خبر

شیائومی در حال توسعه سیستم عامل خود سازگار با اندروید است

0

شیائومی به توسعه محصولات خود با دستگاه‌های جدید ادامه می‌دهد، اما برنامه‌های آینده این شرکت صرفاً بر روی سخت‌افزار متمرکز نیست. در واقع، آنها آینده مالی خود را حول نرم افزار برنامه ریزی می کنند. اخیراً به شما گفتیم که شیائومی انتظار دارد فقط 1 درصد از فروش خودروهای برقی خود سود کسب کند و هدف آن کسب درآمد واقعی از خدمات نرم افزاری همراه با خودرو است.

با این حال، به نظر می رسد که برنامه های این غول فناوری چینی از این هم فراتر می رود. طبق آخرین گزارش ها، شیائومی در حال توسعه سیستم عامل خود است که با AOSP (پروژه متن باز اندروید) سازگار است. این نشان می دهد که سیستم عامل جدید می تواند در دستگاه های مختلفی از جمله گوشی های هوشمند، تبلت ها و پوشیدنی ها استفاده شود.

شیائومی در حال توسعه سیستم عامل خود سازگار با اندروید

چین یکی از مهم ترین بازارهای گوشی های هوشمند در جهان است. جمعیت زیاد کشور، اقتصاد رو به رشد و علاقه به فناوری از دلایل اصلی این امر است. با این حال، چین از یک جنبه مهم از بقیه جهان جدا است. با توجه به مقررات دولتی، سیستم‌عامل‌ها، فروشگاه‌های اپلیکیشن و برنامه‌های موجود در آن فروشگاه‌ها با سایر کشورها متفاوت است. در نتیجه، برای شرکت‌ها معمول است که رابط کاربری متفاوتی را در نسخه‌های جهانی خود ارائه دهند. اکنون، شیائومی این کار را یک گام فراتر گذاشته است.

بر اساس گزارش Digital Chat Station، شیائومی در حال کار بر روی ایجاد سیستم عامل خود است که با طیف وسیعی از دستگاه ها مانند تلفن های هوشمند، تبلت ها و فناوری های پوشیدنی سازگار باشد. نکته مهم این است که این سیستم عامل جدید به طور کامل با پروژه متن باز اندروید سازگار خواهد بود. این نشان می دهد که سیستم عامل می تواند فراتر از تلفن های هوشمند گسترش یابد و حتی ممکن است برای وسایل نقلیه و سایر محصولات سازگار شود.

با این حال شیائومی تنها شرکت تلفن چینی نیست که سیستم عامل خود را تولید می کند. هواوی چند سال پیش HarmonyOS را منتشر کرد و در چین واقعاً خوب عمل می‌کند. مردم می گویند که شیائومی ابتدا سیستم خود را در چین راه اندازی خواهد کرد و هوآوی اولین رقیب بزرگ آن خواهد بود. ساختن سیستم خود برای شیائومی کار بزرگی است زیرا به این معنی است که آن‌ها مجبور نخواهند بود به گوگل اعتماد کنند. اما یک مشکل بزرگ وجود دارد که باید با آن دست و پنجه نرم کنند.

گوگل در حال حاضر سیستم عامل اندروید را برای گوشی های هوشمند شیائومی ارائه می کند. اگرچه اندروید یک سیستم عامل منبع باز است، اما بدون خدمات گوگل عملاً بی فایده است و این شرکت این سرویس ها را برای سیستم عامل های رقیب باز نمی کند. این مسئله در چین مهم نیست، اما در سطح جهانی، مردم معمولاً به گوشی‌های اندرویدی بدون خدمات گوگل پاسخ خوبی نمی‌دهند.

همچنین شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه سیستم عامل سفارشی شیائومی می تواند باعث شود که MIUI 15 آینده به MiOS تغییر نام دهد. با این حال، اطلاعات دقیقی در دست نیست. هنوز مشخص نیست که سیستم عامل خودساخته شیائومی چه زمانی عرضه خواهد شد. با این حال، این شرکت گفته است که متعهد به توسعه سیستم عامل جدید است و با طیف گسترده ای از دستگاه ها سازگار خواهد بود.

شیائومی 14 با رابط کاربری MIUI 15 ممکن است اولین گوشی ای باشد که از پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 استفاده می کند

مقاله قبلی

روتر شیائومی AX3000T با پشتیبانی از Wi-Fi 6 در چین عرضه شد

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *