بررسیمقایسه

مقایسه: Mi Box 4S Max در مقابل Mi Box 4S Pro

0

اگر به ست‌تاپ باکس‌های شگفت‌انگیز با قیمتی مقرون‌به‌صرفه نیاز دارید، شیائومی دو انتخاب عالی برای شما دارد: شیائومی می‌باکس 4 اس مکس و شیائومی می‌باکس 4 اس پرو. در حالی که هیچ صحبتی در مورد اینکه آیا شیائومی هر دو این ست‌تاپ باکس‌ها را به صورت جهانی عرضه خواهد کرد یا خیر، وجود ندارد، هر دو با قیمت های جالب در بازار چین موجود هستند و ما از تمام مشخصات آنها اطلاع داریم. این مقایسه بین مشخصات شیائومی می باکس 4 اس مکس و شیائومی می باکس 4 اس پرو است. مقایسه بر روی اینکه کدام یک بهترین است متمرکز نخواهد بود زیرا این دو دستگاه تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

Mi Box 4S Max Mi Box 4S Pro
وضوح 8K 8K
صدا Dolby Atmos و DTS Audio صدای Dolby Atmos و DTS 2.0+
پردازنده Amlogic 4 هسته ای با هسته های Cortex-A55 Amlogic 4 هسته ای با هسته های Cortex-A55
حافظه 4 گیگابایت رم، 64 گیگابایت – اسلات اختصاصی micro SD 2 گیگابایت رم، 16 گیگابایت – اسلات اختصاصی micro SD
نرم افزار  MIUI TV Android TV
پردازنده گرافیکی  Mali-G31 MP2 Mali-G31
ارتباط Wi-Fi دو بانده، بلوتوث، HDMI 2.1، USB 3.0 Wi-Fi دو بانده، بلوتوث، HDMI 2.1، USB 3.0
وضوح اضافی 4K 60 fps 4K 60 fps

 

شیائومی می باکس 4 اس مکس

نوع Max یکی از بهترین تی وی باکس های موجود است زیرا بخش سخت افزاری شگفت انگیزی دارد. در حالی که اکثر شرکت ها ست تاپ باکس های خود را با حداکثر 2 گیگابایت رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می کنند، شیائومی Mi Box 4S Max دارای 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی است. به لطف این سخت افزار، می توانید برنامه های زیادی را نصب کنید و می توانید برنامه های زیادی را در پس زمینه بدون تجربه تاخیر و محدودیت های مهم اجرا کنید.

چیپست چهار هسته ای از شرکت Amlogic داراست که از پردازنده های Cortex-A55 تشکیل شده است. پردازنده گرافیکی ARM Mali G31 MP2 است که برای پخش ویدیوی 4K کافی است. این دستگاه به لطف وجود درگاه HDMI 2.1 قادر به پشتیبانی از محتوای 8K نیز می باشد. اما پردازنده احتمالاً با محتوای 8K دست و پنجه نرم می کند زیرا چیپست پشتیبانی سخت افزاری از کدک ویدیویی AV1 ندارد. با این حال، به لطف وجود 4 گیگابایت رم، جعبه باید قادر به انجام چند کار و سایر فعالیت های مشابه باشد که به منابع بالایی نیاز دارند.

پشتیبانی از Wi-Fi 5، بلوتوث و پورت USB 3.0 Type-A از دیگر ویژگی های آن است. این جعبه با یک کنترل از راه دور همراه با میکروفون برای کنترل های صوتی عرضه می شود. نسخه چینی به جای Android TV با MIUI برای تلویزیون عرضه می شود. این سیستم عامل پشتیبانی محدودی از خدمات پخش ویدیوی محبوب در بازار جهانی (مانند Netflix، Amazon Prime Video و YouTube) دارد.

شیائومی می باکس 4 اس پرو

با آمدن به Xiaomi Mi Box 4S Pro، یک مدل پایین تر با پیکربندی حافظه کمتر چشمگیر اما قیمت جالب تر است. با این نسخه، شیائومی عرضه ستاپ باکس های خود را گسترش داد. این نسخه با پشتیبانی از فیلمبرداری 8K ارائه می شود، حتی اگر کاربر محدودیت های مشابه نسخه Max را تجربه کند. شما تا 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی دریافت می کنید، نه به اندازه Max، اما هنوز هم برای بسیاری از کاربران کافی است.

نوع Pro دارای یک پورت HDMI 2.1 و یک پورت USB Type-A نیز می باشد. این دستگاه با فرمان‌های صوتی پشتیبانی از راه دور و Android TV عرضه می‌شود. این چیپست 64 بیتی چهار هسته ای Amlogic S905X با چهار هسته ARM Cortex A53 و پردازنده گرافیکی Mali G31 همراه با 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت فضای ذخیره سازی همانطور که قبلاً ذکر شد، تامین می شود. در مورد اتصال، همچنین دارای دو باند Wi-Fi 5، بلوتوث 4.3 و پورت USB 2.0 و همچنین جک 3.5 میلی متری هدفون و پورت ورودی برق است.

تاریخ عرضه می بند 7 پرو برای 13 تیر تعیین شده است

مقاله قبلی

خلاصه شیائومی 12S Ultra: مشخصات، طراحی و موارد دیگر

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *