خبر

محققان در حال کار بر روی یک فناوری شارژ سریع “کم هزینه” هستند که می تواند شارژ گوشی را در عرض 5 دقیقه از 0 به 100٪ برساند

0

بر اساس گزارش ایندیپندنت ، تیمی از محققان دانشگاه کمبریج به زودی می توانند یک سیستم شارژ باتری ارائه دهند که می تواند در عرض 5 دقیقه باتری های گوشی های هوشمند ضعیف شده را به طور کامل شارژ کند. تیم تحقیقاتی توسط دکتر اشری رائو از آزمایشگاه کاوندیش کمبریج هدایت می شود. این تیم رفتار شارژ و تخلیه باتری های لیتیوم یونی را بررسی کرده و مکانیزمی را برای کنترل سرعت شارژ ایجاد کرده است که منجر به شارژ سریع سریع باتری ها می شود.

به تازگی، شیائومی یک سیستم شارژ سریع به نام 200W HyperCharge را مشاهده کرده است که قادر به شارژ کامل Mi 11 در مدت 8 دقیقه است. اشکال سیستم شیائومی این است که به غیر از Mi 11 در سایر دستگاه ها عمل نمی کند.

گزارش شده است که فناوری انقلابی شارژ کمبریج کم هزینه است و می تواند با جلوگیری از گرم شدن بیش از حد، چرخه شارژ باتری را افزایش دهد. فرصت های این تحقیق بسیار چشمگیر است. این یک تغییر عظیم در سرعت فن آوری را ارائه می دهد تا با عملکرد داخلی باتری لیتیوم یون همراه باشد. هنوز مشخص نیست که تحقیقات طی چند سال آینده به زودی از آزمایشگاه به بازار منتقل می شود.

تلاش برای یافتن راه حل نهایی شارژ همچنان ادامه دارد. رویکردهای مختلفی مطرح شده است، از جمله تکنیکی که از انرژی صوتی برای شارژ تلفن ها و سایر دستگاه ها استفاده می کند. با این حال، این فناوری های نوظهور به طور جدی محدود هستند، زیرا هنوز نتوانسته اند دستیابی به موفقیت لازم برای انتقال این فناوری ها به محصولات ملموس داشته باشند.

لازم به ذکر است که پیشرفت فوق العاده ای در تکامل باتری ها و سیستم های شارژ همراه آنها حاصل شده است. اکنون امکان شارژ سریع فوق العاده هم برای تنظیمات سیمی و هم بی سیم وجود دارد. به تازگی، اینفینیکس از تلفن هوشمند مفهومی پرچمدار 2021 خود رونمایی کرده است که دارای یک شارژ سریع سیمی 160 و شارژ سریع بی سیم 50 وات است. این سیستم جدید به همان اندازه سریعتر از Infinix’s است که تبلیغ می شود باتری 4000 میلی آمپر ساعتی را در 10 دقیقه کاملاً شارژ می کند.

قفل در هوشمند شیائومی با ویژگی های فوق العاده در تاریخ 29 ژوئیه عرضه می شود

مقاله قبلی

پرچمدار جدید شیائومی با پردازنده Snapdragon 895 و دوربین 200MP

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *