خبر

کمبود جهانی تراشه شرکت کوالکام، تلفن های هوشمند Realme و Xiaomi را تحت تأثیر قرار داده است

0

در حال حاضر جهان یکی از بدترین کمبودهای نیمه هادی را تجربه می کند. صنایع مختلف از تلفن های هوشمند تا حتی بازار اتومبیل ها تحت تأثیر آن قرار گرفته اند، و اکنون مقامات ارشد سازندگان محبوب تلفن های هوشمند چینی، Realme و Xiaomi، در مورد این موضوع اظهار نظر کرده و حتی آن را یک موضوع مهم عنوان کرده اند.

در سراسر جهان کمبود تراشه وجود دارد که منجر به مسئله تأمین بخشهای مختلف شده است. این کمبودها منجر به افزایش جهانی قیمت ها و همچنین افزایش ارزش سهام تراشه ها نیز شده است. اما علی رغم اینکه عرضه کم است  تقاضا برای نیمه هادی ها همچنان در حال افزایش است. طبق گزارش Yicai، تراشه های گوشی های هوشمند اصلا موجود نمی باشد. مدیر Realme اظهار داشت که تراشه های کوالکام به دلیل مشکلات تأمین مواد، منبع تغذیه و فرکانس رادیویی نیز موجود نیست.

در فوریه 2021، لو وایبینگ، رئیس Xiaomi، همچنین اضافه کرد که مسئله عرضه فعلی یک مسئله ساده نیست، بلکه یک کمبود شدید است. طبق منبع نزدیک به زنجیره تامین تلفن های هوشمند، تحویل مواد کوالکام برای تراشه های خود بیش از 30 هفته به تأخیر افتاده است. تحویل تراشه های صوتی بلوتوث CSD آن نیز تا 33 هفته تاخیر خورده است. قابل توجه است، این امر باعث شده که مارک های دیگر مانند Huawei  Oppo  Vivo و OnePlus سهام خود را از اجزای مربوط به تلفن های هوشمند خود جمع کنند، که این وضعیت را وخیم تر کرده و کار تولید کنندگان تراشه را که سایت های آنها با تمام ظرفیت کار می کند، سخت تر کرده است.

به گفته یک تحلیلگر صنعت از تایوان، “در حال حاضر پردازنده های تلفن همراه، تراشه های مدیریت انرژی PMIC و تراشه های ریزپردازنده MCU موجودی ندارند”. به همین ترتیب، هان جینمن، معاون اجرایی تجارت تراشه های حافظه سامسونگ، همچنین اظهار داشت كه از آنجا كه كمبود عرضه ریخته گری تراشه به مشكلی جهانی تبدیل شده است، تأمین سایر اجزای نیمه هادی ممكن است بر تقاضای دستگاه های تلفن همراه تأثیر بگذارد.

تصاویر لو رفته از قاب محافظ شیائومی Mi 11 Pro طراحی ماژول دوربین پشتی را نشان می دهد

مقاله قبلی

شیائومی MiTalk را به عنوان یک کلون Clubhouse برای Android و iOS در چین عرضه می کند

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *