خبر

شیائومی قصد دارد در طول سه سال آینده از اپل و سامسونگ پیشی بگیرد

0

لو ویبینگ، معاون ارشد گروه شیائومی در چین و جنرال موتورز ردمی، دیروز در مصاحبه ای گفت که شیائومی قصد دارد از تمام برندهای دیگر گوشی های هوشمند از جمله اپل پیشی بگیرد و رتبه اول جهان را به خود اختصاص دهد.

وی افزود که این شرکت ابتدا بازار تلفن همراه آفلاین چین را هدف قرار خواهد داد زیرا 70 درصد از فروش گوشی های هوشمند هنوز به صورت آفلاین در این کشور انجام می شود. شیائومی قصد دارد تا 3 سال آینده نیز به 30000 فروشگاه خرده‌فروشی در چین دست یابد و به تازگی 10000 فروشگاه خود را افتتاح کرده است. خرده فروشی چیزی است که شیائومی هنوز از آن عقب مانده است و زیرمجموعه های BBK Electronics OPPO و vivo در چین شکست خورده است. همین امر در سطح جهانی نیز صادق است، از این رو فشار برای فروشگاه های آفلاین وجود دارد.

معاون شیائومی همچنین گفت که تنها زمانی که رسیدن به هدف دشوار باشد می‌تواند «ارزش و اهمیت چالش» را داشته باشد. تاکید کرده‌ام که رقابت، از طریق فروشگاه‌های آفلاین، موفق می‌شود محصولی را که شیائومی در حال حاضر عرضه می‌کند، با قیمت‌های بسیار بالاتر بفروشد. این به این دلیل است که فروشگاه‌های آفلاین قدرت متقاعدسازی را دارند، چیزی که در رسانه‌های آنلاین فاقد آن است.

مطمئناً رسیدن به هدف بسیار سخت است. به نظر می‌رسد شیائومی در حال حاضر از نظر عرضه گوشی‌های هوشمند با اپل ارتباط برقرار کرده است. در سه ماهه سوم سال 2021، اپل با 48 میلیون محموله در رتبه دوم قرار گرفت، در حالی که شیائومی با 44.4 میلیون محموله (از طریق Counterpoint Research) در رتبه دوم قرار گرفت. این شرکت در سه ماهه سوم 2020 برای مدت کوتاهی از اپل پیشی گرفت اما بار دیگر به رتبه دوم بازگشت.

به نظر می‌رسد چالش واقعی سامسونگ است و با فروش 69 میلیون دستگاه برتری قابل توجهی نسبت به بقیه دارد. این شرکت ممکن است از نظر فروش در سراسر جهان کاهش یافته باشد، اما همچنین در بازارهایی مانند ایالات متحده به فروش می رسد – کشوری که شیائومی هنوز در آن حضور ندارد.

برنامه‌های سال 2024 شیائومی برای تسلط با اهدافی برای تولید انبوه خودروهای الکتریکی خود در همان سال تکمیل می‌شود. یک شرکت اختصاصی EV تنها ماه گذشته برای کمک به دستیابی به این هدف راه اندازی شد.

شیائومی تا ژانویه 2022 تولید گوشی های هوشمند را در پاکستان آغاز می کند

مقاله قبلی

شیائومی Laser Cinema 2 به عنوان اولین پروژکتور Dolby Vision جهان عرضه شد

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *