بررسیمقایسه

مقایسه: شیائومی Mi Band 5 در برابر Mi Band 4، تفاوت ها را با هم مقایسه کنید

0

می بندهای شیائومی قهرمان غیرقابل انکار در زمینه بندهای سلامتی است و می بند 5 جدید برای ادامه محبوبیت بی نظیر خود وارد شده است.

دستگاه های می بند سالهاست که به لطف محبوبیت بسیار زیاد در چین و هند و قیمت های بسیار پایین ، در صدر جدول فروش جهانی قرار دارند. وقتی قیمت ها و ویژگی ها را با هم مقایسه می کنید ، حتی گروههایی مانند Fitbit Inspire HR و Samsung Galaxy Fit برای رقابت با دامنه می بند تلاش می کنند.

Mi Band 5 قرار است در ماه ژوئیه به بازارهای جهانی برود ، اما تا زمانی که ردیاب جدید را روی مچ دست خود نکشیم ، صفحه مشخصات را خرد کرده ایم تا ببینیم Mi Band جدید چگونه با Mi Band 4 مقایسه می شود تا ببینیم آیا شما باید منتظر بمانید؟

شیائومی می بند 4 شیائومی می بند 5
اندازه صفحه نمایش 0.95 اینچ 1.1 اینچ
وضوح صفحه 120 در 240, 400 نیت 126 در 294, 450 نیت
مقاومت آب 50 متر 50 متر
سنسورها شتاب سنج ، HR شتاب سنج ، HR
فشارسنج ندارد دارد
خواب دارد دارد+ ردیابی REM
اندازه باتری 110mAh 125mAh
عمر باتری 20 روز 20 روز
14 روز :NFC
نمره تناسب اندام PAI ندارد دارد
حالت های ورزشی 7 11
ورزش های ردیاب کننده دویدن تردمیل ، دویدن در فضای باز ، دوچرخه سواری ، پیاده روی ، شنا در استخر و یک حالت تمرینی ردیابی کلی دویدن تردمیل ، دویدن در فضای باز ، دوچرخه سواری ، پیاده روی ، شنا در استخر ، تمرین آزاد ، یوگا ، قایقرانی سرپوشیده ، پرش
GPS خیر (می تواند از تلفن هوشمند استفاده کند) خیر (می تواند از تلفن هوشمند استفاده کند)

طرح

دستبند xiaomi mi band 4 هوشمند

دستبند xiaomi mi band 4 هوشمند

برای کسانی که امیدوارند Mi Band با ظاهری متفاوت  شوند ، خب می بند 5 انتظار شما را برآورده نخواهد کرد.

با توجه به اینکه شیائومی تغییرات بزرگی را برای 4 به وجود آورد ، عمدتاً از طریق افزودن صفحه نمایش لمسی رنگی ، بسیار شگفت آور نیست. این لزوما چیز بدی نیست که شیائومی تا حد زیادی به همان ظاهری گیر کرده است که احتمالاً می بند 4 مناسب ترین ردیاب تناسب اندام آن بود.

شما هنوز هم همان ردیاب پلی کربنات و باند سیلیکون را دریافت می کنید. در حالی که باید برای شارژ Mi Band 4  یا حتی تغییر بند، آن را خارج کنید، در مورد 5 این طور نیست.نسخه جدید شارژ مغناطیسی به این معنی است که فقط باید کابل شارژ آن را به قسمت پشت آن وصل کنید.

یک صفحه لمسی به عنوان ابزار پیمایش ویژگی ها و مشاهده داده ها همچنان باقی مانده است ، اما کیفیت Mi Band جدید بالا رفته است.

در Mi Band 5 ، صفحه نمایش لمسی 1.1 اینچی AMOLED را با رزولوشن 126 در 294 دریافت می کنید. اندازه و وضوح تصویر از صفحه نمایش AMOLED با رزولوشن 0.95 اینچی با رزولوشن 120 در 240 است که در Mi Band 4 نمایش داده شده است.

شیائومی با هر Mi Band جدید ، اندازه صفحه نمایش را بالا برده است و این روند تغییر نکرده است. در جبهه روشنایی نیز پیشرفت هایی وجود دارد. Mi Band 5 اکنون 450 نیت روشنایی را در مقایسه با 400 نیت موجود در Mi Band 4 ارائه می دهد.

صفحه Mi Band 4 عملکرد خوبی داشت ، به خصوص وقتی قیمت را در نظر می گیرید. بنابراین به نظر می رسد که تقریباً به هر شکلی برای 5 بهتر می شود.

دستبند Xiaomi Mi Band 5

دستبند Xiaomi Mi Band 5

از لحاظ رنگ، Mi Band 4 به رنگ های مشکی ، نارنجی ، آبی ، قرمز شرابی و صورتی عرضه می شود. برای گروه جدید ، شما هشت انتخاب رنگی را انتخاب می کنید. بنابراین اگر به گزینه ها اهمیت می دهید ، با گروه جدید بیشتر اخت می شوید. اگرچه هنوز مشخص نیست که این باند ها مانند گذشته در می بند 4 (و 3) قابل تعویض خواهند بود که دیگر نیازی به جداکردن برای شارژ آن ندارید.

درجه مقاومت در برابر آب برای هر دو ردیاب یکسان است ، با محافظت تا عمق 50 متر به شما امکان می دهد آن را در حمام بگیرید و همچنین برای شنا بروید. ردیابی شنا در اینجا نیز پشتیبانی می شود ، اگرچه امیدواریم عملکرد با زمان Mi Band 4 از زمان شنا کردن ما بهتر شده باشد.

MI Band 5 در دو مدل عرضه خواهد شد ، یک مدل استاندارد و NFC دقیقاً مانند Mi Band 4. این مدل NFC همچنین میکروفونی را برای فعال کردن فرامین صوتی و کنترل خانه هوشمند از طریق XiaoAi اضافه می کند. مانند مدل NFC Mi Band 4 ، این مدل فقط برای چین طراحی شده است. شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه شیائومی می تواند از مدل های Pro و Lite استفاده کند ، گرچه هنوز هم گمانه زنی های زیادی وجود دارد.

ویژگی های ردیابی تناسب اندام

دستبند Xiaomi Mi Band 5

دستبند Xiaomi Mi Band 4

بنابراین این ردیاب ها چه چیزی را می توانند ردیابی کنند؟ از نظر سنسورهایی که می توانید به آنها اعتماد کنید ، از سنسورهای شتاب سنج و ژیروسکوپ برای ردیابی حرکت و یک سنسور مجاورت برای پشتیبانی از توانایی بالا بردن برای روشن کردن صفحه نمایش استفاده می کنید.

یک سنسور اضافی که در Mi Band 5 پیدا خواهید کرد ، فشارسنج به عنوان روشی برای محاسبه تغییرات در ارتفاع است. بنابراین ، اگر خود را در حال صعود زیاد از پله ها بدانید ، این حسگر مفید است.

یک مانیتور ضربان قلب نیز در هر دو گروه وجود دارد تا خواندن در زمان واقعی و در حین انجام تمرین را در زمان واقعی انجام دهد. در Mi Band 5 چند استفاده اضافی برای سنسور وجود دارد که Xiaomi ادعا می کند اکنون 50٪ دقیق تر از نمونه موجود در Mi Band 4 است.

فراتر از ردیابی تناسب اندام ، Mi Band تکامل یافته است و بیشتر از مراحل و خوابیدن مفید است. در Mi Band 4 ، شش حالت تمرین اختصاصی را تجربه می کنید که شامل دویدن تردمیل ، دویدن در فضای باز ، دوچرخه سواری ، پیاده روی ، شنا در استخر و یک حالت تمرینی ردیابی کلی است.

ویژگی های ساعت هوشمند

با افزودن صفحه نمایش لمسی رنگی در Mi Band 4 ، شیائومی باعث شد نوع ویژگی هایی را که انتظار دارید در ساعتهای هوشمند پیدا کنید ، به نمایش بگذارد.

در Mi Band 4 ، شما توانایی مشاهده اعلان ها (برای Android و iOS) ، مشاهده پیش بینی های هوا و کنترل پخش موسیقی از طریق تلفن خود را دارید. همچنین 77 تم را برای شما ایجاد کرده است که می توانید از خود مچبند یا از برنامه همراه استفاده کنید.

همه این موارد را در Mi Band 5 به دست می آورید و اکنون می توانید بیش از 100 تم انتخاب کنید. این مجموعه در حال حاضر شامل تم های متحرک با امضای SpongeBob ، Evangelion ، Hatsune Miku و Detective Conan است. همچنین به شما امکان می دهد تا از ردیاب به عنوان یک کنترل از راه دور برای دوربین گوشی خود استفاده کنید تا بتوانید از دور عکس بگیرید.

عمر باتری

دستبند Xiaomi Mi Band 5

دستبند Xiaomi Mi Band 5

شیائومی توانسته عمر باتری را در هر نسل جدید Mi Band بهبود بخشد. در نسخه 4 این دستگاه ، باتری 110 میلی آمپر ساعتی قرار دارد که گفته می شود 20 روز زمان ردیابی را تحویل می دهد. با Mi Band 5 ، شما باتری با ظرفیت 125mAh بزرگتر را دریافت می کنید که ادعا می کند باید همان 20 روز را به شما بدهد. اگر نسخه NFC را انتخاب کنید ، تا 14 روز کاهش می یابد.

نتیجه کلی

روی کاغذ ، به نظر می رسد که شیائومی دلایل چندانی را برای ایجاد این ارتقا به شما ارائه می دهد. در قسمت سخت افزاری ، صفحه نمایش بهتر است ، تنظیم شارژ خوشبختانه بهبود یافته است و فناوری مانیتور ضربان قلب نیز بهبود یافته است.

با استفاده از نرم افزار ، خوب است که اکنون ردیابی سلامت زنان گنجانده شده است و نمرات PAI Health برای ردیابی فعالیت شما ارزش بیشتری به ارمغان می آورد. این چهره های ساعت متحرک نیز سرگرم کننده به نظر می رسند.

این بدان معنا نیست که ورود آن باعث می شود Mi Band 4 بلافاصله از بین برود. هنوز یک ردیاب محکم در نظر ما است و در Mi Band 3 پیشرفت های بزرگی را انجام داده است تا بتواند به درستی 4 از 5 امتیاز کسب کند. این بالاترین امتیاز ما در Mi Band است.

از آنجا که قیمت گذاری بسیار مشابه است ، به نظر می رسد هیچ فکری برای خرید Mi Band جدید نشده و به جای آن ویژگی های جدیدی را روی مچ دست خود داشته باشید.

شیائومی پنکه قابل حمل اولتراسونیک DOCO قابل حمل را راه اندازی کرد

مقاله قبلی

چمدانی فلزی Xiaomi 2 ، چمدانی است که برای کاربر تجاری طراحی شده است

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *