خبر

در آستانه نمایشگاه MWC 2016: برنامه شیائومی برای حضور در بارسلونا

0

سال ۲۰۱۵ سال موفقی برای شیائومی بود؛ گرچه این شرکت به پیش‌بینی های خود دست نیافت. شیائومی درحالی سال گذشته میلادی با فروش ۶۱ میلیون واحد پشت سر گذاشت که فاصله زیادی با انتظارات سال گذشته (بین ۷۰ تا ۸۰ میلیون واحد) نداشت. اما با این وجود، همچنان به عنوان برترین تولیدکننده موبایل چین شناخته می‌شود، درحالی‌که هوآوی با فروش ۱۰۸ میلیون واحد در جایگاه بین‌المللی رتبه اول چین را در اختیار دارد.

جالب توجه است شیائومی سال گذشته را بدون پرچمدار شاخص سپری کرد که این موضوع تاثیر چشمگیری بر میزان فروش این شرکت گذاشت. Xiaomi Mi 4، پرچمدار این شرکت در جولای ۲۰۱۴ معرفی شد و درحالی‌که انتظار می‌رفت سال ۲۰۱۵ Mi 5 معرفی شود، شیائومی صبر پیشه کرد و تا زمان عرضه پردازنده Snapdragon 820 پرچمدار جدید خود را عرضه نکرد. شرکت LeEco جزو اولین شرکت‌هایی بود که از این پردازنده در محصولاتش استفاده کرد ولی Le Max Pro هنوز برای فروش آماده نشده است. کارکنان شیائومی نیز استفاده از Snapdragon 820 را در Mi 5 تایید کرده‌اند و باید تا مراسم ۲۴ فوریه (پنجم اسفند) چینی‌ها در کنگره جهانی موبایل بارسلونا، منتظر گوشی جدید شیائومی با این پردازنده باشیم.

xiaomi

 

در چندهفته اخیر رندرها و اطلاعات زیادی درباره Mi 5 منتشر شده‌اند و حتی برخی از آن‌ها رسما به تایید شیائومی رسیده‌اند. فعلا به کار رفتن سیستم برروی چیپ(SoC) Snapdragon 820 و صفحه نمایش ۵.۱ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل مواردی هستند که درباره وجودشان اطمینان داریم. همچنین با نگاهی به اسکرین‌شات پخش شده توسط Lei Jun، از بنیان‌گذاران شیائومی، پشتیبانی از دوسیم‌کارت، NFC و استفاده از نسل چهارم ارتباطی ۴G LTE اطلاعات بیشتری درباره می ۵ درمی‌یابیم.

به لطف بنچمارک‌های لو رفته از دیوایس، حالا می‌دانیم Mi 5 با جدیدترین نسخه اندروید (مارشمالو) عرضه خواهد شد که به پوسته‌ی MIUI 7 مزین گشته است. شایعات می‌گویند این گوشی در دو نسخه ارائه خواهد شد که میزان رم‌های آن‌ها ۳ و ۴ گیگابایت خواهد بود و جنس بدنه یکی تمام فلزی و در دیگری از ترکیب شیشه و فلز استفاده شده است. باتری حجیم ۳۶۰۰ میلی‌آمپری به کار گرفته شده در Mi 5 کاربر را از حمل شارژر به همراه خود در یک روز بی‌نیاز می‌سازد و همچنین دوربین ۱۶ مگاپیکسلی OIS پشت دستگاه در لیست اطلاعات فاش شده به چشم می‌خورد. البته نباید فراموش کرد این‌ها شایعاتی بیش نیستند و ممکن است شیائومی پرچمدار خود را تنها در یک نسخه معرفی کند.

xiaomi

همانطور که اشاره شد احتمالا یکی از نسخه‌های Mi 5 بدنه یکپارچه فلزی خواهد داشت و دیگری از ترکیب شیشه و فلز با نوار فلزی دور دستگاه بهره خواهد برد. نکته مهمی که در طراحی می ۵ استفاده شده، دکمه‌ی فیزیکی Home زیر نمایشگر است که انتظار می‌رود در آن حسگر اثر انگشت جدید کوآلکام تعبیه شده باشد. فناوری اولتراسونیک ۳ بعدی کوآلکام برای تشخیص اثر انگشت هنوز برروی هیچ اسمارت‌فونی استفاده نشده و احتمالا Mi 5 از اولین گوشی‌هایی خواهد بود که از سنسور جدید کوآلکام استفاده می‌کند.

آنچه در مراسم پنجم اسفند شیائومی قطعی شده، معرفی پرچمدار ۲۰۱۶ این شرکت است، اما شنیده‌ها خبر از معرفی محصول جدیدی با نام Mi Drone است. دست ساخته جدید چینی‌ها یک پهپاد است که می‌تواند با اتصال به دستبند سلامتی Mi Band، با فاصله و زاویه‌ای معین از کاربر فاصله گرفته و به ثبت عکس و ویدئو بپردازد. همچنین گفته می‌شود شیائومی درصدد ارائه یک اپلیکیشن برای موبایل و تبلت است تا کنترل Mi Drone را از آن طریق ممکن سازد. این کالا قرار بود اواخر سال گذشته معرفی شود، اما شیائومی ترجیح داد وجود چنین محصولی را علنی نکند. گرچه معرفی Drone در مراسم ۲۴ فوریه شیائومی در کنگره جهانی موبایل بارسلونا تنها یکی از هزاران شایعه درباره MWC 2016 است.

علاوه بر تمام موارد یاد شده، احتمالا شیائومی در نمایشگاه MWC امسال از گوشی‌های میان‌رده خود پرده‌برداری خواهد کرد. همچنین Mi Pad 2 که اواخر سال گذشته میلادی معرفی شد و Mi TV 3 از دیگر محصولات احتمالی شیائومی در غرفه نمایشگاه MWC خواهند بود.

بنچمارک تراشه اسنپدراگون ۸۲۰؛ عملکرد CPU و GPU

مقاله قبلی

لنوو از گوشی Vibe P1 Turbo پرده برداری کرد

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *