خبر

شیائومی یک متخصص امنیت سایبری را استخدام می کند تا ادعای سانسور لیتوانی را ارزیابی کند

0

هفته گذشته گزارش شد که وزارت دفاع لیتوانی به کاربران گوشی های هوشمند شیائومی در آن کشور توصیه کرده است که به دلیل نگرانی های غیر مجاز در مورد سانسور، دستگاه های خود را دور بیندازند. شیائومی بلافاصله با بیانیه ای پاسخ داد که هرگز هیچ گونه رفتار کاربر را محدود یا مسدود نکرده و نخواهد کرد. این بیانیه همچنین افزود که شیائومی به حقوق همه کاربران دستگاه های خود احترام می گذارد و از آن محافظت می کند.

مرکز امنیت سایبری ملی (NCSC)، ناظر دولتی امنیت سایبری لیتوانی، مدعی شده بود که برخی از تلفن های هوشمند پرچمدار شیائومی توانایی تشخیص و سانسور برخی از جستجوهای مربوط به موضوعاتی را دارند که ممکن است با موقعیت رسمی دولت چین ناسازگار باشد. به بدنه اشاره کرد که این ویژگی در واقع در منطقه اروپا توسط شیائومی خاموش شده بود، اما در واقع، هنوز وجود دارد.

شیائومی، در پاسخ آشکار به پیامدهای ادعای دولت لیتوانی، اکنون یک متخصص را استخدام کرده است تا ادعا کند تلفن های هوشمندش دارای قابلیت سانسور داخلی هستند. شیائومی ممکن است در تیررس تبادلات سرد اخیر بین پکن و ویلنیوس قرار گیرد. برخی از مسائل مربوط به به رسمیت شناختن تایوان از سوی لیتوانی است. این منجر به آن شد که پکن خواستار خروج سفیر لیتوانی در چین شد و درعین حال فراخوان فرستاده خود در لیتوانی را در ماه آگوست آغاز کرد.

در بیانیه ای، شیائومی می گوید که در مورد مشخصه یافته های موردی در مورد لیتوانیایی اختلاف نظر دارد، از یک متخصص شخص ثالث مستقل برای ارزیابی نکات مطرح شده در گزارش NCSC استفاده می کند. اگرچه سخنگوی شیائومی هویت متخصص مورد نظر خود را فاش نکرد، اما اعتقاد بر این است که این یک سازمان اروپایی با قدرت و تخصص کافی است. شیائومی همچنین گفته بود که رویکرد استاندارد آن برخی برنامه های تبلیغاتی برای محافظت از کاربران در برابر محتوای شدید مانند پورنوگرافی و ارجاعاتی است که ممکن است کاربران محلی را آزرده خاطر کند.

ادعاهای فعلی شیائومی از سوی وزارت دفاع لیتوانی به عنوان اقدامی تلقی می شود که این شرکت واقعاً دارای لیست سیاه از موارد موجود در معماری فیلترینگ محتوا است. آنها اصرار دارند که این فهرست دارای انگیزه سیاسی است، احتمالاً مطابق با مواضع رسمی پکن. با این حال، شیائومی همچنان اصرار دارد که با مقررات موجود در زمینه حفظ حریم خصوصی داده ها در اتحادیه اروپا مطابقت دارد.

شیائومی Mi TV Stick 2021 با مشخصات دقیق در FCC مشاهده شد

مقاله قبلی

شیائومی Civi نیز فاقد کله شارژر در جعبه است

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *