خبر

در نمایشگاه MWC 2016 ، چه انتظاری از کمپانی های چینی و تایوانی داریم؟

0

همان طور که می دانید،کنگره ی موبایل ۲۰۱۶ به زودی در بارسلون کار خودش را آغاز خواهد کرد و این کنگره را می توان یکی از برگترین گردهمایی های ابر کمپانی های فعال در زمینه ی موبایل و تجهیزات مخابراتی دانست. در هفته های اخیر کمپانی های شیائومی،سامسونگ و ال جی حضور خود را در نمایشگاه اعلام کرده اند و اطلاع رسانی کرده اند که در این نمایشگاه از پرچمدار های جدید خود رونمایی خواهند کرد. شیائومی Mi5 را معرفی خواهد کرد،ال جی گوشی G5 و سامسونگ نیز گلکسی S7 و S7 EDGE را در MWC 2016 معرفی خواهند کرد.پیش از این طی یک خبر مجزا گوشی های مورد انتظار در MWC امسال را به اطلاع شما رساندیم .در این مطلب می خواهیم محصولات مورد انتظار از کمپانی های چینی و تایوانی را بررسی کنیم.همراه ما باشید.

 

تا چندین سال پیش مطمئنا کمتر کسی فکر می کرد که کمپانی های چینی تا حدی گسترده شوند که کاربران انتظار محصولات جدید آن ها را در نمایشگاه ها بکشند اما این اتفاق به لطف مشخصات خوب گوشی های چینی و همچنین قیمت های شگفت انگیز آن ها رخ داده است و این گونه برند ها در سر تا سر جهان طرفداران بسیاری پیدا کرده اند.در ادامه به گوشی های مورد انتظار این کمپانی ها و همچنین کمپانی های تایوانی خواهیم پرداخت.

Xiaomi

xiaomi

از یکی از خوشنام ترین برند های چینی حال حاضر در جهان شروع می کنیم که پیش از این نیز اطلاع رسانی کردیم که شیائومی پرچمدار خود را با نام Mi5 در تاریخی همزمان با نمایشگاه در کشور چین نیز معرفی خواهد کرد.شیائومی در روز ۲۴ فوریه به طور همزمان هم در نمایشگاه و هم در کشور چین از پرچمدار خود رونمایی خواهد کرد.همچنین احتمالا شیائومی از پهپاد خود نیز در این نمایشگاه پرده برداری کند.نکته ی جالب در مورد پهپاد شیائومی این است که شما میتوانید آن را توسط دستبند شیائومی خود و یا گوشی هوشمند خود کنترل کنید.البته به خاطر داشته باشید معرفی پهپاد توسط شیائومی تا این لحظه تائید نشده است.اما به هر حال ممکن است این پهپاد ،سوپرایز شیائومی در نمایشگاه امسال باشد.

Huawei

Huawei

هواوی را میتوان یکی از موفق ترین سازندگان گوشی های هوشمند در سال گذشته خطاب کرد.در واقع این کمپانی توانست در سال گذشته به سومین تولید کننده ی گوشی هوشمند در جهان تبدیل شود و موفق به فروش ۱۰۸ میلیون گوشی هوشمند در سال شد. هواوی در نمایشگاه CES که ماه گذشته در لاس وگاس برگزار شد چندین محصول را معرفی کرد پس احتمالا هواوی در MWC حضور کم فروغ تری را داشته باشد.با این حال ممکن است هواوی در این نمایشگاه نسل جدید دستبند سلامتی خود را با نام TalkBand معرفی کند.همچنین ممکن است هواوی چندین گوشی پائین رده و میان رده را با خود به MWC بیآورد. شایعاتی مبنی بر معرفی گوشی P9 در ماه مارچ یا آوریل توسط هواوی نیز به گوش می رسد.با توجه به زمان معرفی و عرضه ی ساعت هوشمند هواوی احتمال معرفی هواوی واچ ۲ ناچیز است اما ممکن است هواوی ساعت فعلی خود را رنگ های جدید و متنوع به نمایش بگذارد.

Asus

ASUS

می رسیم به یک برند تایوانی محبوب که بیشتر آن را در زمینه ی ساخت مادربرد و مانیتور می شناسیم.اما ایسوس در یکی دو سال اخیر با معرفی گوشی های جذابی از سری ZenFone توانسته توجه کاربران زیادی را جلب کند. ایسوس در سال گذشته توانست ۲۰٫۵ میلیون گوشی ZenFone به فروش برساند در حالی که فروش این سری در سال ۲۰۱۴ تنها ۴٫۴ میلیون دستگاه بود و فروش این سری در سال جاری ۳۰ میلیون دستگاه بوده است که پیشرفت فوق العاده ای برای ایسوس به حساب میآید.خبر زیادی از این کمپانی در مورد حضور در MWC منتشر نشده است،با اینکه ZenFone 2 سال ۲۰۱۵ در CES رونمایی شد اما معرفی ZenFone 3 در MWC دور از ذهن نیست.با این حال انتظار میرود ایسوس معرفی پرچمدار خود را برای زمانی بعد از MWC برنامه ریزی کند زیرا پیش بینی ما این است که ایسوس بخواهد توجه ها همه به آن باشند و با وجود محصولات جذاب و جدید کمپانی های دیگر ممکن است آن طور که باید و شاید به ZenFone3 پرداخته نشود.پس ممکن است ایسوس یک ماه پس از MWC پرچمدار خود را معرفی کند.

 

Acer

 

acer

ایسر تا اینجای سال گوشی های اندرویدی زیادی را معرفی نکرده است اما این کمپانی اخیرا چندین کروم بوک و همچنین چند دستگاه ویندوزی را معرفی کرده است.در مورد ایسر شایعات زیاد و جنب و جوش خاصی برای MWC امسال منتشر نشده و احتمال آن کم است که شاهد رویداد بزرگی از سوی این کمپانی تایوانی باشیم.با این حال انتظار معرفی یک لیست از محصولات متنوع اما نه چندان جنجالی را از سوی ایسر داریم. پیش بینی میشود ایسر در اواخر این ماه سوپرایز هایی را برای کاربران تدارک دیده باشد.

 

ZTE

 

zte

کمپانی چینی ZTE نیز در طول نمیشگاه CES ماه گذشته محصولاتی را از سری Nubia و Axon معرفی کرد . همچنین حرف و حدیث هایی در مورد پرچمدار معرفی نشده ی ZTE یعنی Nubia Z11 شنیدیم و ممکن است شاهد معرفی این پرچمدار توسط ZTE در MWC امسال باشیم.ZTE در مارچ سال گذشته از گوشی های Nubia Z9 و Z9 mini و همچنین Nubia Z9 Max در کشور چین رونمایی کرده بود.Nubia را نمیتوان یک برند جهانی دانست اما در CES ماه گذشته وب سایت Nubia.com رسما رونمایی شد . به همین دلیل ممکن است Nubia جدید همانند سال گذشته،طی رویدادی همزمان در نمایشگاه MWC ،کشور چین و در قاره ی آمریکا یا اروپا معرفی شود.

 

HTC

HTC

می رسیم به کمپانی دوست داشتنی HTC که در روزهای گذشته، تصاویری از پرچمدار این برند منتشر شده بود. خبرهایی مبنی بر این بود که HTC برنامه ای برای معرفی M10 در MWC داشته اما به دلیل مشکلاتی در خط تولید این رویداد را یک ماه عقب خواهد انداخت اما ممکن است دلیل این تعویق توجه بیشتر به محصولات سامسونگ و ال جی باشد و HTC معرفی پرچمدار خود را به این دلیل به تعویق انداخته باشد.اکثر خبر ها نیز حاکی از این داشتند که پرچمدار HTC ماه بعد معرفی خواهد شد و از آوریل به فروش خواهد رسید. مطمئنا شاهد معرفی محصولاتی از سوی HTC در MWC خواهیم بود اما معرفی M10 احتمالا جز آن ها نخواهد بود. پیش از این خبر های زیادی از رونمایی هدست واقعیت مجازی HTC با نام Vive VR Headset به گوش می رسید و احتمالا شاهد یک محصول جنجالی در زمینه ی واقعیت مجازی از سوی HTC خواهیم بود.همچنین ممکن است گوشی های One A9 و X9 نیز همزمان با هدست واقعیت مجازی معرفی شوند.

Oneplus

OnePlus

سال گذشته وان پلاس با معرفی پرچمدار جدید خود با مدل Oneplus 2 توجه بسیاری را به خود جلب کرد.همچنین این کمپانی بعد از این با معرفی گوشی خوش قیمت Oneplus X سر و صدای زیادی در بازار گوشی های هوشمند به پا کرد.هنوز خبر دقیقی از حضور این کمپانی در MWC امسال در دسترس نیست اما مطمئنا اگر هم این کمپانی در این گردهمایی حاضر شود گوشی مهمی را معرفی نخواهد کرد.وان پلاس ۳ احتمالا در ماه جولای معرفی خواهد شد و همچنین جایگزین وان پلاس X نیز احتمالا در سه ماهه ی پایانی سال معرفی خواهد شد.به هر حال انتظار میرود وان پلاس در MWC امسال فقط محصولات فعلی خود را به نمایش بگذارد و محصول مهمی رونمایی نخواهد شد.

 

Meizu

 

Meizu

میزو از جمله کمپانی هایی است که سریع ترین سرعت رشد را بین سازندگان گوشی های هوشمند تجربه می کند. این کمپانی چینی سال گذشته چندین محصول فوق العاده را معرفی کرد همچنین میزو با معرفی پرچمدار خود با نام M5 PRO توجه بسیاری را برانگیخت.میزو احتمالا مراسمی را در MWC برگزار خواهد کرد.دقیقا مطمئن نیستیم چه محصولاتی از سوی میزو معرفی خواهد شد اما گمانه زنی هایی مبنی بر معرفی گوشی PRO5 mini وجود دارد.همچنین ممکن است میزو PRO5 را با سیستم عامل اوبونتو معرفی کند.پیش از این نیز میزو سابقه ی معرفی دستگاه مجهز به سیستم عامل اوبونتو را دارد اما این بار ممکن اوبونتو به جای اندروید در PRO 5 نصب شود.باید صبر کرد و دید میزو چه تدارکی برای این نمایشگاه دیده است.

 

Lenovo

lenovo

اگر اخبار سایت را دنبال کرده باشید ،مطمئنا اخبار معرفی گوشی های لنوو را از آغاز سال دیده اید.در واقع لنوو سال جدید را بسیار پر انرژی اغاز کرد و چندین گوشی میان رده را با مشخصاتی عالی و قیمتی فوق العاده معرفی کرد.با این حال خبرهایی مبنی بر معرفی یک گوشی رده بالا از سوی لنوو در MWC وجود دارد. این گوشی احتمالا از بدنه ی فلزی بهره ببرد اما متاسفانه اطلاعات زیادی در این مورد در دسترس نیست. همچنین ممکن است لنوو گوشی جدیدی را معرفی نکند و به نمایش گذاشتن گوشی های جدید خود بسنده کند.

 

MediaTek

 

MediaTek

همان طور که می دانید،مدیاتک سازنده ی گوشی هوشمند نیست اما از سازنده ی های چیپست های موبایل به شمار می روند.احتمالا مدیاتک مراسمی را در MWC تدارک دیده باشد اما دقیقا مشخص نیست چه انتظاری را باید از این کمپانی داشته باشیم. پرچمدار مدیاتک ، چیپست Helio X20 پیش از این معرفی شده است اما این چیپست به دست اکثر سازندگان نرسیده است و ممکن است مدیاتک این چیپست را به صورت رسمی در طول نمایشگاه به نمایش بگذارد.البته این فقط یک حدس است و خبر بیشتری از برنامه ی کار مدیاتک موجود نیست.به هر حال ممکن است تنها شاهد به نمایش گذاشتن محصولات فعلی این کمپانی در MWC 2016 باشیم.MWC 2016 از تاریخ ۲۲ تا ۲۵ فوریه در شهر بارسلون کشور اسپانیا برگزار خواهد شد.

انتشار یک تیزر از گوشی جدید لنوو؛ معرفی در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶

مقاله قبلی

کنفرانس خبری ZTE در MWC 2016 تایید شد

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *