خبر

شیائومی اولین تراشه پردازش سیگنال تصویر خود را که Surge C1 نامیده می شود، معرفی کرد

0

امروز در رویداد شیائومی مگا، این شرکت از فناوری جدید لنز ملیع در اولین گوشی تاشو خود یعنی Mi MIX FOLD رونمایی کرد. در کنار این محصول، این شرکت همچنین اولین تراشه پردازش سیگنال تصویر (ISP) ساخته خود شیائومی، Surge C1 را معرفی کرد.

شیائومی می گوید پردازنده Surge C1 از SoC جدا شده و به طور مستقل روی مادربرد لحیم می شود. این امر آن را به یک تراشه تصویربرداری تلفن همراه مستقل از شیائومی با الگوریتم خاص خود تبدیل می کند. این شرکت گفته است، که این تراشه نتیجه یک سرمایه گذاری در حدود 140 میلیون RMB (واحد پول چین) می باشد.

به طور خاص، این شرکت به مدت دو سال کار کرده و پول خود را در بخش تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کرده است تا تراشه ای بدست آورد که از پردازش و حافظه کمتری استفاده می کند اما نتایج تصویربرداری بهتری دارد. صحبت از این است که تراشه ISP از ترکیبی از الگوریتم 3A استفاده می کند که در زیر نشان داده شده است:

  • AF: فوکوس خودکار
  • AWB: متعادل کردن دقیق رنگ سفید
  • AE: نمایش دقیق

در اینجا، فوکوس خودکار برای تمرکز سریعتر روی سوژه ها و دور زدن موضوعات تمرکز بر روی سناریوهای تاریک است، به ویژه هنگامی که جسم مورد نظر کوچکتر باشد. تراز سفیدی دقیق برای اصلاح تعادل رنگ سفید در یک قاب زمانی که نور پیچیده ای در اطراف خود دارید، مفید است.

سرانجام، نمایش دقیق برای دستیابی به سطوح صحیح و بهبود دامنه پویایی فرآیند است.

شیائومی می گوید که Surge C1 دارای تنظیمات فیلتر دوتایی است که به آن کمک می کند تا سیگنال های فرکانس پایین و بالا را به طور موازی پردازش کند. اگر این ویژگی با استفاده موثر از الگوریتم های 3A همراه شود، بهره وری 100٪ سیگنال را به همراه دارد.

توسعه تراشه های داخلی شیائومی از سال 2014 آغاز شد و اولین تراشه Surge S1 در سال 2017 به بازار عرضه شد. با این حال، چیزهای زیادی در مورد Surge شنیده نشد و Lei Jun امروز تایید می کند که با وجود شکست، توسعه تراشه های Surge در آینده ادامه خواهد یافت.

به هر حال، همانطور که در بالا ذکر شد، تراشه Surge C1 ابتدا در اولین گوشی تاشو این شرکت، Mi MiX FOLD برای کمک به لنزها برای بهبود کیفیت کلی تصویر قرار می گیرد.

ما همچنین می توانیم انتظار داشته باشیم که این تراشه در آینده به سایر دستگاه های شیائومی نیز راه یابد.

شیائومی آغاز فعالیت خود را در زمینه وسایل نقلیه الکتریکی هوشمند اعلام کرد

مقاله قبلی

سرمایه گذاری جمعی شیائومی برای Mi Power Bank Boost Pro 30000mAh در هند با پرداخت 27 دلار

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *