خبر

مقایسه مشخصات شیائومی Mi Mix Fold و سامسونگ Galaxy Z Fold 2

0

شیائومی به تازگی اولین گوشی تاشو خود را به اسم Mi Mix منتشر کرده است. ما در مورد شیائومی Mi Mix Fold صحبت می کنیم که شکل مشابه سامسونگ Galaxy Z Fold 2 را دارد. به همین دلیل است که تصمیم گرفتیم مقایسه ای بین این دو تلفن تاشو منتشر کنیم. آیا شیائومیانتخاب بهتری است یا Galaxy Z Fold 2 هنوز بهترین انتخاب است؟ این مقایسه مشخصات به شما کمک می کند تا متوجه شوید.

طراحی

همانطور که در مقدمه ذکر شد، شیائومی Mi Mix Fold و سامسونگ Galaxy Z Fold 2 از همان فرم یکسان برخوردار هستند: بر خلاف Huawei Mate X2، آنها دارای یک صفحه نمایش تاشو هستند که در داخل قرار می گیرند و یک نمایشگر ثانویه و غیر قابل تاشو که در قسمت پشتی قرار می گیرند، در صورتی که می خواهید از آنها به عنوان تلفن های معمولی استفاده کنید. من شخصاً طراحی سامسونگ Galaxy Z Fold 2 را به دلیل ماژول دوربین زیباتر ترجیح می دهم. علاوه بر این، دارای بدنه جمع و جور و نازک تری است. حتی یک گوشی سبک تر است. از طرف دیگر، شیائومی Mi Mix Fold نمایشگرهای بزرگتری را ارائه می دهد: هم صفحه نمایش تاشو و هم نمایشگر خارجی یزرگ تر می بانشد. علاوه بر این، شیائومی Mi Mix Fold در نسخه سرامیکی نیز عرضه می شود که با مواد بهتری ساخته شده است.

صفحه نمایش

صحبت از نمایشگرها، این دستگاه ها با مشخصات مشابهی عرضه می شوند و هر دو دارای صفحه های عالی AMOLED هستند. با وجود اینکه این یک گوشی شیائومی است، نمایشگر Mi Mix Fold توسط سامسونگ ساخته شده است. در هر دو حالت، شما پنل های تاشو AMOLED با وضوح 2K، گواهینامه +HDR10 دریافت می کنید. اما روی کاغذ، سامسونگ Galaxy Z Fold 2 به لطف سرعت تازه سازی 120 هرتز از برتری برخوردار است، در حالی که شیائومی Mi Mix Fold دارای نرخ تازه سازی استاندارد 60 هرتز است. اگر در مورد نمایشگرهای غیرقابل تاشو خارجی صحبت کنیم، Mi Mix Fold برنده خواهد شد: یک پنل خارجی 6.52 اینچی دارد که برخلاف Samsung Galaxy Z Fold 2، دارای نرخ تازه سازی 90 هرتز، Dolby Vision و گواهینامه +HDR10 است.

مشخصات و سیستم عامل

شیائومی Mi Mix Fold قدرتمندترین گوشی تاشو است که تاکنون ساخته شده است: این گوشی به پردازنده Snapdragon 888 همراه با حداکثر 16 گیگابایت رم و حداکثر 512 گیگابایت حافظه داخلی (UFS 3.1) مجهز شده است. سامسونگ Galaxy Z Fold 2 با اسنپدراگون 865 ضعیف تر، حداکثر 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی عرضه شده است. علی رغم اینکه Mi Mix Fold به تازگی معرفی شده است، هنوز هم مانند سامسونگ Galaxy Z Fold 2 مبتنی بر آندروید 10 است، اما سامسونگ Galaxy Z Fold 2 به اندروید 11 ارتقا یافته است.

دوربین

هنوز خیلی زود است که بتوان تشخیص داد بهترین دوربین را کئام گوشی دارد. شیائومی Mi Mix Fold با دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، یک سنسور تله فوتو 8 مگاپیکسلی با بزرگنمایی نوری 3 برابر و یک سنسور اولتراوید 13 مگاپیکسلی و یک پردازنده تصویر اختصاصی جدید Surge C1 همراه است. سامسونگ Galaxy Z Fold 2 دارای سه دوربین 12 مگاپیکسلی با دو OIS (برخلاف Mi Mix Fold)، زوم اپتیکال 2 برابر و یک سنسور فوق باز است. سامسونگ Galaxy Z Fold 2 دارای دوربین سلفی بهتری است.

باتری

شیائومی Mi Mix Fold باتری بزرگتری دارد و با سرعت تازه سازی استاندارد، باید در بیشتر سناریوها بیش از سامسونگ Galaxy Z Fold 2 دوام بیاورد. همچنین از سریعترین فناوری شارژ با قدرت 67W پشتیبانی می کند. اما باید در نظر بگیرید که سامسونگ Galaxy Z Fold 2 از شارژ بی سیم و شارژ معکوس پشتیبانی می کند، در حالی که Mi Mix Fold پشتیبانی نمی کند.

قیمت

شیائومی Mi Mix Fold دارای قیمت پایه 1300 یورو / 1530 دلار در چین می باشد، در حالی که سامسونگ Galaxy Z Fold 2 با قیمت 2200 یورو / 2585 دلار در این کشور عرضه شد. علی رغم اینکه Mi Mix Fold یک گوشی تاشو است که به تازگی معرفی شده است و Galaxy Z Fold 2 چنین نیست، اما از هر نظر برتر از گوشی تاشو سامسونگ نیست. سخت افزار بهتر و باتری بزرگتری دارد اما با Galaxy Z Fold 2 شارژ بی سیم و نمایشگر داخلی بهتری دریافت می کنید. شما کدام یک را انتخاب کنید؟

 

 

شیائومی Mi Pad 5 به تراشه سری Snapdragon 800 و ویژگی های مشابه صفحه نمایش Mi Mix Fold مجهز می شود

مقاله قبلی

مقایسه مشخصات شیائومی Mi 11 Ultra، سامسونگ Galaxy S21 Ultra و OPPO Find X3 Pro

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *