خبر

شیائومی Laser Cinema 2 به عنوان اولین پروژکتور Dolby Vision جهان عرضه شد

0

شیائومی پروژکتور ممتاز جدیدی را با نام «سینما لیزری شیائومی ۲» در چین عرضه کرده است. این اولین پروژکتور در جهان است که از Dolby Vision با کیفیت 4K پشتیبانی می کند. این محصول برای اولین بار با تخفیف ویژه در جشنواره خرید Double Eleven به فروش می رسد.

مشخصات و ویژگی های Xiaomi Laser Cinema 2

Xiaomi Laser Cinema 2 که به تازگی رونمایی شده است، می تواند یک صفحه نمایش 100 اینچی را از فاصله 20 سانتی متری از دیوار پخش کند. با این حال، شایان ذکر است که می توان آن را برای نمایش اندازه صفحه نمایش 40 تا 200 اینچ تنظیم کرد. اما این شرکت استفاده از 80 تا 150 اینچ را توصیه می کند.

این پروژکتور قادر به خروجی محتوای 4K (3840 در 2160 پیکسل) با نسبت کنتراست 3000:1 است. این نه تنها 113 درصد از طیف رنگ Rec.709 را پوشش می دهد، بلکه از استانداردهای HDR مانند HDR10 و Dolby Vision نیز پشتیبانی می کند.

این پروژکتور دارای نور خروجی 2400 ANSI لومن است. همچنین از فناوری ALPD RB + (شامل لیزر قرمز) برای ارائه رنگ های بهتر استفاده می کند. علاوه بر این، از MEMC (60 هرتز) نیز پشتیبانی می کند.

در مورد عملکرد، باید بگوییم که این دستگاه از یک تراشه 64 بیتی MediaTek MT9669 پشتیبانی می کند که پردازنده چهار هسته ای ARM Cortex-A73 با فرکانس 1.9 گیگاهرتز است. این چیپست با 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی جفت شده است. همچنین با فناوری هایی مانند «بهبود تصویر هوش مصنوعی» برای کاهش نویز ارائه می شود.

این دستگاه MIUI برای تلویزیون را با تمام ویژگی ها و محتوای موجود در تلویزیون های هوشمند شیائومی و ردمی اجرا می کند. در واقع، حتی دارای میکروفون های میدان دور برای دستیار مجازی هوش مصنوعی Xiao، به اضافه بلندگوهای 30 واتی (2 واحد 15 وات) با پشتیبانی از Dolby Atmos و DTS Sound است.

تا جایی که به پورت ها مربوط می شود، پروژکتور با 3 عدد HDMI 2.0b، 2 عدد USB 2.0، 1 عدد S/PDIF، 1 عدد خروجی هدفون و Ethernet ارائه می شود.

نکته آخر اینکه این دستگاه دارای یک فن ≤30dB برای کاهش حرارت است و همچنین دارای سنسوری برای تشخیص انسان برای جلوگیری از آسیب به چشم است.

قیمت و در دسترس بودن Xiaomi Laser Cinema 2

Xiaomi Laser Cinema 2 در چین 14999 ین (2345 دلار) قیمت دارد. برنامه ریزی شده است که در Double Eleven (روز مجردی) آینده با قیمت تخفیف 12999 ین (2033 دلار) وارد فروشگاه ها شود.

در حال حاضر مشخص نیست که آیا این پروژکتور به بازارهای بین المللی راه خواهد یافت یا خیر.

شیائومی قصد دارد در طول سه سال آینده از اپل و سامسونگ پیشی بگیرد

مقاله قبلی

MIUI بالاخره کلون «Edge panel» سامسونگ به نام «جعبه ابزار هوشمند» را دریافت کرد

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *