خبر

شیائومی در سال ۲۰۱۵ ۷۰ میلیون اسمارت‌فون فروخته است؛ ۱۴ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۴

0

Lei Jun رییس و بنیانگذار این شرکت سختکوش چینی اعلام کرد که این شرکت ۷۰ میلیون اسمارت‌فون فروخته است که با وجود چشمگیر بودن این مقدار، ۱۰ میلیون از میزان پیشبینی قبلی آنها برای رسیدن به فروش ۸۰ میلیونی عدد کمتری را نشان می‌دهد که شاید بتوان گفت این شرکت نتوانسته سطح انتظارات خود را برآورده کند هرچند که نسبت به سال ۲۰۱۴ به مراتب فروش بیشتری را تجربه کرده است و در این بخش به موفقیت دست یافته است.

یکی از عواملی که این شرکت نتوانست به سطح انتظارات قبلی خود دست یابد، عدم عرضه‌ی جهانی محصولات در بسیاری از بازارهای بزرگ بوده است و بدون شک برای رسیدن به اهداف بزرگ، باید سرمایه‌گذاری و تبلیغات بیشتری را در بازارهایی مانند بازار بزرگ آمریکا صرف کند.

این شرکت در سالی که گذشت با ۷۰ میلیون فروش نسبت به سال ۲۰۱۴ که ۶۱ میلیون اسمارت‌فون را فروخته بود، رشدی ۱۴ درصدی را تجربه کرد و همین موضوع باعث شد که آنها در بازار چین در سال ۲۰۱۵ رسما دومین فروشنده بزرگ اسمارت‌فون پس از هوآوی با ۱۰۰ میلیون فروش باشند و از این نظر با در نظر گرفتن حضور برندهایی مانند سامسونگ و اپل در این کشور، به موفقیت بسیار بزرگی دست پیدا کرده است.

این شرکت در سال ۲۰۱۵ تلاش‌هایی را در زمینه‌ی توسعه‌ی سطح فعالیت خود به کشورهای دیگری انجام داد و پای خود را به بازارهای نه چندان بزرگی مانند ویتنام، اندونزی و برزیل باز کرد و حتی یک فروشگاه فروش لوازم جانبی را در آمریکا افتتاح کرد که بعید نیست در سال جاری میلادی رسما آغاز کار فروش محصولاتش را به بزرگترین بازار فروش پرچمدار در جهان آغاز کند.

Xiaomi

شیائومی در سال ۲۰۱۵، ۱۲ مدل اسمارت‌فون جدید را معرفی کرد که از این حیث از هر زمانی دیگری در طول عمرش بیشتر است اما متاسفانه هیچ کدام از محصولاتش بروزرسانی نرم‌افزاری نسخه‌های جدید اندروید را دریافت نکردند و چشم امید طرفداران این شرکت به سال جدید است تا کم‌کم سر و کله‌ی اندروید ۶ برای محصولات پرطرفدارشان پیدا شود.

انتظار می‌رود که امسال این شرکت از پرچمدار جدیدش با نام Mi5 رونمایی کند و بنابر گزارشات قبلی، فاصله‌ی میان دو پرچمدار Mi4 و Mi5 که دو نسل از محصولات این شرکت به حساب می‌آیند، ۱۶ ماه خواهد بود که مقداری عجیب به نظر می‌رسد.

در شرایطی که برندهایی مانند سونی، ال‌جی، اچ‌تی‌سی و چند شرکت بزرگ دیگر سال لرزانی را پشت سر گذاشتند و میزان فروش اسمارت‌فون‌های آنها در سال ۲۰۱۵ نسبت به ۲۰۱۴ کاهش یافت، شیائومی رشدی ۱۴ درصدی را تجربه کرد و این موضوع شاید نوید روزهای بهتری را برای این شرکت تازه‌تاسیس چینی بدهد هرچند که هنوز تا رسیدن به قله‌ی افتخار و فتح عنوان بزرگترین فروشنده‌ی اسمارت‌فون در جهان راه طولانی را در پیش دارد و فعلا فاصله‌ی نسبتا زیادی بین این شرکت با اپل و سامسونگ وجود دارد هرچند که با توجه به سرعت پیشرفت اغواگرانه‌ی آنها در ۴ سال اخیر، معلوم نیست که تا ۴ سال آینده چه بر سر جایگاه اپل و سامسونگ خواهد آمد.

فعلا که فقط با بازار چین توانسته ۷۰ میلیون اسمارت‌فون را بفروش برساند و اگر بخواهد وارد بازارهای پرسودی مانند بازار آمریکا، آلمان، انگلیس، اسپانیا و چند بازار بزرگ دیگر شود، معلوم نیست که میزان فروش این شرکت تا چه حد افزایش خواهد یافت.

مشخصات شیائومی Mi 5 منتشر شد

مقاله قبلی

شیائومی ردمی نوت ۳ پرو (Redmi Note 3 Pro) با تراشه اسنپدراگون ۶۵۰ و یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی رسماً معرفی شد

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *