خبر

شیائومی ردمی نوت ۵ را سه‌ماهه دوم ۲۰۱۸ با اسنپدراگون ۶۳۲ عرضه می‌کند.

0

بر اساس شایعات جدید، ظاهرا شیائومی قصد دارد نسل بعدی گوشی میان‌رده‌ی خود، ردمی نوت ۵ را در سه‌ماهه‌ی دوم امسال و به همراه تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۳۲ عرضه کند.

 

ماه گذشته، یکی از مدیران انجمن‌ MIUI اعلام کرد که شیائومی برند ردمی نوت را برای گوشی‌های میان‌رده‌اش کنار گذاشته است و دیگر خبری از پنجمین نسل این گوشی محبوب نخواهد بود. با این حال، اکنون بر اساس شایعه‌ی جدیدی به نظر می‌رسد ردمی نوت ۵ در دست توسعه است و در سال‌ جاری میلادی عرضه خواهد شد.

خبری که ماه گذشته منتشر شد، تنها گمانه‌زنی یکی از مدیران انجمن‌های شیائومی بود و هیچ منبع یا خبر رسمی صحت آن را تأیید نکرده است. در نتیجه، می‌توانیم نسبت به درستی این شایعه‌ی جدید اطمینان داشته باشیم.

مدیر انجمن شیائومی احتمالا بر اساس جدول زمانی عرضه‌ی گوشی‌های سری ردمی، به این نتیجه رسیده بود که ردمی ۵ پلاس جایگزین ردمی نوت ۵ شده است؛ اما اگر مبنا را بر صحت شایعه‌ی اخیر بگذاریم، ردمی نوت ۵ در راه است و در سه‌ماهه‌ی دوم امسال عرضه خواهد شد.

 

این شایعه که منبع آن از چین است، اشاره می‌کند که ردمی نوت ۵ یک گوشی میان‌رده و مجهز به اسنپدراگون ۶۳۲ است. در ادامه‌ی این خبر آمده که ردمی نوت ۵ برای مدتی تحت آزمایش بوده است و اسنپدراگون ۶۳۲ نیز به‌زودی معرفی خواهد شد.

بنا‌ به گزارش‌ها، اسنپدراگون ۶۳۲ در مقایسه با اسنپدراگون ۶۳۶ از قدرت کمتر و سرعت کلاک پایین‌تری برخوردار خواهد بود؛ با این حال به نظر می‌رسد که باقی مشخصات آن تفاوتی با اسنپدراگون ۶۳۶ ندارد. همچنین بر اساس این شایعه، انتظار می‌رود ردمی نوت ۵ از یک نمایشگر ۵.۹۹ با نسبت تصویر ۱۸:۹ بهره بگیرد و همانند ردمی نوت ۵ و ردمی نوت ۵ پلاس، از حاشیه‌های کمی در نمایشگر برخوردار باشد.

از سوی دیگر اگر شایعه‌ی فوق صحیح باشد، این گوشی مجهز به ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم خواهد بود. هرچند اشاره‌ای به ظرفیت حافظه‌ی داخلی این گوشی نشده است؛ اما انتظار می‌رود شیائومی آن را در نسخه‌ی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی عرضه کند.

 

علاوه بر این، با وجود آنکه ردمی نوت ۵ و ردمی نوت ۵ پلاس تنها از یک سنسور دوربین اصلی بهره می‌گیرند، پیش‌بینی می‌شود ردمی نوت ۵ مجهز به یک دوربین دوگانه با دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی در پشت دستگاه باشد. در این خبر، اشاره‌ای به قیمت این گوشی نشده است؛ با این حال بر اساس شایعات پیشین، قیمت آن احتمالا معادل ۱۵۹۹ یوان (۲۴۶ دلار) خواهد بود. در هر صورت برای کسب اطلاعات دقیق‌تر، باید در انتظار انتشار اخبار رسمی باشیم.

 

منبعandroidheadlines

شیائومی دستیار صوتی Yeelight را که شبیه به Echo Dot بنظر می رسد، عرضه می کند.

مقاله قبلی

شایعاتی از رونمایی می میکس ۲ اس در MWC

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *