خبر

توقف اپ استور شیائومی از پشتیبانی اپلیکیشن های 32 بیتی از ماه جولای و تغییر به 64 بیتی

0

گوگل برای ارائه یک تجربه نرم افزاری بهتر به اکوسیستم اپلیکیشن 64 بیتی رفته است و جدیدترین گوشی های پیکسل 7 جدیدترین نمایش این تغییر است. شیائومی پس از پیشروی، اکنون حکم اعدام اپلیکیشن های 32 بیتی را امضا کرده است و اعلام کرده است که از تاریخ 8 می هیچ گونه برنامه ای اجازه اضافه شدن به فروشگاه اپلیکیشن خود را نخواهد داشت. با اکوسیستم 64 بیتی ناسازگار هستند.

طبق اعلام رسمی، از 1 جولای 2023، فروشگاه App Xiaomi پاکسازی برنامه هایی را که با سیستم 64 بیتی سازگار نیستند، آغاز خواهد کرد. هر برنامه‌ای که در مهلت مقرر برای برآورده کردن این شرایط به‌روزرسانی نشده باشد، در قفسه‌های فروشگاه در دسترس نخواهد بود. این شرکت به توسعه‌دهندگان توصیه می‌کند تا در اسرع وقت تطبیق‌های لازم را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که برنامه‌هایشان در دسترس کاربران باقی می‌ماند.

شیائومی گفت که تمام هسته‌های CPU معماری Arm باید از 64 بیت استفاده کنند و دستورالعمل‌های 32 بیتی حذف می‌شوند. این حرکت با هدف بهبود عملکرد اپلیکیشن‌های اندرویدی و در عین حال کاهش مصرف انرژی انجام شده است. شیائومی به ترویج فناوری 64 بیتی ادامه خواهد داد تا اطمینان حاصل کند که برنامه های در حال اجرا بر روی دستگاه هایش برای ارائه بهترین عملکرد ممکن بهینه شده اند.

اعتقاد بر این است که مهاجرت 64 بیتی گامی در جهت درست است زیرا به برنامه اجازه می دهد تا به پیشرفت های بیشتری در زمینه امنیت، عملکرد و مصرف انرژی دست یابد. در دراز مدت، ارتقای زیست محیطی با هسته 64 بیتی واقعاً به نفع توسعه دهندگان و کاربران است.

در عمل، بعید است که این حرکت تأثیر قابل توجهی بر روی کاربران بگذارد، زیرا اکثر برنامه های موجود امروز قبلاً با معماری 64 بیتی سازگار شده اند. استثناهای بسیار کمی در این مورد وجود دارد که قابل توجه ترین آنها بازی Flappy Bird است که اکنون متوقف شده است.

شیائومی اسپیکر XiaoAI Kids Edition را معرفی کرد

مقاله قبلی

شیائومی 13Ultra ممکن است همان گوشی USB 3.0 شیائومی باشد که شما آرزویش را داشتید

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *