خبر

شیائومی 14 در رتبه سوم بهترین دوربین DxOMark در لیست گوشی های پریمیوم قرار گرفت.

0

طبق DxOMark، Xiaomi 14 یکی از بهترین دوربین ها را در هر تلفن هوشمند درجه یک دارد. جدیدترین پرچمدار این شرکت به تازگی برای بازار جهانی رونمایی شده است و این رتبه‌بندی پیشرفت‌های تجربه عکاسی در این دستگاه را نسبت به نسل‌های قبلی خود نشان می‌دهد.

دوربین Xiaomi 14 در رتبه سوم DxOMark قرار دارد

پلتفرم بنچمارک دوربین به شیائومی 14 امتیاز 138 را داده است. این امتیاز عکس‌های ثابت، بوکه، ویدیو، زوم و سایر جنبه‌های آن را در نظر گرفت. برای کسانی که نمی دانند، رتبه بندی تلفن های برتر برای دستگاه هایی است که قیمتی بین 600 تا 800 دلار دارند. برای یادآوری، شیائومی 14 دارای سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی است که OIS، دیافراگم f/1.6 و اندازه 1/1.31 اینچی را ارائه می‌کند. این لنز با یک لنز فوق عریض 50 مگاپیکسلی که دارای FOV 115 درجه و سنسور تله فوتو 50 مگاپیکسلی است که دارای OIS و فاصله کانونی 75 میلی متری است، جفت می شود.


در آزمایش‌ها، DxOMark اشاره کرد که پیشرفت‌های مختلفی در دوربین Xiaomi 14 نسبت به Xiaomi 13 وجود دارد. این پیشرفت‌ها به حسگر بزرگ‌تر و دیافراگم بزرگ‌تر نسبت داده می‌شود. شیائومی 14 برای قرار گرفتن در معرض دقیق هدف در شرایط مختلف مورد ستایش قرار گرفت. این بود که تراز سفیدی نسبتاً خنثی بود و دستگاه توانست سطوح بالایی از جزئیات را هم در عکس ها و هم در فیلم حفظ کند.

سطح نویز پایینی در عکس وجود داشت و حتی سنسور تله فوتو توانست جزئیات خوبی را حفظ کند. با این حال، شیائومی 14 از مصنوعاتی مانند شعله ور شدن و شبح در عکس های ثابت رنج می برد. هنگام فیلمبرداری، نویز در شرایط نور کم به وضوح قابل مشاهده بود. در همین حال، صحنه های روشن تر و شرایط نور پس زمینه منجر به کنتراست کم در چهره ها شد.

لپ تاپ گیمینگ Redmi G Pro با i9-14900HX + RTX 4060 عرضه شد

مقاله قبلی

طبق گزارش‌ها، شیائومی اواخر این ماه از SU7 EV رونمایی خواهد کرد

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *