خبر

سهام شیائومی پس از اعلام تولید خودروهای برقی خود در سال 2024، 5 درصد جهش کرد

0

لی جون ، مدیرعامل غول چینی گوشی های هوشمند شیائومی، روز سه شنبه فاش کرد که انتظار می رود این شرکت در نیمه اول سال 2024 اتومبیل های برقی خود را به صورت انبوه تولید کند. این نظرات در یک رویداد سرمایه گذار مطرح شد و بعداً توسط شرکت تأیید شد.

بلافاصله پس از انتشار این خبر، سهام شیائومی در هنگ کنگ بیش از 5 درصد جهش کرد.

اعلامیه اصلی قبلی این شرکت در مورد سرمایه گذاری جدید آن در ماه مارس انجام شد و اعلام کرد که قصد دارد در 10 سال آینده 10 میلیارد دلار در تجارت سرمایه گذاری کند. این برنامه ها ماه گذشته هنگامی که شیائومی رسماً تجارت خودروهای برقی خود را Xiaomi EV Inc ثبت کرد، تحکیم شد. این شرکت جدید 300 کارمند دارد و خود لی جون رهبر گروه است.

پتانسیل بازار چین برای خودروهای برقی بی حد و حصر است. با تشویق هایی مانند تقریباً هر پنجمین خودروی جدید که ماه گذشته ثبت شد و در کشور قابل شارژ است، بازیکنان جدیدی وارد بازار شده اند که اکنون بیش از همیشه شلوغ شده است. اخیراً، حتی غول جستجوی چینی بایدو در ماه ژانویه یک شرکت خودروهای الکتریکی راه اندازی کرد و یک ماه بعد مدیرعامل این شرکت را استخدام کرد.

هنگامی که شیائومی خودروهای برقی خود را در سال 2024 روانه بازار می کند، با شرکت هایی مانند BYD ،Nio و Xpeng و همچنین تسلا آمریکایی رقابت خواهد کرد.

بازار خودروهای برقی چین در چند سال گذشته از حمایت مطلوبی از دولت برخوردار بوده است که به رشد این صنعت کمک کرده است. در حالی که برخی از این حمایت ها کاهش یافته است، بازار همچنان در حال رشد است.

طی چند سال گذشته، بخش خودروهای برقی چین از کمک های مطلوب دولت بهره مند شده است که به رشد این صنعت کمک کرده است. این پشتوانه ممکن است کاهش یافته باشد اما بازار همچنان در حال رشد است. طبق اعلام شرکت تحقیقات 1.9 میلیون خودروی برقی در چین در سال 2021 به فروش رسیده است که نسبت به سال گذشته 51 درصد افزایش یافته است.

شیائومی تولید انبوه خودرو خود را در نیمه اول سال 2024 آغاز می کند

مقاله قبلی

تاریخ عرضه سری Redmi Note 11 مشخص شد

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *