خبر

شیائومی و سامسونگ برای تولید SoC سفارشی، sports ARM Cortex-X2 و ARM Mali GPU همکاری خواهند کرد

0

ظاهرا شیائومی و سامسونگ برای تولید سیلیکون سفارشی جدید با یکدیگر همکاری می کنند. گزارش شده است که این دو شرکت تاکنون پنج جلسه در مورد توسعه SoC بر اساس هسته های ARM Cortex X2 برگزار کرده اند.

با توجه به CLIEN.NET (از طریق NotebookCheck)، ARM هنوز Cortex X2 را معرفی نکرده است، اگرچه انتظار می رود معماری جدید در اواخر سال جاری رونمایی شود. همانند همکاری بین غول فناوری چینی و کره جنوبی، کوالکام همچنین انتظار می رود که معماری جدید V9 را برای پرچمداران آینده SoCs خود برگزیند. حتی سامسونگ نیز به احتمال زیاد از هسته های جدید برای پردازنده های رقیب مبتنی بر Exynos خود استفاده می کند.

علاوه بر این، این گزارش همچنین اضافه می کند که شیائومی همچنین به دلیل محدودیت واحدهای محدود موجود ممکن است به دنبال استفاده از پردازنده گرافیکی ARM Mali نسبت به ارائه های ترکیبی سامسونگ و AMD باشد. در چند وقت اخیر ، بسیاری از شرکت ها به سمت تراشه های سفارشی در بازار گوشی های هوشمند اندرویدی رفته اند. با توجه به اینکه اپل سری PC های Mac خود را به سیلیکون سفارشی خود منتقل کرده است، حتی گوگل گزارش شده است که در حال کار بر روی SoC سفارشی “Whitechapel” برای سری های آینده Pixel 6 خود است که انتظار می رود در پاییز امسال عرضه شود.

متأسفانه، این گزارش هنوز تأیید نشده است. با این حا ، ما قبلا در مورد علاقه سازنده چینی تلفن های هوشمند به توسعه تراشه های سفارشی مبتنی بر سیلیکون گزارش داده بودیم، و این ممکن است یکی از تلاش های آن در این زمینه باشد. بنابراین برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

شیائومی در تیزر جدیدی از کیفیت صدای Redmi K40 Game Enhanced Edition رونمایی کرد

مقاله قبلی

شیائومی Mi CC9 Meitu Edition بروزرسانی Android 11 به همراه MIUI 12.5 دریافت خواهد کرد

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *