خبر

شیائومی با پیشی گرفتن از اپل به دومین شرکت بزرگ تلفن های هوشمند جهان تبدیل شد

0

شیائومی با پیشی گرفتن از غول فناوری اپل، در سه ماهه دوم امسال به دومین شرکت بزرگ تلفن های هوشمند جهان تبدیل شده است. گزارش Canalys Research می گوید که شرکت چینی شاهد جهش گسترده 83 درصدی محموله ها بوده است.

این اولین بار است که شیائومی در مورد محموله های گوشی های هوشمند در سطح جهانی به دو موقعیت برتر می رسد. برای کسانی که اطلاع ندارند، دو مقام برتر در طول تاریخ تحت سلطه سامسونگ و اپل بوده است.

هواوی در گذشته موقعیت دوم را بدست آورد و جای اپل را گرفت اما بلافاصله پس از آن، با تحریم های ایالات متحده روبرو شد. این شرکت سرانجام از بازار تلفن های پیشرفته گران قیمت کنار کشید و شیائومی با عرضه مشخصات فوق العاده و قیمت گذاری تهاجمی تلفن های هوشمند، برای جبران خلا وارد این حوزه شد.

طبق تحقیقات Canalys، سامسونگ با سهمی 19 درصدی در سه ماهه دوم سال جاری همچنان پیشرو در مارک تلفن های هوشمند در جهان است در حالی که شیائومی موفق شد سهم بازار خود را در سه ماه دوم سال 2021 به 17 درصد برساند اپل با 14 درصد سهم بازار سوم است از نظر حمل و نقل تلفن های هوشمند. OPPO و Vivo با 10 درصد سهم بازار در رده های چهارم و پنجم قرار دارند.

بن استنتون، مدیر تحقیقات Canalys می گوید که میانگین قیمت فروش شیائومی به ترتیب در مقایسه با سامسونگ و اپل حدود 40٪ و 75٪ ارزان تر است. بنابراین، این شرکت موفق به رشد فروش دستگاه های پیشرفته خود مانند Mi 11 Ultra شد.

با این حال، باید دید که آیا شیائومی موفق می شود موقعیت خود را از رقبایی مانند OPPO و Vivo که همان هدف را دارند، عرضه تلفن های هوشمند سطح بالا با یک قیمت مقرون به صرفه نگه دارد. مزیت دیگری که ویوو و OPPO در برابر شیائومی دارند این است که آنها سرمایه زیادی را صرف کارهای بازاریابی می کنند.

گزارش Canalys اضافه می کند که سازنده سری Mi 11 توانسته است بیش از 300 درصد در آمریکای لاتین، 150 درصد در سراسر آفریقا و 50 درصد در اروپای غربی میزان فروش خود را افزایش دهد.

مشخصات Mi Notebook Pro 14 و Notebook Ultra 15 شیائومی قبل از عرضه در هند به بیرون درز کرد

مقاله قبلی

شیائومی Mi MIX 3 و Redmi 10X 4G به روزرسانی MIUI 12.5 را دریافت می کنند

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *