خبر

Xiaomi و DJI با خرید تیم Zheku Oppo روی طراحی چیپ شرط بندی می کنند

0

اوپو با مشکلات مالی مواجه است. در ابتدا ادعاهایی مبنی بر خروج این شرکت از فرانسه و اروپا وجود داشت. اکنون، به نظر می رسد که این شرکت در حال آماده شدن برای فروش تجارت تولید پردازنده خود است. گزارش‌های رسانه‌های چینی حاکی از آن است که شیائومی و DJI، در میان دیگران، علاقه‌مند به کسب این استعداد هستند.

شیائومی و DJI به دنبال جذب استعدادهای تیم چیپ منحل شده OPPO هستند

پس از تایید Oppo مبنی بر منحل کردن کسب و کار طراحی تراشه Zheku، سرنوشت 3000 کارمند آن به موضوع داغی در صنعت تبدیل شده است. برخی گزارش‌های رسانه‌ها حاکی از آن است که شیائومی و DJI هر دو علاقه‌مند به جذب این افراد با استعداد هستند و DJI طبق گزارش‌ها فعال‌ترین رویکرد را در پیش گرفته است. در واقع، DJI حتی یک گروه WeChat ایجاد کرده است تا توجه به این متخصصان آواره را در اولویت قرار دهد.

این حرکت نشان دهنده جاه طلبی مداوم DJI برای غلبه بر چالش های کلیدی در طراحی تراشه است. به هر حال، یافتن متخصصان ماهر در طراحی آی سی سخت است، و تیم ژکو زمانی توسط اوپو با دستمزدهای بالا از کوالکام، هواوی هیسیلیکون و Unigroup Spreadtrum و RDA در میان شرکت‌های دیگر فریب خورده بود و این نشان دهنده کالیبر آنها بود.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که تیم توسعه تراشه Zheku تحت نظارت Oppo عمدتاً بر روی تراشه‌های ISP برای دوربین‌های گوشی‌های هوشمند و برخی تراشه‌های ارتباطی تمرکز کرده‌اند. خودی های صنعت حدس می زنند که DJI با حوزه های تجاری فعلی خود از جمله هواپیماهای بدون سرنشین، روباتیک، لیدار و رانندگی خودکار، احتمالا ISP دوربین را در اولویت قرار می دهد زیرا تجارت اصلی آن هنوز حول محور پهپادها می چرخد.

همکاری شیائومی با دیزنی برای یک گوشی هوشمند CIVI

مقاله قبلی

رونمایی شیائومی از یخچال 400L ایتالیایی Mijia با حاشیه های بسیار باریک

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *