آموزش

روش های افزایش دوام باتری جارو شارژی شیائومی

0

جنگ بر سر سیم ها ادامه دارد. خانه های مدرن کاملاً تحت تاثیر سیم ها قرار گرفته اند- کابل های برق، کابل های اینترنت، کابل های HDMI، کشوهای پر از کابل های USB تصادفی که ما از دور انداختن آنها وحشت داریم. حتی وای فای محبوب ما نیز تقریباً همیشه با یک نوع کابل شروع می شود. جای تعجب نیست که هر زمان که بتوانیم کابل یا سیمی را جدا کنیم، این کار را انجام می دهیم. جاروهای شارژی زمانی اسباب‌بازی‌های جذابی بودند که چندان کاربردی نبودند، اما راه طولانی را پیموده‌اند. امروزه می توانید خانه خود را به خوبی با استفاده از جارو شارژی تمیز کنید و دلایل خوبی برای این کار وجود دارد: سبک وزن و حمل آسان.

اما یک ایراد در جاروبرقی های شارژی وجود دارد حتی در این عصر تکنولوژی پیشرفته که ماشین‌های واقعی با باتری می‌توانند صدها مایل را طی کنند، بهترین جاروبرقی‌های بی‌سیم در جهان فقط حدود 45 دقیقه دوام می‌آورند – و این معمولاً در پایین‌ترین تنظیم انرژی است. بسیاری از آنها فقط 20 دقیقه قبل از پاک کردن کار می کنند. اگر بیشتر از یک آپارتمان استودیویی برای تمیز کردن دارید، مشکل ساز است – اما راه هایی برای افزایش زمان کار جاروبرقی شما وجود دارد.

 

 

از حالت مناسب در جارو شارژی خود استفاده کنید

اکثر جاروهای بی سیم در دو یا چند حالت مختلف کار می کنند که اساساً قدرت مکش آنهاست. همانطور که ممکن است تصور کنید، هرچه حالت پاور بالاتر باشد، زمان اجرای شما کوتاهتر می شود. وقت گذاشتن برای فکر کردن در مورد چیزهایی که تمیز می‌کنید و مقدار نیرویی که نیاز دارید به طولانی‌تر شدن جلسه جاروبرقی شما کمک می‌کند. حالت توان بالاتر را فقط در مواقعی که نیاز داشتید روشن کنید و هر زمان که نیاز نداشتید به تنظیمات پایین تر برگردید.

جارو شارژی خود را خاموش کنید

اگر در روال نظافت شما در حال چرخش بین جاروبرقی و پاک کردن سطوح یا سازماندهی در حین حرکت هستید، یک راه ساده و واضح برای افزایش عمر باتری این است که جاروبرقی را خاموش کنید. اگر می‌خواهید جاروبرقی را بیش از یک لحظه در حالت بیکار رها کنید، برای صرفه‌جویی در مصرف برق، آن را خاموش کنید.

باتری خود را شارژشده نگه دارید

بیشتر باتری‌های جاروبرقی های بی‌سیم، باتری‌های لیتیوم یونی (Li-ion) هستند، به این معنی که واقعاً چیزی که «اثر حافظه» نامیده می‌شود، ندارند، که باتری‌های قدیمی‌تر مانند باتری‌های نیکل متال هیدرید (NiMH) را آزار می‌دهد. این بدان معناست که لازم نیست قبل از شارژ کردن باتری آن را تا انتها خالی کنید—و نباید این کار را انجام دهید. باتری جاروبرقی شما در واقع برای شارژ مجدد باید سخت ترین کار را انجام دهد زمانی که 0 درصد است و این کار سخت آن را خسته می کند، طول عمر آن را کوتاه می کند و مدت زمان کارکردن موتور جاروبرقی را کاهش می دهد.

در عوض، باتری را قبل از اینکه به صفر برسد شارژ کنید. انجام شارژهای “جزئی” کوتاه تر، باتری را برای مدت طولانی تری قوی تر نگه می دارد.

 

 

فیلتر جاروبرقی را تمیز نگه دارید

جاروبرقی شما هوا، خاک و خز گربه و دانه های ذرت بو داده – را به داخل می مکد و آن را از نوعی فیلتر می کشد. معمولاً دو مجموعه فیلتر وجود دارد: فیلترهای موجود در موتور که از اصطکاک مواد زائد جلوگیری می کند و یک فیلتر ثانویه مانند فیلتر هوای ذرات با راندمان بالا (HEPA) که به جای گردش، ذرات ریز مانند گرده یا شوره حیوانات خانگی را به دام می اندازد. هرچه کثیف تر باشند، فشار بیشتری ایجاد می کنند. تمیز کردن آن فیلترها طبق دستورالعمل سازنده و تعویض منظم آنها به باتری شما کمک می کند تا مدت بیشتری دوام بیاورد.

جارو شارژی را در دمای اتاق نگهداری کنید

در نهایت، در حالی که اثرات دما روی باتری‌ها به اندازه گذشته قدرتمند نیست، اما تأثیری بر کارایی باتری شما دارد. بهترین گزینه این است که باتری خود را در مکانی با دمای اتاق ذخیره کنید، به این معنی که آویزان کردن شارژر بر روی دیوار گاراژ گرم نشده ممکن است مدت زمانی که جاروبرقی شما را تامین می کند کاهش دهد.

اگر در حال حاضر در حال خرید جارو شارژی شیائومی هستید، آخرین توصیه این است که مطمئن شوید یک جارو شارژی با باتری قابل تعویض خریداری کرده اید و یک باتری اضافی بخرید. به این ترتیب می‌توانید هر دو را شارژ نگه دارید و اگر آب میوه‌تان تمام شد، آن‌ها را خاموش کنید، زیرا هیچ چیز بدتر از انجام بیشتر کارهای معمول تمیز کردن نیست، فقط این که جاروبرقی شما خاموش شود. انجام چند مرحله برای اطمینان از اینکه باتری شما طولانی ترین شارژ ممکن را دارد، یک قطعه کوچک دیگر از ناامیدی را از زندگی شما حذف می کند.

نگاهی سریع به ردمی نوت 11اس سری 5جی بعد از دو هفته

مقاله قبلی

این باگ امنیتی اندروید «آسیب‌پذیری لوله کثیف» میلیون‌ها گوشی اندرویدی را تحت تأثیر قرار می‌دهد!

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *