خبر

نشت رندر شیائومی 14 پرو، صفحه نمایش خمیده و حاشیه های بسیار نازک

0

همانطور که توسط افشاگر معروف Ice Universe فاش شده است، پرچمدار آینده Xiaomi 14 Pro قرار است تغییرات قابل توجهی در طراحی نمایشگر ایجاد کند. با توجه به رندر به اشتراک گذاشته شده در دسته توییتر وی، جلوی دستگاه دارای صفحه نمایش چهار خمیده خواهد بود. انتظار می‌رود شیائومی 14 پرو با حاشیه‌های بسیار باریکی که در همه طرف‌ها تقریباً یکسان هستند، به یک جلوه «تمام صفحه» خیره‌کننده دست یابد. در مقایسه با طراحی شایعه شده آیفون 15 پرو، که حاشیه ها را نیز محدود می کند اما جزیره پویا را حفظ می کند، به نظر می رسد شیائومی 14 پرو دست برتر را دارد.

مشخصات شیائومی 14 پرو (شایعه شده)

از نظر عملکرد هسته ای، با توجه به اینکه سری پرچمداران شیائومی هر ساله از آخرین نسل پردازنده کوالکام اسنپدراگون استفاده می کنند، طبیعی است که شیائومی 14 پرو به نسل سوم سری اسنپدراگون 8 مجهز شود و حتی ممکن است اولین عرضه جهانی داشته باشد. DCS همچنین از طریق افشاگری تأیید کرده است که این دستگاه واقعاً دارای تراشه SM8650 است که اسنپدراگون 8 نسل 3 است.

این تراشه با بهره گیری از فرآیند 4 نانومتری TSMC، نسبت به نسل قبلی خود، بهبود عملکرد قابل توجهی را ارائه می دهد. با هسته بزرگ Cortex X4 تا فرکانس CPU 3.72 گیگاهرتز، هسته بزرگ Cortex A715 و هسته کوچک Cortex A515، در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 750، Xiaomi 14 Pro دارای امتیازات بنچمارک قابل توجهی است.

تست Geekbench 6 امتیاز تک هسته ای 2563 امتیاز و امتیاز چند هسته ای 7256 را نشان می دهد. این نشان دهنده بهبود 30 درصدی نسبت به چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 است و حتی از تراشه A16 اپل که امتیاز 6275 را به دست آورده بود، پیشی می گیرد.

از نظر ظرفیت باتری، شایعه شده است که Xiaomi 14 Pro دارای یک بسته باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی است. همچنین انتظار می رود این دستگاه از شارژ سریع بی سیم 50 واتی نیز پشتیبانی کند. نکته قابل توجه، نشت‌ها حاکی از وجود دو گزینه شارژ سریع سیمی مختلف، با نرخ‌های 90 وات و 120 وات است.

شیائومی 14 پرو با ماژول‌های دوربین ارتقا یافته، از جمله دوربین‌های با لنز WLG عرضه می‌شود. علاوه بر این، دو نسخه از دستگاه وجود خواهد داشت: یکی با صفحه نمایش تخت و دیگری با نمایشگر منحنی. این احتمال وجود دارد که این دو نسخه از سرعت شارژ سریع متفاوتی پشتیبانی کنند. انتظار می رود شیائومی 14 پرو حدود نوامبر 2023 عرضه شود.

لو ویبینگ می‌گوید شیائومی از تراشه‌ها دست نمی‌کشد

مقاله قبلی

دستگاه اسرارآمیز شیائومی “N7” در حال توسعه است

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *