خبر

۳ گیگابایت حافظه RAM و نمایشگر ۶ اینچی برای پرچم دار Archos

0

با وجود اینکه شرکت های بسیار زیادی در کنگره جهانی موبایل که از میانه هفته آینده در شهر بارسلونا برگزار خواهد شد شرکت می کنند، باید ال جی و سامسونگ را دو بازیگر اصلی MWC 2016 دانست که از مدت ها پیش از آغاز نمایشگاه تمام اخبار را به خود اختصاص داده اند و هر کدام قصد دارند از پرچم داران جدید خود در آن رونمایی کنند. اما در هر صورت سایر شرکت ها هم بیکار نیستند و برای به دست آوردن سهمی از بازار گسترده تلفن های هوشمند تلاش می کنند. کمپانی فرانسوی Archos یکی از این شرکت هاست که امروز از یک گوشی در رده پرچم داران رونمایی کرد.

دستگاه مورد بحث Diamond 2 Note نام دارد. در این مدل از یک نمایشگر ۶ اینچی QHD با کمترین حاشیه ممکن استفاده شده و قلب آن را نیز پردازنده مدیاتک Helio X10 در فرکانس کاری ۲ گیگاهرتز، پردازشگر گرافیکی Power VR G6200 و سه گیگابایت حافظه RAM تشکیل می دهند. دوربین اصلی این دستگاه ۱۶ مگاپیکسلی بوده و از یک فلش LED دوگانه نیز بهره می برد. دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی هم که اخیرا به یکی از استانداردهای دستگاه های پرچم دار تبدیل شده بخش دیگر این دستگاه را تشکیل می دهد. فضای داخلی ۳۲ گیگابایتی، باتری با ظرفیت ۳۶۱۰ میلی آمپر ساعت و اندروید ۶ نیز سایر مشخصات Diamond 2 Note را شامل می شوند.

اما فرانسوی ها یک مدل دیگر را نیز برای رونمایی آماده کرده اند. گوشی دوم که Diamond 2 Plus نام دارد از یک نمایشگر ۵٫۵ اینچی ۱۰۸۰p استفاده می کند و دوربین های آن ۲۰ و ۸ مگاپیکسلی هستند. پردازنده دستگاه را Helio P10 مدیاتک در فرکانس ۲ گیگاهرتز و پردازشگر گرافیکی Mali-T860MP2 تشکیل می دهد. حافظه RAM این دستگاه ۴ گیگابایت بوده و از یک باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت در آن استفاده شده است. دوربین های این مدل ۲۰ و ۸ مگاپیکسلی هستند و از سنسور اثر انگشت نیز بهره گرفته شده است. Diamond 2 Plus هم به صورت پیش فرض دارای سیستم عامل اندروید ۶ می باشد.

به احتمالا زیاد هر دوی این مدل ها در نمایشگاه MWC 2016 به صورت رسمی به نمایش در خواهند آمد. قیمت مدل Diamond 2 Note معادل ۲۸۰  دلار و قیمت مدل Diamond 2 Plus برابر با ۲۳۰ دلار تعیین شده است.

لپ‌تاپ ۱۲٫۵ اینچی شیائومی با هدف رقابت با سری مک‌بوک اپل، در تابستان عرضه خواهد شد

مقاله قبلی

مشخصات نهایی شیائومی می ۵ لو رفت

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *