خبر

meizu به زودی ۵ درصد کارکنانش را اخراج خواهد کرد

0

شرکت چینی meizu یکی از تولید کنندگان اسمارت فون در جهان است که پله های ترقی را به سرعت بالا می رود. این شرکت موفق شد در سال ۲۰۱۵ حدود ۲۰ میلیون اسمارت فون را به فروش برساند در حالیکه در سال قبل، یعنی سال ۲۰۱۴ تنها ۴٫۴ میلیون گوشی فروخته بود. میزان فروش و درآمد میزو به دلیل عرضه محصولات با کیفیت و در عین حال ارزان قیمت همچنان رو به افزایش است اما اخیراً خبرهای ضد و نقیضی از این شرکت به گوش می رسد.
با وجود پیشرفت چشمگیر میزو در ماه های اخیر، به نظر می رسد که این شرکت قصد دارد بخشی از پرسنل خود را اخراج کند. به گفته مدیر عامل میزو، Yongxiang:

 

ما می دانیم که اخراج پرسنل دردی را دوا نمی کند اما سعی داریم که با یک تیم عالی و برگزیده، محصولات و سرویس های بهتری را به کاربران ارایه دهیم.

 

او همچنین اشاره کرد که قصد ندارد بیش از ۵ درصد کارکنان را کنار بگذارد و از همکاری ارزشمند آنها قدردانی می کند و پاداش تلاش و پشتکار آنان را خواهد داد. این شرکت هنوز جزییات بیشتری از این تصمیم خود ارایه نکرده است و مشخص نیست که پرسنل کدام دپارتمان میزو به زودی تعدیل خواهند شد. اما می توان مطمئن بود که با انتشار این خبر، تعدیل نیرو به زودی اتفاق می افتد.

 

این اقدام یک تصمیم غیر قابل پیش بینی از میزو بود و باید دید که در آینده چه پیامدی به همراه خواهد داشت. میزو تمایل دارد که تولید اسمارت فون های خود را در سال جاری افزایش دهد و هدف سال ۲۰۱۶ را تولید ۲۵ میلیون دستگاه تعیین کرده که این رقم تنها ۵ میلیون بیش تر از میزان دستگاه های تولید شده در سال گذشته است. این شرکت اعلام کرده که قصد دارد فروش محصولاتش را نیز کنترل کند و برخی معتقدند که میزو یک هدف بزرگتر را برای سال ۲۰۱۶ در نظر گرفته اما قدم های خود را بسیار محتاطانه برمی دارد و روند بسیار هوشمندانه ای را در پیش گرفته است. بازار فروش اسمارت فون ها در چین رو به افت است و این روند هم اکنون روی برخی از شرکت ها تاثیر گذاشته است. سال ۲۰۱۶ به طور قطع سال جالبی برای دنیای اسمارت فون ها و به خصوص در کشور چین خواهد بود چرا که رقابت بین نامداران بسیار شدید است و هیچ خطای کوچکی نیز قابل بخشش نیست. در مجموع باید دید که آیا میزو می تواند بر موفقیت سال ۲۰۱۵ تکیه کند و سرویس ها و محصولات جدیدی در چنته داشته باشد؟

نگاهی سریع به ایسوس زن پد ۱۰ (ZenPad 10)

مقاله قبلی

آخرین خبرها از مرموزترین گوشی جهان؛ Mi 5 شیائومی در دو مدل عرضه می‌شود

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *