی شده است.

نمای باریک شیائومی Mix Fold 3 به لطف طراحی جدید و نوآورانه لولای آن است. این لولا از ترکیبی از فولاد با استحکام بالا و سرامیک کربنی با دوام ساخته شده است. دارای یک راه اندازی شاتون 3 مرحله ای با 14 قطعه متحرک و 198 جزء. این یک پیشرفت قابل توجه نسبت به لولای Mix Fold 2 است که دارای طراحی 2 مرحله ای ساده تر با 8 قسمت متحرک و 87 جزء بود.

لولای Mix Fold 3 نیز متنوع‌تر است. وقتی تلفن را تا نیمه باز می کنید، می توانید در هر نقطه ای بین 45 درجه تا 135 درجه آن را متوقف کنید. و فوق العاده بادوام است. این توسط TÜV Rheinland آزمایش شده است و یک تست دوام شامل 500000 برابر گذرانده است.

در مورد صفحه نمایش، شیائومی اعلام کرده است که Mix Fold 3 دارای یک پنل AMOLED تاشو 8.02 اینچی با وضوح 2K، نرخ تجدید 120 هرتز و حداکثر روشنایی 2600 نیت خواهد بود. صفحه نمایش کاور 6.5 اینچی است و وضوح FHD+ را ارائه می دهد.

عملکرد و دوربین ها

یکی از پیشرفت های آشکار در بخش سخت افزار، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 در دستگاه است. Mix Fold 2، برای مرجع، از Snapdragon 8+ Gen 1 استفاده می کند. چیپست موجود در Mix Fold 3 را می توان با حداکثر 16 گیگابایت رم LPDDR5x و حداکثر 1 ترابایت حافظه UFS 4.0 جفت کرد. گزارش ها ادعا کرده اند که این دستگاه دارای رتبه IP نیز خواهد بود.

لی جون، بنیانگذار و مدیر عامل شیائومی نیز فاش کرد که Mix Fold 3 عمر باتری قابل توجهی دارد. هنگامی که یک تصویر سفید به طور مداوم بر روی صفحه نمایش داخلی با روشنایی 500 نیت نمایش داده می شد، Mix Fold 3 قبل از خاموش شدن به مدت 8 ساعت و 20 دقیقه دوام آورد. این 52 درصد بیشتر از عمر باتری نسل قبلی Mix Fold است. این می تواند کل عمر باتری 1.34 روز را ارائه دهد، با این حال، برند هنوز ظرفیت دقیق آن را فاش نکرده است. این گوشی هوشمند می تواند دارای شارژ سیمی 67 وات و شارژ بی سیم 50 واتی باشد.


بخش دوربین نیز این بار پر ستاره است. Mix Fold 3 اولین گوشی تاشو این شرکت خواهد بود که دارای دوربین چهارگانه با بهینه‌سازی‌های لایکا است. دوربین اصلی یک سنسور 50 مگاپیکسلی خواهد بود، اما هنوز مشخص نیست که آیا این سنسور سونی IMX989 خواهد بود یا IMX800. راه اندازی دوربین همچنین شامل یک دوربین تله فوتو پریسکوپ است.

قیمت مورد انتظار

اگرچه تقریباً تمام جزئیات تاشو به صورت آنلاین به بیرون درز کرده یا به طور رسمی فاش شده است، قیمت آن هنوز حدس زده می‌شود. برای ارائه ایده، Mix Fold 2 دارای برچسب قیمت اولیه 8999 یوان (~ 1335 دلار) برای حافظه پایه 256 گیگابایتی است. گزینه های حافظه 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی با قیمت 9999 یوان (1483 دلار) و 11999 یوان (1780 دلار) قیمت گذاری شده اند.

پاناسونیک علیه اختراعات فناوری 4G اوپو و شیائومی اقدام قانونی کرد

مقاله قبلی

دستیار صوتی شیائومی XiaoAI با هوش مصنوعی ارتقا یافت

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *