خبر

MIUI بالاخره کلون «Edge panel» سامسونگ به نام «جعبه ابزار هوشمند» را دریافت کرد

0

شیائومی تنها OEM اندروید است که نسخه‌های بتای هفتگی سیستم عامل موبایل خود MIUI مبتنی بر اندروید را منتشر می‌کند. این شرکت برای معرفی ویژگی های جدید ابتدا در این کانال شناخته شده است. همین چند روز پیش، در مورد اضافه شدن قابلیتی به نام «دستیار دوربین جلو» مطلع شدیم. اکنون، این شرکت ویژگی دیگری به نام «جعبه ابزار هوشمند» را معرفی کرده است.

با معرفی نمایشگرهای خمیده، سامسونگ شروع به ارائه ویژگی به نام “Edge panel” در گوشی های هوشمند پرچمدار خود کرد. این به کاربران کمک می کند تا برنامه ها و عملکردهای خاصی را برای دسترسی سریع پین کنند.

این ویژگی اکنون نه تنها در تمام گوشی های سامسونگ بلکه در گوشی های شرکت های دیگر مانند OPPO نیز در دسترس است. سازنده چینی گوشی های هوشمند در ColorOS 12 این را “Smart Sidebar 2.0” می نامد.

یک ویژگی مشابه سرانجام در MIUI به عنوان «جعبه ابزار هوشمند» معرفی شد. پیاده سازی شیائومی شبیه سازندگان دیگر چینی است.

کاربران سه گزینه برای انتخاب دارند. آنها می توانند در حین بازی یا در حین پخش ویدیو، به این جعبه ابزار دسترسی داشته باشند.

کاربران می توانند به سرعت به برنامه های پین شده دسترسی داشته باشند. در حالی که با دو گزینه دیگر، جعبه ابزار علاوه بر برنامه های پین شده، ابزارهای مربوط به بازی و ویدیوها را نشان می دهد.

این ویژگی در حال حاضر در مرحله اولیه خود است، اما در نهایت، ممکن است مانند اجرای OPPO «هوشمندتر» شود. به عنوان مثال، Smart Sidebar 2.0 ColorOS 12 قادر است ابزارها را بر اساس سناریوهای مختلف استفاده نشان دهد.

شیائومی به دلیل کپی کردن ویژگی ها سریعتر از سایر شرکت ها شناخته شده است. اما برای اولین بار، آخرین موردی است که قابلیتی را معرفی می کند که تقریباً در همه گوشی های اندرویدی موجود است.

شیائومی Laser Cinema 2 به عنوان اولین پروژکتور Dolby Vision جهان عرضه شد

مقاله قبلی

شیائومی ساعت هوشمند Mi Rabbit Children 5 Pro را معرفی کرد

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *