بررسینقد و بررسی

تست عملکرد بازی Snapdragon 8 Gen1 در 8 گوشی شیائومی

0

از زمان عرضه گوشی‌های پرچمدار جدید که جدیدترین SoC اسنپدراگون 8 نسل 1 را به نمایش می‌گذارند، ما آن‌ها را با یکدیگر آزمایش می‌کنیم تا عملکرد آن‌ها را در سناریوهای مختلف شفاف‌تر به شما ارائه دهیم.

و امروز عملکرد گیمینگ Xiaomi 12 Pro، OnePlus 10 Pro، Realme GT 2 Pro، iQOO 9 Pro و Moto Edge X30 را برای شما به نمایش میگذاریم تا به این سوال متداول پاسخ داده شود که کدام بهترین برای بازی است.

تست های Benchmark

برای شروع کار، ابتدا همه دستگاه‌ها را از طریق بنچمارک‌های معمول Geekbench 5، 3DMark و Antutu قرار می‌دهیم تا یک خط پایه به دست آوریم.

 

نتایج بنچمارک Xiaomi 12 Pro OnePlus 10 Pro Realme GT 2 Pro iQOO 9 Pro Moto Edge X30

 

iQOO 9 Pro با کسب 3840 امتیاز در تست چند هسته ای و 1225 امتیاز در تست تک هسته ای بهترین عملکرد کلی را در Geekbench ارائه می دهد. لازم به ذکر است که Realme GT 2 Pro و OnePlus 10 Pro به ترتیب با 1264 و 1229 امتیاز توانستند در عملکرد تک هسته ای از iQOO 9 Pro پیشی بگیرند. با این حال، این دستگاه در آزمایش‌های چند هسته‌ای برتری قابل‌توجهی در برابر آنها داشت که آن را در موقعیت اول قرار داد.

iQOO 9 Pro نیز با 1,020,542 امتیاز بالاترین امتیاز را در بنچمارک Antutu کسب کرد و پس از آن شیائومی 12 پرو با امتیاز 993,852 قرار گرفت. با کمال تعجب، OnePlus 10 Pro در آزمون 3DMark Wild Life با پردازنده گرافیکی فشرده، کیک را با بهترین نگاه از هر پنج دستگاه با 10069 امتیاز پذیرفته است.

با این حال، عملکرد زیرکانه معیار خوبی برای نمایش عملکرد واقعی گوشی‌های هوشمند نیست، زیرا استفاده طولانی مدت را حذف می‌کند. بنابراین، در مرحله بعد، پنج پرچمدار Snapdragon 8 Gen 1 را تحت آزمایش استرس شدید 3Dmark Wildlife قرار می دهیم که همان تست استرس را 20 بار متوالی تکرار می کند.

 

تست استرس شدید Snapdragon 8 Gen 1 پرچمداران 3Dmark Wildlife

 

در این تست استرس، OnePlus 10 Pro با سرسختی شروع به کار کرد، اما عملکرد آن از دور هشتم به دلیل گلوگاه حرارتی پایین آمد. iQOO 9 Pro تنها دستگاهی بود که خروجی عملکرد بادوام را با پایداری عالی در طول تست استرس حفظ کرد. موتورولا اج X30 همچنین عملکرد خوبی داشت و تقریباً 70 درصد پایداری را در طول آزمایش ارائه کرد، اما همچنین داغ‌ترین تلفن در حال اجرا در بین پنج دستگاه بود. متأسفانه، شیائومی 12 پرو به دلیل محدودیت دمای بیش از حد قادر به انجام آزمایش نبود.

تست نرخ فریم و گرمایش بازی

اما بنچمارک‌ها همیشه نشان‌دهنده عملکرد واقعی بازی نیستند، بنابراین ما به سرعت برخی از بازی‌ها را در پنج پرچمدار بارگذاری کردیم تا آزمایش کنیم که کدام یک پادشاه عملکرد واقعی در هنگام بازی است.

 

تست اسنپدراگون 8 نسل 1 پرچمداران PUBG Mobile

 

ابتدا، ما PUBG Mobile را آزمایش کردیم که برای هر پنج دستگاه بسیار خوب بود. همه آنها میانگین اعداد FPS مشابهی را در محدوده 59-60 FPS مدیریت کردند. اما در Genshin Impact، دستگاه ها شروع به نشان دادن شکاف در عملکرد حرارتی و نرخ فریم کردند.

 

 

Realme GT 2 Pro با بالاترین میانگین اعداد FPS در 57.6 بزرگترین شگفتی را برای ما به ارمغان آورد. با این حال، هنگامی که گرمای تولید شده توسط تلفن های هوشمند را در نظر بگیریم، iQOO 9 Pro با ارائه میانگین 54.5 FPS در حالی که تقریباً 4-5 درجه خنک تر از Realme GT 2 Pro است، به عنوان برنده واقعی این آزمایش ظاهر می شود.

برای سومین و آخرین تست بازی خود، Nimian Legends را با وضوح 2k و بالاترین تنظیمات گرافیکی بازی را اجرا کردیم.

 

 

این بار، موتورولا اج X30 با میانگین 46.2 فریم در ثانیه از رقبای خود متمایز است، اما دمای گوشی نیز به 56 درجه سانتیگراد رسیده است که در دست گرفتن آن واقعاً ناراحت کننده است. به غیر از Edge X30، چهار دستگاه دیگر نزدیک به هم باقی ماندند و به طور میانگین 39-40 FPS را ارائه دادند.

نتیجه

اگر فقط به داده‌های نرخ فریم نگاه کنیم، Realme GT 2 Pro و Moto Edge X30 بهترین عملکرد را از این دسته ارائه می‌دهند. با این حال، وقتی عملکرد حرارتی دستگاه‌ها و پایداری آن‌ها را در حفظ نرخ فریم ثابت در نظر می‌گیریم، iQOO 9 Pro به عنوان پادشاه بلامنازع دستگاه‌های بازی از بین پنج دستگاه ظاهر می‌شود.

منبع: Gizmochina

چرا Redmi Note 11S در هند سطح توقع ها را برآورده نکرد

مقاله قبلی

مقایسه مشخصات: Moto G200 در برابر 11T

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *