خبر

شیائومی 12 اولترا بر اساس گزارش های داخلی، TSMC Qualcomm 4 نانومتری اسنپدراگون 8 نسل 1+ را حمل می کند

0

پس از تایید وجود Xiaomi 12 Ultra، این دستگاه اکنون به طور رسمی وارد مرحله بعدی چرخه عمر عرضه پرچمدار می شود: درزها و شایعات. و این درز جدید در مورد پردازنده ای است که شیائومی 12 اولترا را تامین می کند، که شایعه شده است اسنپدراگون 8 نسل 1+ آینده کوالکام است.

 

این خبر از افشاگر محبوب چینی، Digital Chat Station در Weibo منتشر شده است. آنها اشاره کردند که Xiaomi L2S با شماره مدل 2206122SC از چیپست معرفی نشده Qualcomm SM8475 در زیر کاپوت استفاده می کند. فاش کننده همچنین نشان می دهد که تاریخ عرضه دستگاه در سه ماهه سوم سال 2022 اتفاق می افتد.

 

برای کسانی که نمی‌دانند، در یک افشای قبلی، شیائومی L2S به عنوان Xiaomi 12 Ultra در پایگاه داده IMEI دیده شد و چیپست Qualcomm SM8475 جانشین Qualcomm SM8450 (یا بیشتر به عنوان پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 شناخته می‌شود) . شایعه شده است که Qualcomm SM8475 Snapdragon 8 Gen 1+ نامیده می شود و انتظار می رود این بار به جای گره ۴ نانومتری سامسونگ، تحت فرآیند ۴ نانومتری TSMC تولید شود.

این افشاگری برای کسانی که از خرید شیائومی 12 و 12 پرو عقب مانده بودند و به جای آن تصمیم گرفتند منتظر شیائومی 12 اولترا بمانند، یک شگفتی است. برای توضیح بیشتر، بررسی های شیائومی 12 و 12 پرو به طور کلی مثبت بود. چه دوربین، چه نمایشگر یا تجربه صوتی، هر دو گوشی همه چیز را داشتند. با این حال، هر دو گوشی یک پاشنه آشیل اصلی دارند که نمی‌توان آن را از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری حل کرد، یعنی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 که هر دو دستگاه را تامین می‌کند.

تراشه Snapdragon 8 Gen 1 در بسیاری از دستگاه‌ها مانند Xiaomi 12، 12 Pro، Motorola Edge X30 و Realme GT 2 Pro مستعد گرم شدن بیش از حد، مشکلات تخلیه باتری و حتی درگیری حرارتی بود. بسیاری کاستی های تراشه را به دلیل ساختگی در فرآیند 4 نانومتری LSI سامسونگ می دانند. این به این دلیل است که چیپست های پرچمدار قبلی کوالکام مانند اسنپدراگون 870، اسنپدراگون 865 و اسنپدراگون 855 این مشکلات را به شدت در نسل 8 8 نشان ندادند، زیرا هر 3 مورد تحت TSMC ساخته شده بودند.

و با شکایت‌های روزافزون از سوی تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان گوشی، کوالکام برای چیپست Snapdragon 8 Gen 1+ خود به TSMC بازمی‌گردد و از آخرین فرآیند 4 نانومتری TSMC استفاده می‌کند که ادعا می‌کند حرارت بهتر، بازده انرژی بهتر و انرژی بهتر را به همراه دارد. عملکرد بهتری نسبت به مدل قبلی خود دارد.

شیائومی به زودی نسخه 5G Redmi Note 11S را عرضه خواهد کرد

مقاله قبلی

شیائومی 12 لایت تلفیقی از شیائومی CIVI و شیائومی 12 است

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *