خبر

مقایسه مشخصات شیائومی Mi 11 Ultra، سامسونگ Galaxy S21 Ultra و OPPO Find X3 Pro

0

اگر فکر می کردید Mi 11 برای سال 2021 پرچمدار درجه یک شیائومی خواهد بود، اشتباه کردید. این غول چینی به تازگی با Mi 11 Ultra در کنار نوآوری های بسیار زیاد، مشخصات حداکثر را به بازار عرضه کرده است. بسیاری از مردم انتظار چنین تلفن پیشرفته ای را نداشتند. در اینجا  به مقایسه ی بین پیشرفته ترین پرچمداران جهان اندروید که تاکنون عرضه است می پردازیم.

طراحی

اگر فقط به طراحی اهمیت می دهید، به نظر من صادقانه باید به دنبال OPPO Find X3 Pro باشید. طراحی تمیز و فوق العاده ظریف آن با روندی 40 ساعته که با دمای بالا تا 700 درجه سانتیگراد ساخته شده است تا قسمت شیشیه ای پشتی پر از منحنی و یک دست ساخته شود. این گوشی همچنین در مدل چرمی ویژه ای به نام Cosmic Mocha عرضه می شود. از طرف دیگر، Xiaomi Mi 11 Ultra هم از مواد بسیار عالی از جمله پشت سرامیکی ساخته شده است، اما قطعاً با آن ماژول دوربین عظیم جذابیت کمتری دارد.

صفحه نمایش

همه این دستگاه ها مجهز به نمایشگرهای حیرت انگیزی هستند که امتیاز  +A را از DisplayMate دریافت کرده اند. آنها دارای رزولوشن +Quad HD هستن ، می توانند تا یک میلیارد رنگ نشان دهند و به لطف فناوری LTPO حتی دارای نرخ تازه سازی تطبیقی نیز می باشند. شما نباید با ارزیابی نمایشگرها انتخاب کنید زیرا اختلافات جزئی است.

مشخصات و سیستم عامل

حتی در قسمت سخت افزاری نیز این دستگاه ها بسیار شبیه به هم هستند. همه آنها درارای بهترین بخش سخت افزاری هستند که می توانید در سال 2021 انتظار داشته باشید. به استثنای نوع اروپایی Samsung Galaxy S21 Ultra، همه آنها به پردازنده Snapdragon 888 و همراه با UFS 3.1 ذخیره سازی مجهز شده اند. سامسونگ Galaxy S21 Ultra تنها گوشی است که با 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می شود، در حالی که دو گوشی دیگر دارای 12/256 گیگابایت می باشند.

دوربین

درباره دوربین این گوشی ها چیزهای زیادی برای گفتن وجود دارد. همه آنها دراای دوربین های  چشمگیری هستند و سخت است که بگوییم کدام یک به معنای واقعی کلمه بهترین است. طبق گفته DxOMark، گوشی شیائومی Mi 11 Ultra بهترین دوربین را دراد، اما سامسونگ Galaxy S21 Ultra با بزرگنمایی نوری 10 برابر از قابلیت زوم بهتری برخوردار است. OPPO Find X3 Pro به لطف بزرگ نمایی 3 مگاپیکسلی با بزرگنمایی تا 60 برابر، عملکرد ماکرو بهتری را ارائه می دهد. با شیائومی Mi 11 Ultra به لطف نمایشگر ثانویه در قسمت عقب می توانید با دوربین های عقب سلفی بگیرید. هر دستگاهی موافقان و مخالفان خود را دارد، اما هر یک از آنها دارای دوربین های شگفت انگیزی هستند.

باتری

حتی در مورد عمر باتری نیز نباید تفاوت های فاحشی وجود ندارد. OPPO Find X3 Pro از دو مدل دیگر ضعیف تر عمل کرده است، زیرا دارای یک باتری 4500 میلی آمپری کوچکتر می باشد، اما مزیت این دستگاه جمع و جورتر بودن است. سامسونگ Galaxy S21 Ultra و شیائومی Mi 11 Ultra مشخصات مشابه (از نظر مصرف انرژی) و ظرفیت باتری یکسان دارند، اما با Mi 11 Ultra بالاترین سرعت شارژ را دارد.

قیمت

شیائومی Mi 11 Ultra، سامسونگ Galaxy S21 Ultra و OPPO Find X3 Pro را می توانید در بازارهای جهانی با قیمت های مختلف از 1100 یورو / 1300 دلار تا 1200 یورو / 1413 دلار پیدا کنید (قیمت ها بسته به منطقه متفاوت است). حداقل تا زمانی که هر دستگاهی را کاملاً آزمایش نکنیم، نمی توانیم برنده ای برای این مقایسه تعیین کنیم. OPPO Find X3 Pro بهترین طراحی را دارد، شیائومی Mi 11 Ultra دارای جالبترین دوربین می باشد، سامسونگ Galaxy S21 Ultra تنها گوشی است که از قلم S پشتیبانی می کند. هرکدام مزایا و معایب خود را دارند و یکی از مواردی که در انتخاب شما مهم است، نیاز واقعی شما می باشد. شما کدام یک را انتخاب کنید؟

 

 

مقایسه مشخصات شیائومی Mi Mix Fold و سامسونگ Galaxy Z Fold 2

مقاله قبلی

شیائومی Mi 10 و Mi 10 Pro به روزرسانی پایدار MIUI 12.5 را در چین دریافت می کنند

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *