خبر

شیائومی MiTalk را به عنوان یک کلون Clubhouse برای Android و iOS در چین عرضه می کند

0

کلاب هاوس یک رسانه اجتماعی مبتنی بر صدا است که در آوریل 2020 معرفی شد. اما هنگامی که ایلان ماسک در این سیستم عامل مصاحبه کرد، این برنامه در ژانویه 2021 بر سر زبانها افتاد. با افزایش محبوبیت آن، غول های شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر شروع به تهیه گزینه های جایگزین خود کردند. در حقیقت، توییتر در حال آزمایش راه حل خود به نام ‘Twitter Spaces’ است. علاوه بر این، در حال حاضر چندین کلون Clubhouse از شرکت های مختلف در سراسر جهان وجود دارد. اکنون، شیائومی نیز رسماً فعالیت خود را در این حوزه شروع کرد.

برای کسانی که اطلاع نداشتند، Xiaomi در ماه نوامبر 2010 یک برنامه پیام فوری به نام MiTalk منتشر کرده بود که حتی قبل از تولد WeChat در چین بود. اما متأسفانه، سازندگان سیستم عامل پیام رسان گوشی های هوشمند هرگز به آن توجه نکردند. بنابراین، این شرکت سرانجام در 19 فوریه 2021 فعالیت خود را در این حوزه متوقف کرد.

اما در کمال تعجب همه، در 26 فوریه، Xiaomi این برنامه را به عنوان یک کلون کلاب هاوس در چین احیا کرد. این شرکت در همان روز که برنامه اصلی MiTalk متوقف شد، این برنامه جدید را در فروشگاه App Apple و Mi App Store با نام “Raise Hands” منتشر کرد.

با این حال، با اعلام رسمی احیای MiTalk، لیست برنامه در فروشگاه های برنامه بر همین اساس تغییر کرد. طبق وب سایت رسمی، MiTalk جدید “برنامه گفتگوی صوتی برای افراد حرفه ای” است. توضیحات به وضوح نشان می دهد که این یک کلون کلبه هاست.

در حال حاضر، فقط کارمندان شیائومی در چین می توانند از این برنامه با شماره تماس ثبت شده در شرکت خود و همچنین کد دعوت استفاده کنند. اما این برنامه باید خیلی زود برای عموم مردم (فقط چین) در دسترس باشد. با این وجود کاربران علاقه مند همچنان به کد دعوت احتیاج دارند.

اگرچه MiTalk یک کلون از Clubhouse است، اما از همان ابتدای عرضه آن در هر دو فروشگاه برنامه های Android و iOS موجود است و با ممنوعیت انتشار Clubhouse اصلی در چین، ممکن است شانس Xiaomi برای ورود به این بازار جدید وجود داشته باشد.

اما شایان ذکر است که در حال حاضر چندین رقبای محلی Clubhouse در چین مانند Dizhua  Tiya و Yalla وجود دارد. بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم این برنامه چگونه در بازار چین به فروش می رسد.

کمبود جهانی تراشه شرکت کوالکام، تلفن های هوشمند Realme و Xiaomi را تحت تأثیر قرار داده است

مقاله قبلی

استفاده شیائومی از لنزهای SUPER-MACRO در گوشی سری 10 ردمی

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *