خبر

همزمان با داغ شدن رقابت، عرضه تلفن های هوشمند 5G در بازارهای نوظهور افزایش یافت

0

میزان عرضه گوشی های هوشمند 5G در سه ماهه دوم 2021 6.5 درصد از QoQ در بازارهای نوظهور افزایش یافته است، حتی در حالی که مجموع محموله ها در چنین مناطقی در همان بازه زمانی 5 درصد کاهش یافته است.

اشتیاق ایجاد شده توسط اولین دستگاه مجهز به 5G اپل، iPhone 12 و همچنین معرفی مدل های 5G در بخش های بودجه توسط تولید کنندگان OEM مانند OPPO ،Vivo ،Xiaomi و Realme، می تواند با افزایش 5G مرتبط باشد. محموله ها علاوه بر این، اقتصادهای نوظهور، به ویژه جنوب شرقی آسیا و خاورمیانه، از نظر زیرساخت های 5G در حال پیشرفت هستند، که باعث افزایش تقاضا برای تلفن های ارزان قیمت 5G می شود.

افزایش سهم 5G در حمل و نقل

سازندگان گوشی های هوشمند، به ویژه در بازارهای نوظهور، اکنون محصولات 5G را در سبد محصولات خود اولویت بندی می کنند. به عنوان مثال Realme را در نظر بگیرید، سهم 5G آن در بازارهای نوظهور گوشی های هوشمند از 8.8٪ در سه ماهه اول به 15.9٪ در سه ماهه دوم افزایش یافته است. این برند با افزایش 135 درصدی حمل و نقل جهانی سالانه به 15 میلیون نفر در سه ماهه دوم 2021، بیشترین رشد را در بین رقبا داشته است.

رشد جهانی Realme نیز بسیار مثبت است، جایی که محموله های دستگاه 5G آن در سه ماهه دوم 37.0 درصد افزایش یافته است، در حالی که در سه ماهه اول 22.7 درصد افزایش داشته است.

گرم شدن نبرد 5G در بازارهای نوظهور

گوشی های هوشمند 5G در بازارهای توسعه یافته، به ویژه در کشورهایی مانند ایالات متحده، در حال تبدیل شدن به استاندارد هستند. با این حال، همین را نمی توان در مورد بازارهای در حال ظهور که در آن تلفن های هوشمند 4G به فروش می رسند، به ویژه در طیف وسیع تر کیف پول، بیشتر گفت. این بدان معناست که چنین بازارهایی حداکثر پتانسیل رشد را دارند.

بازار هند به عنوان یک نمونه عالی برای این مورد عمل می کند و 75.5 درصد QoQ را در محموله های دستگاه 5G افزایش داده است. احتمالاً نرخ رشد مشابهی را تا بقیه سال و پس از آن نشان خواهد داد.

کشورهای جنوب شرقی آسیا نیز احتمالا شاهد افزایش حمل و نقل 5G در نیمه دوم سال 2021 خواهند بود. اما تفاوت واقعی در سال 2022 هنگامی که 5G به صورت تجاری آغاز می شود، ایجاد می شود.

با عرضه بیشتر و مقرون به صرفه تر 5G در بازار، شرکت های درگیر باید شاهد جهش قابل توجهی در سهم بازار خود باشند. هیچ شرکتی نمی خواهد این موج را از دست بدهد و بنابراین ما باید شاهد کاهش تلفن های 4G باشیم.

RAM، حافظه و رنگ های دو مدل Redmi 9 Activ ،Redmi 9A Sport India فاش شده است

مقاله قبلی

موجودی شیائومی Mi Pad 5 در کمتر از 10 دقیقه به اتمام رسید

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *