خبر

شیائومی فناوری دوربین زیر صفحه را به نمایش می گذارد

0

دوربین زیر صفحه نمایش قرار است مورد مهم بعدی در بازار گوشی های هوشمند باشد. شرکت ها به دلیل ارتقا زیبایی چشمگیر که در گوشی های هوشمند به وجود آورده اند ، بسیار سخت تلاش می کنند تا دوربین های درون صفحه را کامل کنند. بدون یک بریدگی یا سوراخ در بالای صفحه ، صفحه نمایش گوشی های هوشمند هیچ بخش اضافه ای روی صفحه نخواهند داشت و یک تجربه بصری واقعی و تمام صفحه را تضمین می کند.

می دانیم که ZTE به زودی اولین اسمارت فون تبلیغاتی جهانی دوربین زیر صفحه نمایش ، Axon 20 5G را اعلام خواهد کرد. اما شیائومی نمی خواست این مهمانی را از دست بدهد زیرا امروز تصمیم گرفت نسل سوم خود را تحت فناوری دوربین صفحه نمایش نشان دهد. این شرکت نه تنها نمونه اولیه خود را با دوربین جدید زیر صفحه به نمایش گذاشت ، بلکه همچنین نشان داد که چگونه این فناوری به خوبی یک دوربین جلوی سنتی بهبود یافته است.

این شرکت سال گذشته در ژوئن 2019 نسل اول زیر فناوری دوربین صفحه نمایش را توسعه داد. ما همچنین می توانستیم ویدیویی از نمونه اولیه را در عمل ببینیم اما با یک بررسی دقیق تر مشخص شد که نمایشگر بالای دوربین عالی نیست و تراکم پیکسل در آن منطقه کم بود.

مدیرعامل شیائومی لی جون فاش کرد که نسخه دوم فناوری دوربین زیر صفحه نمایش در اکتبر 2019 توسعه یافته است و امروز ، از نسخه سوم این فناوری خبر داده است ، که به اعتقاد او تقریباً کامل و قابل مقایسه با یک فیلمبردار دوربین سلفی سنتی است .

دوربین زیر صفحه شیائومی چگونه کار می کند؟

در یک پست مفصل ، شیائومی توضیح داد که چگونه برای دوربین زیر صفحه نمایش نسل سوم خود کیفیت “تقریباً عالی” به دست آورد. این شرکت فاش کرد که دو نسل اول با از بین بردن تراکم پیکسل در آن منطقه ، توانستند صفحه نمایش بالای دوربین جلو را شفاف کنند. در حقیقت ، تراکم پیکسلی نمایشگر بالای دوربین در مقایسه با بقیه پنل OLEDها، نصف بود.

شیائومی توضیح داد که اجرای اولیه دوربین های زیر صفحه نمایش فقط می تواند 1 در 4 پیکسل را برای نمایشگر رزرو کند زیرا سه پیکسل باقیمانده برای انتقال بهتر نور با تغییر ساختار داخلی و مواد آن باید شفاف باشد.

با این حال ، راه حل نسل سوم با استفاده از آرایش پیکسلی خود توسعه یافته این مشکل را حل می کند. این شرکت موفق شده است تا از طریق ناحیه شکاف زیر پیکسل به انتقال نور برسد. همچنین این شرکت تعداد پیکسل ها را به صورت عمودی و افقی دو برابر کرده است تا به تراکم پیکسلی کلی شبیه به سایر صفحه نمایش برسد. در نتیجه ، ناحیه نمایشگر در بالای دوربین زیر صفحه نمایش قادر به دستیابی به سطح مشابهی از تراکم پیکسل ، دقت رنگ ، طیف رنگ و روشنایی به عنوان سایر قسمتهای پنل OLED است.

این شرکت همچنین مدار پیکسل OLED را برای بهبود انتقال نور در بالای دوربین ارتقا داده است. سرانجام ، شیائومی ادعا می کند که الگوریتم دوربین توسعه یافته خود قادر به ارائه کیفیت تصویر همانند سلفی سنتی است.

شیائومی یک نمونه اولیه کار را نشان می دهد

شیائومی هرگز از نشان دادن فناوری های آینده خود خجالت نکشیده است. این شرکت برای اولین بار در ژوئن سال 2019 نمونه اولیه خود را برای دوربین زیر نمایشگر فاش کرد. بیش از یک سال بعد ، ما ویدئویی از نمونه اولیه کار با استفاده از نسل سوم با استفاده از فن آوری دوربین صفحه نمایش داریم.

در ویدئویی که Lei Jun در Weibo به اشتراک گذاشته است ، نمونه اولیه دوربین زیر صفحه شیائومی مانند Mi 10 Ultra اصلاح شده به نظر می رسد. این ویدئو نمونه اولیه را با استاندارد Mi 10 Ultra مقایسه می کند و به نظر می رسد افزایش تراکم پیکسل بالای دوربین کاملاً دوربین زیر نمایشگر را پنهان می کند.

شیائومی سیستم دوربین هوشمند را با سنسورهایی با قابلیت کج شدن ثبت اختراع می کند

مقاله قبلی

مقایسه: شیائومی Mi Note 10 Lite – سامسونگ Galaxy M51 – موتورولا Moto G 5G Plus

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *