خبر

شیائومی برای جلوگیری از مشکلات خطرناک باتری مانند برآمدگی و انفجار، سیستم جدید را ثبت اختراع کرده است

0

شیائومی اخیراً فناوری جدیدی را به ثبت رسانده است. این فناوری جدید به دنبال کمک به جلوگیری از مشکلات خطرناک باتری مانند برآمدگی یا انفجار، با حق ثبت اختراع تحت عنوان “یک روش شارژ باتری، دستگاه و محیط” است.

طبق گزارش ITHome  این اختراع ثبت شده در 23 مارس 2021 با شماره انتشار  CN112542861A منتشر شده بود. در این حق ثبت اختراع، غول فناوری چینی فرآیند شارژ باتری را توصیف می کند که در زمان واقعی کنترل می شود. بنابراین وقتی ظرفیت باتری بیش از حد آستانه است، دستگاه وارد حالت شارژ شناور می شود تا از هرگونه موقعیت خطرناک مانند برآمدگی یا حتی هرگونه انفجار جلوگیری کند.

به زبان ساده، در طول چرخه شارژ باتری، دستگاه هنگام شارژ کردن در بین یک چرخه شارژ فعلی تغییر می کند و پس از مدتی وارد حالت شارژ شناور می شود. اما اگر چرخه سابق به مدت طولانی ادامه یابد، می تواند به باتری آسیب برساند و خطراتی برای کاربر ایجاد کند. بنابراین، سیستم ثبت اختراع این امر را در زمان واقعی کنترل می کند و در عین حال مطمئن می شود که باتری در یک محیط با درجه حرارت بالا یا هنگام دریافت ولتاژ بالا برآمده یا منفجر نمی شود.

در حال حاضر، باتری های استفاده شده در تلفن های هوشمند بسیار پیشرفت کرده اند و این مسائل بسیار کمتر مشاهده می شوند. با این حال، این مسئله هنوز هم می تواند خطرناک باشد این است که چرا شرکت هایی مانند شیائومی و حتی اپل از فناوری ثبت اختراع برای حل این مسئله استفاده کرده اند. متأسفانه، این فقط یک حق ثبت اختراع است و مشخص نیست که آیا این شرکت واقعاً روی چنین محصولی کار می کند یا خیر.

ممکن است FIMI NAVI MINI یا FIMI X8 MINI در سال 2021 عرضه شود

مقاله قبلی

شیائومی با فروش بیش از 10 میلیون تلفن هوشمند، رکورد قدرتمندی را در سال 2020 ثبت کرد

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *