خبر

فیلمنامه نویسی، گام نخست شیائومی برای حضور در صنعت فیلمسازی

0

دیگر بر کسی پوشیده نیست که شیائومی شرکتی کاملا چند منظوره است. این شرکت چینی در درجه اول یک شرکت تولید کننده گوشی های هوشمند است، اما در چند سال اخیر دستگاه های بسیار متنوعی را به بازار معرفی کرده است. این شرکت محصولاتی همچون تبلت ، تلویزیون هوشمند، ردیاب سلامت ، فیلتر هوا، دوربین های امنیتی را نیز در فهرست محصولات خود دارد. علاوه بر تمامی این موارد، شیائومی در بخش توسعه نرم افزار نیز فعال بوده ، و یک MVNO (اپراتور شبکه مجازی تلفن همراه) است. حالا به نظر می رسد شیائومی در فکر است تا حوزه فعالیت خود را باز هم گسترده تر کند و این حوزه جدید ممکن است شما را به شگفت آورد.

شیائومی با یک گروه رسانه ای به نام Huayi Brothers Star وارد مشارکت شده که بر اساس آن ساخت فیلم را آغاز خواهد کرد. بله، درست است! شیائومی در این مشارکت در واقع در فیلمنامه نویسی و کشف و پرورش استعدادها همکاری خواهد کرد.
تیان یوشنگ، یکی از بنیانگزاران شرکت رسانه ای فوق الذکر توضیح داده است که ” ما می خواهیم فیلمنامه نویسی را ترویج دهیم ، و اهمیت فیلمنامه را در کل پروژه یک فیلم نشان دهیم. ” واقعیت این است که صنعت فیلم سازی چین در حال حاضر بسیار پررونق است، پس ورود شیائومی به این حوزه خیلی عجیب به نظر نمی رسد. این کشور آسیایی در سال گذشته موفق به کسب بیش از ۴۰ میلیارد یوان ( ۶٫۱ میلیارد دلار) درآمد از فروش بلیط های سینما شد.
حتی اگر صنعت فیلم چین رو به شکوفایی باشد ، شیائومی پیش از هر چیز یک شرکت فعال در حوزه فناوری است، و به همین دلیل این تصمیم شیائومی باعث تعجب بسیاری شده است. به هر حال، شیائومی رسما اعلام کرده است که سال گذشته موفق به فروش ۷۰ میلیون گوشی هوشمند شده است ، که به معنی عدم موفقیت این شرکت در دستیابی به هدف خود مبنی بر فروش ۸۰ میلیون گوشی است.البته این خبر چندان هم برای این شرکت بد نبوده، چراکه در هر حال توانست رکورد خود را از سال ۲۰۱۴ و فروش ۶۱ میلیون گوشی هوشمند پشت سر بگذارد .

انتظار می رود شیائومی ماه آینده از پرچمدار جدید خود، Mi 5 رونمایی کند . بر اساس اخبار و تصاویر فاش شده،این گوشی از ویژگی ها و قابلیت های بسیار قابل توجهی برخوردار خواهد بود. شایعات از این حکایت دارند که Mi5 دارای نمایشگر ۵٫۲ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل و ۳ یا ۴ گیگابایت رم است و از پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ بهره می برد.

 

ZTE از گوشی Nubia Prague S پرده برداری کرد، تراشه‌ی اسنپدراگون با نمایشگر ۵.۲ اینچی FHD

مقاله قبلی

تصاویر شیائومی Mi 5 منتشر شد

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *