خبر

شیائومی به پشتیبانی نرم افزاری Redmi K20 Pro/Mi 9T Pro پایان داد

0

شیائومی هند در حال آماده سازی برای عرضه گوشی هوشمند جدید سری Redmi K در این کشور است. از سوی دیگر، این شرکت پشتیبانی نرم افزاری از Redmi K20 Pro را کنار گذاشته است. این اتفاق یک ماه پس از آن رخ می دهد که نسخه عادی Redmi K20 با سرنوشت مشابهی روبرو شد.

Redmi K20 Pro اولین گوشی هوشمند پریمیوم با برند Redmi بود. این دستگاه در اوایل سال 2019 راه اندازی شد. این دستگاه در چندین بازار با نام Mi 9T Pro نیز شناخته می شود.

این گوشی به دلیل مجموعه ای از ویژگی ها و برچسب قیمت، به عنوان جانشین Poco F1 اصلی با نام Pocophone F1 در نظر گرفته می شد. در واقع، اگر تصاویر و شایعات ادعایی را باور کنید، شیائومی در واقع در نظر داشت این گوشی را به نام Poco F2 برای بازارهای خارج از سرزمین اصلی چین تغییر دهد.

Redmi K20 Pro دارای صفحه نمایش 6.39 اینچی FHD+ AMOLED، تراشه کوالکام اسنپدراگون 855، رم LPDDR4x، حافظه داخلی UFS 2.1، 48 مگاپیکسل (عریض) + 13 مگاپیکسل (فوق عریض) + 8 مگاپیکسل (2 برابر تله فوتو)، سیستم پاپ آپ سه گانه 20 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی، حسگر اثر انگشت روی صفحه، باتری 4000 میلی آمپر ساعتی و شارژ سریع 27 واتی.

این دستگاه واقعاً یک گوشی هوشمند قاتل پرچمدار در دوران حضور خود در بازار بود. اما متأسفانه، پشتیبانی نرم افزاری آن چشمگیر نبوده است.

این گوشی با رابط کاربری MIUI 10 مبتنی بر اندروید 9.0 پای عرضه شد. در طول عمر خود، تنها دو به‌روزرسانی MIUI و اندروید دریافت کرد. در حال حاضر، MIUI 12.5 مبتنی بر اندروید 10 را اجرا می کند.

با این حال، شایان ذکر است که دو به‌روزرسانی اصلی سیستم‌عامل برای گوشی‌هایی که در آن زمان‌ها عرضه شدند، معمول بود. اما چیزی که قابل قبول نیست، نرم افزار باگی است که از آنجایی که پشتیبانی در حال حاضر به طور رسمی به پایان رسیده است، هیچ اصلاحی برای آن وجود نخواهد داشت.

روتر سه باند شیائومی HomeWiFi با برد حداکثر 1500 متر مربع عرضه شد

مقاله قبلی

مقایسه: شیائومی 12S Ultra در برابر شیائومی Mi 11 Ultra

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *