خبر

شیائومی سیستم دوربین هوشمند را با سنسورهایی با قابلیت کج شدن ثبت اختراع می کند

0

در اوایل ماه جاری ، شیائومی با راه اندازی چهار محصول جدید از جمله Mi 10 Ultra دهمین سالگرد خود را جشن گرفت. این تلفن هوشمند با پشت سر گذاشتن HUAWEI P40 Pro در رده بندی های دوربین DxOMark ، یک معیار را تعیین کرد تا از موقعیت برتر استفاده کند. اکنون ، اختراعی ثبت شده توسط شرکت مربوط به سنسورهای دوربین کج شده توسط LetsGoDigital کشف شده است.

این حق ثبت اختراع ابزار “ماژول دوربین و ترمینال” توسط نرم افزار موبایل پکن شیائومی در اکتبر 2019 توسط USPTO (دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده) ثبت شده است. در تاریخ 30 ژوئیه در پایگاه داده WIPO (دفتر مالکیت معنوی جهانی) تأیید و منتشر شد.

در همین زمان ، شرکت چینی حتی متقاضی ثبت اختراع تحت عنوان “دوربین مداربسته و ترمینال” را ارائه داد که جزئیات اجرای حق ثبت اختراع ابزار فوق در یک تلفن هوشمند را شرح می دهد.

طبق آن ، این حق ثبت اختراع به دو سنسور دوربین با زاویه دید کوچک احتیاج دارد. این سنسورها را می توان به صورت افقی یا عمودی قرار داد و به منظور افزایش زاویه دید ، می توانند (در حالت همگام) با یکدیگر بچرخند. تصاویر حاصل از این راه حل باید در کیفیت بهتر و بدون اعوجاج در مقایسه با خروجی های یک لنز با زاویه دید عادی ، حداقل در حالت تئوری باشد.

برای کسانی که غافل هستند ، سامسونگ نیز در ماه دسامبر سال 2019 ، دو ماه پس از شیائومی، راه حل مشابهی را ثبت کرد و در ژوئن سال 2020 تصویب آن را دریافت کرد. اما این حق ثبت اختراع نیاز به مجموعه ای از پنج یا شش دوربین ، از جمله واحد تله فوتو دارد.

ما تضمین نمی کنیم این اجرا را در یک تلفن هوشمند تجاری مشاهده کنیم.

سری شیائومی Redmi Note 9 دارای نقصی است که ممکن است بر کیفیت تصویر تأثیر بگذارد

مقاله قبلی

شیائومی فناوری دوربین زیر صفحه را به نمایش می گذارد

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *