خبر

“حالت خاص MIUI” از کاربران در برابر برنامه های مخرب محافظت می کند

0

اخیراً، شیائومی بر روی بهبود MIUI کار می کند، که نه تنها سیستم عامل تلفن همراه این شرکت مبتنی بر اندروید بلکه اولین محصول آن است. امسال خود غول فناوری چینی دو به روزرسانی جزئی جدید را منتشر کرده است که عبارتند از MIUI 12.5 و MIUI 12.5 Enhanced Edition. علاوه بر این، بر روی چندین ویژگی دیگر نیز کار می کند. یکی از جدیدترین ویژگی ها “حالت خاص MIUI” است.

شیائومی شروع به جذب کاربران جهت تست ویژگی جدیدی به نام “MIUI Pure Mode” در چین کرده است. این یک ویژگی اختیاری است که به کاربران در محافظت از گوشی خود در برابر برنامه های مخرب کمک می کند.

این شرکت می گوید به دلیل ماهیت باز اندروید، کاربران می توانند به راحتی قربانی حمله از طریق برنامه های خصمانه شوند. سازنده تلفن های هوشمند توضیح می دهد که 40 درصد از برنامه های نصب شده توسط کاربران MIUI هیچ گاه ممیزی امنیتی خود را نگذرانده اند. همچنین 10٪ به عنوان خطرات احتمالی شناخته شده است.

برای رفع این مشکل، شیائومی MIUI Pure Mode را معرفی می کند. هنگامی که این ویژگی فعال اس ، کاربران نمی توانند برنامه ها را از منابع خارجی نصب کنند. همچنین، هرگونه نصب در پس زمینه بدون رضایت کاربران را مسدود می کند.

برخلاف اپل، شیائومی به کاربران اجازه می دهد این ویژگی را غیرفعال کنند. بنابراین، آنها می توانند برنامه ها را از منابع دیگر در صورت تمایل نصب کنند.

در حال حاضر مشخص نیست چه زمانی MIUI Pure Mode به کانال پایدار راه پیدا می کند. مهمتر از همه، هیچ اطلاعاتی درباره موجود بودن آن در بازارهای بین المللی وجود ندارد.

شیائومی Mi 11X و POCO F3 به روز رسانی MIUI 12.5 Enhanced Edition را دریافت می کنند

مقاله قبلی

جعبه گشایی نسخه جهانی شیائومی Mi Pad 5

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *