خبر

انتشار تصویر و مشخصات منتسب به گوشی شیائومی Mi 5

0

گوشی Mi 4، پرچمدار بسیار خوب کمپانی شیائومی بود؛ حال چندین ماه از معرفی این گوشی گذشته طبعا این کمپانی قصد دارد نسل بعدی پرچمدارش را روانه‌ی بازار کند. با این وجود، شایعات حوالی گوشی Mi 5 آغاز شده اند و  اکنون شاهد فاش شدن تصویر و مشخصات احتمالی این گوشی هستیم.

تقریا ۱۷ ماه از معرفی آخرین پرچمدار شیائومی، گوشی Mi 4 میگذرد. در این مدت، کاربران وفادار به شیائومی، صبورانه منتظر زمانی بودند که بتوانند با گوشی های سونی رقابت کنند. حدودا چند روز بعد از معرفی آن نسخه، مدیر عامل شرکت شیائومی لی ژون (Lei Jun) اعلام کرد ۱۲ تا ۱۸ ماه برای معرفی پرچمدار بعدی خود به زمان نیاز دارند. همین موضوع نیز باعث به وجود آمدن حدس گمان هایی در مورد استفاده از تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ در گل سر سبد بعدی شرکت شیائومی شده است.

در اواخر ماه پیش، Pan Jiutang در این رابطه اظهار داشت که گوشی شیائومی Mi 5 در ماه فوریه معرفی خواهد شد. اگر حق با او باشد، تنها دو ماه تا رونمایی از پرچمدار بعدی شیائومی باقی مانده است. در حال حاضر، شایعاتی منتشر شده اند که بسیاری آن را به گوشی  Mi 5 نسبت می‌دهند؛ حتی به تازگی فاش شده، مدیر عامل این شرکت در رابطه با گوشی جدید  Mi 5 به راننده شخصی خود گفته این گوشی شگفت انگیز است.

اما شایعات این گوشی به همینجا ختم نشده اند؛ به تازگی عکسی در وبسیات  Weibo منتشر شده است و  این دستگاه  در مدل واقعی اش به نمایش در آمده. اولین نکته ای که در این تصویر توجه را به خود جلب می‌کند، ضخامت بسیار کم آن است و پس از آن باید گفت که از لحاظ طراحی ظاهری شباهت بسیار زیادی به گوشی شیائومی Mi Note دارد.

علاوه بر این عکس، شایعاتی در مورد صفحه نمایش این گوشی وجود دارند و گفته می‌شود که در آن فناوری ClearForce به کار برده خواهد شد. دیگر مشخصاتی که به این گوشی نسبت داده شده، صفحه نمایش ۵.۲ اینچ با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل هستند و همانطور که پیشتر اشاره کردیم، احتملا به چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ مجهز خواهد شد. در کنار این پردازنده، پردازنده ی گرافیکی آدرنو ۵۳۰، ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی قرار خواهند گرفت. در بخش دوربین احتمال میرود شاهد یک سنسور ۲۱ مگاپیکسلی در پشت و همچنین سنسور ۸ مگاپپیکسلی در جلو دستگاه باشیم.

 

منبع: گجت نیوز

ZTE و رونمایی از گوشی Blade A1 : ارزان ترین گوشی جهان با سنسور اثر انگشت

مقاله قبلی

تصاویر رندر جدید وان پلاس ۳

مقاله بعدی

نظرات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *